Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intern FTC-rapport: Google chanteerde concurrenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Intern FTC-rapport: Google chanteerde concurrenten

Het artikel gebruikt 2 maal het werkwoord stelen, wat betekent: "iets wegnemen van iemand en het zich wederrechtelijk toe-eigenen"
Dat is iets compleet anders dan auteursrechtenschending.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ik vind het in dit geval prima kunnen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Lijkt mij dat het bij dit artikel gaat over een vorm van plagiaat, in dat geval vind ik stelen wel degelijk op zijn plaats. Bij puur alleen piraterij heb ik meer twijfels of je het wel stelen moet noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoonweg foutieve informatie. Het is per definitie geen diefstal (volgens de Nederlandse wet).

Het gebruiken van dit soort termen maakt het artikel sensationeler dan het is.
Dat Brein dit doet om zijn agenda te pushen is 1 ding, maar van een onafhankelijke organisatie die (technologie-)nieuws brengt verwacht ik dit niet.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Vooruit, ik maak er 'plagiëren' van - al vind ik diefstal voor het stelen van content om er geld mee te verdienen wel een okee term :)

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
'Diefstal' of 'stelen' zou je kunnen gebruiken als iemand bijvoorbeeld inbreekt op een computer, de data kopieert en vervolgens het origineel verwijdert. Of wanneer er fysieke gegevensdragers worden gestolen.
Zolang de originele data blijft staan is het een ander soort misdrijf.

Verwijderd

Laat a.u.b. gewoon 'stelen' staan! Daarmee is voor iedereen duidelijk wat er bedoeld wordt.

Plagiëren is volstrekt onleesbaar, en voor het gros onbegrijpelijk. Maak er dan eventueel kopieren van...

Maar stelen is gewoon de beste term. Of het juridisch korrekt is, is echt niet zo belangrijk. We zitten hier niet in een rechtbank.
Pagina: 1