Beste mede-tweakers,
Enkele jaren geleden heb ik een nieuwe PC samengesteld (zie onder) Met veel plezier game ik nog dagelijks, de machine is nog snel maar ik vrees dat het feestje over is wanneer GTA V op de PC beschikbaar komt. Ik ben op zoek naar een upgrade die het meeste "bang for buck" geeft. De hoogste resolutie met ultra kwaliteit hoeft van mij niet. Op een wat lagere resolutie met minder kwaliteit heb ik ook genoeg plezier
Zeker nu het eerste huis is gekocht en deze de komende maanden ingericht moet worden. Toch wil ik geen budget vaststellen. Ik wil een goeie upgrade die het systeem vele malen sneller maakt tegen een scherpe prijs.
Het huidige systeem:
De upgrade waar ik aan zit te denken:
Volgens de site van ASRock ondersteunt het moederbord de processor. CPU Support list
Voor de videokaart heb ik niet echt een goeie reden, de 290 is sneller dan de 280 en kost maar iets meer. Ik hoor graag of de meerprijs gerechtvaardig is.
Waar ik nog over twijfel is een nieuwe cooler van de CPU. De huidige cooler was een drama om te monteren, ik sta open voor suggesties en anders hou ik de huidige. (als dat mogelijk is) Wellicht is een nieuwe voeding nodig om de nieuwe CPU en videokaart van genoeg stroom te voorzien? Ik hoor graag jullie suggesties.
Enkele jaren geleden heb ik een nieuwe PC samengesteld (zie onder) Met veel plezier game ik nog dagelijks, de machine is nog snel maar ik vrees dat het feestje over is wanneer GTA V op de PC beschikbaar komt. Ik ben op zoek naar een upgrade die het meeste "bang for buck" geeft. De hoogste resolutie met ultra kwaliteit hoeft van mij niet. Op een wat lagere resolutie met minder kwaliteit heb ik ook genoeg plezier
Het huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 870 Extreme3 R2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec One Hundred | € 61,99 | € 61,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S222AB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 111,42 | € 111,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 269,31 | |
De upgrade waar ik aan zit te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 192,95 | € 192,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 359,90 | |
Volgens de site van ASRock ondersteunt het moederbord de processor. CPU Support list
Voor de videokaart heb ik niet echt een goeie reden, de 290 is sneller dan de 280 en kost maar iets meer. Ik hoor graag of de meerprijs gerechtvaardig is.
Waar ik nog over twijfel is een nieuwe cooler van de CPU. De huidige cooler was een drama om te monteren, ik sta open voor suggesties en anders hou ik de huidige. (als dat mogelijk is) Wellicht is een nieuwe voeding nodig om de nieuwe CPU en videokaart van genoeg stroom te voorzien? Ik hoor graag jullie suggesties.