Meerdere kabels in 1 kabelgoot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17
Ik wil graag meerdere kabels door 1 kabelgroot trekken.

Op het 'drukste' punt komen de volgende kabels knus bij elkaar te liggen in 1 goot:
- UTP kabel
- COAX kabel
- Luidsprekerkabel
- Tulp kabel
- Stroomkabel

Nu vraag ik me af, kunnen al deze kabels bij elkaar in 1 kabelgoot? Als er namelijk al één kabel is die ik verdenk van mogelijke verstoringen is het wel de stroomkabel. De overige kabels lijken weinig hinder van elkaar te hebben.

Klopt dit? En wat zijn jullie aanbevelingen?

Hieronder een schema van de aan te leggen kabels:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hgtkl3.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je fatsoenlijke kabels gebruikt zou dat geen probleem moeten zijn. Anders bundel je ze eens om te zien wat het effect is?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een bureau met een kabelgoot en holle poot. Alles gaat boven door 1 gat, deel gaat naar de poot, andere deel de goot die onder het bureau hangt. Het zit in het hoekje van de poot naar goot redelijk bij elkaar gepropt maar heb niets negatiefs gemerkt. En wat er in dat kluitje bij elkaar zit? Nou, dit:
  • Voedingskabel
  • Speakerkabel van rechtsvoor naar computer (3x mini-jack, is surround set)
  • Speaker controle kabel, voor voedingschakeling en aansturing overige speakers
  • 4x USB, te weten muis, toestenbord (met extra losse USB aansluiting), printer en hub in de monitor
  • Netwerkkabel
  • DisplayPort kabel
Als je voor sommige kabels twijfelt, zoals je speakerkabels, kan je altijd nog een ferrietring er omheen doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:02
IVM wetgeving (in België, Nederland zal niet veel schelen) mag je alle kabels bij elkaar doen zolang elke kabel een isolatiewaarde heeft die voldoende is om de hoogste spanning te isoleren.
Hoogste spanning zal 230V zijn, netwerkkabels en coaxen zijn doorgaans tot 500V geïsoleerd dus dat is geen probleem, je speakers en tulpkabel :? (zal wel iets Hollands wezen) zal je even moeten nakijken.
Wil je aan wetgeving voldoen, kan je nog altijd een extra omhulling gebruiken om de 'zwakkere' kabels een isolatie te geven die voldoet (of je hoopt dat de keurder het niet ziet).

Naar storing toe: hoe langer ze netjes parallel liggen, hoe meer overspraak je zal krijgen; ook de onderlinge afstand maakt veel verschil. Netspanning, (kwaliteits) coax en netwerk zijn inherent behoorlijk ongevoelig aan storing, andere zullen meer risico hebben.
Probeer je stroomkabel zo ver mogelijk te houden van de andere kabels, dan heb je het minst kans op problemen (ik dacht dat er voor dit doel plaatjes oid bestaan om je kabelgoot op te splitsen, maar met ducktape kan natuurlijk ook alles).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17
naftebakje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:08:
je speakers en tulpkabel :? (zal wel iets Hollands wezen)
Klopt, audio signaal kabel gaat van de tv naar de audio installatie (valt buiten dit schema), en van dezelfde audio installatie gaan de luidsprekerkabels weer terug naar de bovenhoeken van de kamer.

Als ik zo de reacties lees moet het dus geen probleem zijn, enkel de luidsprekerkabels kunnen gevoelig zijn voor de 230V van de stroomkabel.

Daarom ga ik de stroom ergens anders langs leggen, niet helemaal rondom, maar rechtsstreek van het bestaande stopcontact naar rechts, zo achter de tv. Dan maar een (korte) kabelgootje over de muur, die schilder ik wel dezelfde kleur.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

230V naast luidspreker zal ook geen probleem opleveren. Maar probeer gewoon en ervaar het zelf.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1