Toon posts:

Nest aansluiten op stadsverwarmingsklep van Danfoss

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een Nest thermostaat gekocht en wilde deze gaan aansluiten. Echter heb ik een andere stadsverwarmingsklep en daardoor andere aansluitingen dan in het volgende forum: http://www.goldday.nl/diy/nest/

Ik heb namelijk een zone klep van Danfoss, type AMZ 112. Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/dfy836.jpg

Hier komen 4 kabels uit, welke op dit moment naar een doos gaan waar de stroomvoorziening ook naartoe gaat (12v met een travo) en de kabel naar de thermostaat.
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/sce15h.jpg

Echter kan ik op basis van de handleiding niet duidelijk opmaken welke kabels ik waarop moet aansluiten en of ik de 12 v travo kan aansluiten op de nest of dat ik daar een aparte 220v moet op aansluiten en welk van de onderstaande aansluit schema's ik dan moet gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28tyvx3.jpg

Ik dacht zelf aan het volgende:
Schema spanningvoerend geschakeld
- Kroonsteen waar de travo kabels in komen tbv voeding
- Vanuit de kroonsteen een kabel naar N en L op de heatlink
- Vanuit de kroonsteen de electriciteitskabels (bruin en blauw) vanuit de regelklep aansluiten
- Zwarte kabel vanuit de regelklep op 2 op de heatlink
- Rode kabel vanuit de regelklep op 3 op de heatlink
- Dan een kabel vanuit L naar 2 aansluiten op de heatlink

Is dit correct of moet dit op een andere manier gebeuren?
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Op basis van je onderste foto zou ik zeggen dat er maar 3 draden gebruikt worden. Ik ga er dan vanuit dat het witte plastic ding waar de draden in zitten een soort kroonsteen is.

Bepaal eerst voor jezelf hoe de huidige klep wordt aangestuurd door de oude thermostaat. Ik gok met de 2 grijze kabels? Dan is het aansluiten op de Nest vervolgens simpel.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Er worden in totaal 8 kabels gebruikt in deze situatie. 4 vanuit de zoneklep, 2 vanuit de travo en 2 welke naar de thermostaat gaan.

Ik zal morgen proberen deze op elkaar aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gyan,

Ik zelf zit met exact dezelfde situatie. Kun jij aangeven wat uiteindelijk de oplossing is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Wat is de huidige thermostaat voor type? Een "ouderwets" ding die gewoon een contact heeft dat sluit als er warmtevraag is?

In dat geval kun je het tweede schema gebruiken en vervangen de aansluitingen 2/3 gewoon de draden van je bestaande thermostaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Controleer eens goed of die trafo wel 12V is.
Op de klep staat 24V~

En jij heb het over 4 kabels maar volgens mij bedoel je 1 kabel met 4 aders :?

[ Voor 37% gewijzigd door NBK op 21-07-2015 23:18 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, sorry for my English. I have the Danfoss Amz 112 and I am trying to connect a nest thermostat (3rd gen)

Can anyone confirm the wire layout for the correct setup?

A picture of the wire setup or some advice would be great.

Its setup to district heating

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kastje met die draden laat je gewoon dicht. Neem de draad die naar thermostaat gaat en knip deze door, de kant van het aansluitdoosje sluit je op de heatlink aan op 2 en 3, de kant van de kamer thermostaat zet je in de heatlink op t1 en t2

Alleen nog een snoer met stekker op L, N en Aarde (aarde naast t1 en t2) en het werkt

• Zamunda
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-06-2024
Is er al iemand die een plaatje heeft gemaakt voor deze oplossing? ik heb een vergelijkbare setup.
Pagina: 1