Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ga volgende maand richting canada en ik ben op zoek gegaan naar informatie over het gebruik van mijn mobiele telefoon en de eventuele kosten.
Ik kom er echt niet uit.
Ik heb de Europese versie van de lg Nexus 5, en als ik de specificaties van het toestel vergelijk met de netwerken van Canadese aanbieders. (GSM hier en cdma daar) komt dat niet overeen. Maar ik werd net geïnformeerd door mijn provider dat contact maken met het netwerk daar geen probleem is. (Dat dat met oudere toestellen vaak een probleem kan zijn) ik heb geen verstand heel dat GSM/cdma/wcdma gedoe, maar het komt er op neer dat dit geen probleem is? Ik kan bij wijze van daar ter plekke een sim-kaart kopen en in mijn telefoon stoppen? Of moet ik toch een lokaal toestel kopen?

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Wikipedia: List of Canadian mobile phone companies
Lijkt me voldoende antwoord geven :)

TL;DR, in principe alleen HSPA (want de Nexus 5 heeft de Noord-Amrikaanse LTE Bands niet)
https://support.google.com/nexus/answer/3467463?hl=nl

[ Voor 91% gewijzigd door maarud op 20-03-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor zo'n snel antwoord!
Als ik heb goed begrijp kan ik hspa netwerken altijd aan? (Noob, ja sorry)
Dus bijvoorbeeld, ik koop een prepaid kaart van Rogers wireless, dan maakt m'n telefoon automatisch gebruik van hun GSM of hspa netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Ja, 3G/H netwerken wel, want zo te lezen op Wikipedia zitten de Canadese providers in dezelfde bands als dat de Europese Nexus 5 ondersteunt.

Vergelijk het lijstje op
https://support.google.com/nexus/answer/3467463?hl=nl
maar eens met de tabel op
Wikipedia: List of UMTS networks

[ Voor 10% gewijzigd door maarud op 20-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee top!
Ik ga het gewoon proberen en ik zie wel ;)
Mocht het toch op een of andere manier niet werken dan ga ik gewoon alle wifi netwerken die ik tegenkom misbruiken haha.

Heel erg bedankt, het is zo al een heel stuk helderder!