Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire E5-571-55ke of Toshiba L70-B-150?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 8 jaar lang een Acer Aspire 5310 bijna dagelijks gebruikt, maar hij lijkt nu zijn tijd wel echt te hebben gehad.
Nu heb ik een klein onderzoekje gedaan naar verschillende laptops en mijn oog is gevallen op 2 laptops, een Toshiba en een Acer.

http://www.dixons.nl/lapt.../587754/toshiba-l70-b-150

http://www.dixons.nl/lapt...4/acer-aspire-e5-571-55ke

http://www.dixons.nl/lapt...583413/lenovo-z710-4710mq

Welke is volgens jullie het beste in mijn geval? Ik ben iemand die zijn laptop uitsluitend thuis gebruikt, op één plek. Ik gebruik het voornamelijk voor browsen, ik heb soms wel 10 tabbladen tegelijk openstaan waaronder Youtube, TuneIn Radio en vele 'gewone' webpagina's. Ik ben constant aan het switchen, dan weer een filmpje en vervolgens weer wat lezen, of tegelijk. Verder gebruik ik Office Word ook best regelmatig. Ik gebruik mijn laptop ook veel voor het ordenen van foto's, die ik via Onedrive van mijn telefoon naar de laptop stuur en vervolgens in mappen plaats. Op mijn huidige laptop duurt het soms een eeuwigheid om dingen zoals Windows Verkenner en Word te openen en als ik teveel wil multitasken tussen de browsers krijg ik steeds vaker vastlopers. Ik gebruik een laptop trouwens nooit voor gamen.

Zoals jullie zien gaat het om laptops in verschillende prijsklassen, de Acer is €529, de Lenovo is €649 en de Toshiba €899. Ik ben namelijk altijd op zoek naar de juiste prijs-kwaliteitverhouding, en deze 3 komen goed uit de bus wat dat betreft. Die 899 is wel de max wat ik eraan wil uitgeven. I

k heb ook nog wat benchmark tests (Passmark) gedaan, de Toshiba scoort 8279, Lenovo scoort 7989, de Acer 3628, en mijn huidige Acer met Celeron M520 scoort trouwens een fantastische 432 _/-\o_

Wat ik vooral wil weten is of ik met de Toshiba iets in huis haal waar ik ook wat aan heb, dus dat ik echt verschil merk dat alles soepel blijft draaien ondanks het switchen tussen 10 tabbladen in mijn browser. Of kan de Acer dat ook makkelijk aan? Is er ook een duidelijk verschil in schermresolutie te zien tussen HD+ en Full HD? Het gekke is dat de goedkopere Acer een Full HD en de Toshiba een HD+ scherm heeft. Lenovo zit er tussenin met een redelijke prijs van 649 euro incl. rappe Core i7 en Full HD scherm. Maar gek genoeg heb ik niet echt een goed gevoel bij Chinese merken. Pff, ik weet het echt effe nie meer haha. Alle hulp is welkom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 13:07 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als die altijd op 1 plek staat waarom niet voor 17" gaan? Full HD scherm wil je eigenlijk sowieso voor je budget dus die Toshiba is zonde van je geld.

Wil je überhaupt gamen of iets anders grafisch belastend doen?
Nog iets anders dan gewoon je laptop multitasken en office werkzaamheden.

Gebruik trouwens de pricewatch, vinden we hier leuk en is voor jou ook makkelijk vergelijken.

http://tweakers.net/categ...5dbYCfIRmrM_Ctj_lRT_9qlPA

http://tweakers.net/categ...fIJboRspMbEvzLmTzV1DUopDw

15" of 17" vergelijking tot 825€ budget.

Je moet even voor je zelf aangeven of je een 15" wilt of een 17" en wat je budget precies is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Waarom niet bijv voor deze asus gaan pricewatch: Asus R751LN-T4022H heb zelf zijn snellere broer maar die is 1000 euro dus boven budget. Met deze Asus heb je nog geld over en haal de hd er uit en zet er een ssd voor in de plaatst bijv pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB of deze pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB denk dat je dan wel leuk systeem hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door ppatrick op 20-03-2015 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
True schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:07:
Als die altijd op 1 plek staat waarom niet voor 17" gaan? Full HD scherm wil je eigenlijk sowieso voor je budget dus die Toshiba is zonde van je geld.

Wil je überhaupt gamen of iets anders grafisch belastend doen?
Nog iets anders dan gewoon je laptop multitasken en office werkzaamheden.

Gebruik trouwens de pricewatch, vinden we hier leuk en is voor jou ook makkelijk vergelijken.

http://tweakers.net/categ...5dbYCfIRmrM_Ctj_lRT_9qlPA

http://tweakers.net/categ...fIJboRspMbEvzLmTzV1DUopDw

15" of 17" vergelijking tot 825€ budget.

