Synology DS412+ backup failed

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Sinds een tijdje is mijn DS412+ gestopt met het maken van zijn rsync backup.
De backup log in DSM geeft zoals gewoonlijk de meest generieke foutmelding ooit: Failed to backup task.

Dan SSH maar eens aan slingeren en de logs daar proberen te bekijken.
Als complete linux noob is dat nog best een uitdaging.

Helaas stuit ik nu op een probleem dat ik niet in de /log kan komen.
cd /
cd /var
en dan gaat het fout.
cd /log
-ash: cd: can't cd to /log

hoe kan ik nu in die /log directory komen? Of welke bestanden zouden erin moeten staan?

Via google nog wel de directe link naar de rsync log (cat /var/log/rsync.error) kunnen vinden maar daar staat het probleem niet in.
Die log stopt op 24 februari en de eerste backup die niet werkte is op 25 februari.

Iemand enig idee hoe ik er nu achter ga komen waarom die verrekte backup ineens niet meer werkt?

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01 23:21
Het was al laat ;)

[ Voor 77% gewijzigd door iamzero456 op 20-03-2015 11:20 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
De locatie van de log map is /var/log waarbij de eerste '/' staat voor de root van de harde schijf, het eerste mapje op de harde schijf.

Als jij 'cd /var' doet en daarna nog een keer 'cd /log' probeer je dus naar de log map in de root van de schijf te bladeren, die map staat daar niet dus dit gaat niet werken. Als je de '/' weglaat bij 'log' komt het goed.

In de log map staan ook andere log bestanden, bekijk die ook. Als je in de log map zit kan je met 'ls' een overzicht krijgen van alles wat er in die map zit. Met 'tail %bestandsnaam%' kan je het laatste stukje van de log weergeven.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Cd .. Cd var cd log dan moet het lukken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Goed en toen bleek het probleem achteraf gewoon een heel stom IP conflict te zijn.
Om de een of andere reden ben ik tijdens de installatie van de backup van de backup nas vergeten het ding van DHCP te halen 8)7 :X
Beter gezegd die had dus gewoon een ander ip adres gekregen en dan snapt de eerste nas het niet meer :P

* DarkShadow16 Gaat gewoon weer vrolijk door nu.

Enige pluspunt van dit is dat mijn linux en navigatie skills door die verrekte logs weer een stukje beter is geworden.

Thanks allen.