Sinds een tijdje is mijn DS412+ gestopt met het maken van zijn rsync backup.
De backup log in DSM geeft zoals gewoonlijk de meest generieke foutmelding ooit: Failed to backup task.
Dan SSH maar eens aan slingeren en de logs daar proberen te bekijken.
Als complete linux noob is dat nog best een uitdaging.
Helaas stuit ik nu op een probleem dat ik niet in de /log kan komen.
cd /
cd /var
en dan gaat het fout.
cd /log
-ash: cd: can't cd to /log
hoe kan ik nu in die /log directory komen? Of welke bestanden zouden erin moeten staan?
Via google nog wel de directe link naar de rsync log (cat /var/log/rsync.error) kunnen vinden maar daar staat het probleem niet in.
Die log stopt op 24 februari en de eerste backup die niet werkte is op 25 februari.
Iemand enig idee hoe ik er nu achter ga komen waarom die verrekte backup ineens niet meer werkt?
De backup log in DSM geeft zoals gewoonlijk de meest generieke foutmelding ooit: Failed to backup task.
Dan SSH maar eens aan slingeren en de logs daar proberen te bekijken.
Als complete linux noob is dat nog best een uitdaging.
Helaas stuit ik nu op een probleem dat ik niet in de /log kan komen.
cd /
cd /var
en dan gaat het fout.
cd /log
-ash: cd: can't cd to /log
hoe kan ik nu in die /log directory komen? Of welke bestanden zouden erin moeten staan?
Via google nog wel de directe link naar de rsync log (cat /var/log/rsync.error) kunnen vinden maar daar staat het probleem niet in.
Die log stopt op 24 februari en de eerste backup die niet werkte is op 25 februari.
Iemand enig idee hoe ik er nu achter ga komen waarom die verrekte backup ineens niet meer werkt?