Je moet even voor je zelf aangeven of je een 15" wilt of een 17" en wat je budget precies is.
Bedankt voor de linkjes. Ik ga er direct naar kijken. Ik heb toevalig mijn openingspost net aangevuld. Ik heb ook een Lenovo op het oog. Full HD 17,3 inch met i7 4710MQ quadcore en dat voor €649 euro. Ziet er goed uit allemaal, alleen het merk :? Zou je mij een Lenovo adviseren?

• ppatrick
Je moet wel even kijken of je werkgeheugen kan uitbreiden van de Lenovo 4gb is als je veel dingen open hebt staan best krap. Ook hier verwissel de hd voor een SSD zoals in mijn vorig post aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:09:
Waarom niet bijv voor deze asus gaan pricewatch: Asus R751LN-T4022H heb zelf zijn snellere broer maar die is 1000 euro dus boven budget. Met deze Asus heb je nog geld over en haal de hd er uit en zet er een ssd voor in de plaatst bijv pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB of deze pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB denk dat je dan wel leuk systeem hebt.
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor die prijs.Thanks! Alleen wil ik de laptop sowieso in een fysieke winkel kopen, op de ouderwetse manier. Heb geen zin in opsturen gedoe, wanneer er iets mis is met de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:12:
Je moet wel even kijken of je werkgeheugen kan uitbreiden van de Lenovo 4gb is als je veel dingen open hebt staan best krap. Ook hier verwissel de hd voor een SSD zoals in mijn vorig post aangegeven.
Ik dacht eerlijk gezegd dat 4GB RAM wel genoeg zou zijn, maar goed dat je het aangeeft. Is die 15 inch Acer van 529 euro dan niet de beste deal? Die heeft namelijk 6GB en een FHD scherm met i5 processor. 15 inch kan ik wel mee leven i.p.v. 17, vooral als de rest van de specs meer dan oké zijn voor deze lage prijs. Ik weet dat Acer niet echt een goede naam heeft, maar ik heb mijn huidige laptop zoals ik al zei maar liefst 8 jaar intensief gebruikt zonder al te veel problemen.

• ppatrick
Heb wel beetje zelfde gebruik als jij maar soms heb ik misschien wel 20 tabbladen op staan en heb als nu 6.5 gb in gebruik van de 8 die ik hebt. Ook bij de acer doe er een ssd in maakt de laptop echt veel sneller. Die aces heeft wel een U processor deze zijn energie zuiniger maar hebben ook veel minder kracht dus eigenlijk heb je maar een i3.

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:28:
Heb wel beetje zelfde gebruik als jij maar soms heb ik misschien wel 20 tabbladen op staan en heb als nu 6.5 gb in gebruik van de 8 die ik hebt. Ook bij de acer doe er een ssd in maakt de laptop echt veel sneller. Die aces heeft wel een U processor deze zijn energie zuiniger maar hebben ook veel minder kracht dus eigenlijk heb je maar een i3.
Die SSD zit ik sterk aan te denken om erin te doen, ook niet al te duur voor rond de 115 euro. Wow 6.5 gb van de 8 gb bij 20 tabbladen. Ik heb soms ook meer dan 10 tabbladen openstaan, nu snap ik waarom mijn huidige laptop dan helemaal de weg kwijt lijkt te zijn met zijn 1GB RAM 8)7

• ppatrick
Naast tabbladen staan er nog wel meer dingen open;). SSD gewoon zelf plaatsten soms vragen winkels hier wel 50 euro of meer voor en het is echt simpel om te doen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Persoonlijk zal ik toch 8GB als minimum vereiste stellen naast een Full HD scherm, of je nu een 15" of 17" is natuurlijk aan jou.

Opzich is die Lenovo (http://www.dixons.nl/lapt...86066/lenovo-z50-70-zwart) een hele goede keuze.
Dan nog eventueel een caddy in de dvd bay gooien en daar je HDD in plaatsen en je SSD op de plek van de HDD monteren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
True schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:34:
Persoonlijk zal ik toch 8GB als minimum vereiste stellen naast een Full HD scherm, of je nu een 15" of 17" is natuurlijk aan jou.

Opzich is die Lenovo (http://www.dixons.nl/lapt...86066/lenovo-z50-70-zwart) een hele goede keuze.
Dan nog eventueel een caddy in de dvd bay gooien en daar je HDD in plaatsen en je SSD op de plek van de HDD monteren.
ppatrick schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:43:
Naast tabbladen staan er nog wel meer dingen open;). SSD gewoon zelf plaatsten soms vragen winkels hier wel 50 euro of meer voor en het is echt simpel om te doen.
Uiteindelijk ben ik voor de Acer E5 571-55ke gegaan bij MyCom. Niet alleen heeft ie goede specs en werkt ie super snel, hij voelt ook nog eens premium aan. De Precision Touchpad is een geniale uitvinding. Scrollen en zoomen met het touchpad, hoe heerlijk is dat haha. 100% tevreden klant _/-\o_

• ppatrick
Veel plezier er mee.
Pagina: 1