Sony KDL-50W805B; goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 21:54
Heren,

Al een aantal weken ben ik aan het rond kijken voor een nieuwe televisie. Na wat research uitgekomen bij de Samsung HU7500 maar deze werd hier thuis toch te duur bevonden. Na de budget wat naar beneden geschroefd te hebben is mijn oog nu gevallen op de Sony KDL-W805B. Ik zou graag jullie mening horen over of dit een goede keuze is voor iemand die:

- Regelmatig zijn Xbox One aanzet voor een spelletje
- Van tijd tot tijd voetbal kijkt
- De audio en Smart-functionaliteiten onder geschikt stelt aan het beeld

edit:
In een sticky heb ik vernomen dat het neerzetten van je gewenste specificaties wordt aangemoedigd.
- Groter dan 42”, kleiner dan 55”
- Minimaal paneel van tv 100hz
- Lage input lag (max 60 ms)
- Budget: Maximaal 800 euro
- Goede kijkhoeken geen vereiste (kijk positie niet erg variabel)
- Minimaal 3 HDMI ports
- 3D geen vereiste

[ Voor 25% gewijzigd door Stenn op 19-03-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X. Is een TV echter een component? Nee! Dus move naar CEA ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 21:54
Mijn oprechte excuses, ik heb alleen de handleiding gescand. Bedankt voor de ‘move’ :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:43

deepvreezo

Redacteur
Dat lijkt me een prima keuze. De beeldkwaliteit van dat model is goed en de inputlag erg laag, dus zeer geschikt voor spellen. Panasonic levert voor dit geld modellen met even goed beeld, maar de lag is een stuk hoger, dus minder geschikt voor gamen. Samsung is eigenlijk hetzelfde verhaal. Bij LG lever je in op beeldkwaliteit, niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilVoiceZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Sony is bij sommige modellen niet echt plat tegen de muur, mocht je de tv aan de muur willen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik ben ook erg geïnteresseerd in deze TV. Om geen extra onnodige topics aan te maken hoop ik in dit topic in te kunnen springen. Ik denk dat de Topic starter Stenn, op zich ook wel iets met de info kan.

@Stenn, als je mijn actie niet waardeert. No worries; ik zal dan een eigen topic aanmaken

Zelf zoek ik naar een 42" a 50" tv met een budget van max € 1000. Nu lijkt me dit een zeer goede tv onder andere vanwege de punten die Stenn al heeft opgenoemd. Echter is de software wat traag volgens de reviews, dat vind ik wel een nadeel.
Zijn er alternatieven in deze prijsklasse. Gamen is niet van toepassing, maar goed beeld en goede Smart TV software vind ik wel belangrijk.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topics overnemen is niet de bedoeling maar als je binnen de context van het lopende topic blijft, mee discussieert en je voordeel er mee doet, zie ik er geen probleem in. Maar als je een compleet andere richting in wil als de topic starter, kun je beter een eigen topic aanmaken.
steefje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:54:
Gamen is niet van toepassing, maar goed beeld en goede Smart TV software vind ik wel belangrijk.
Als gamen geen prioriteit heeft kun je ook naar andere merken kijken. Goede smart-tv software bestaat in mijn ogen niet. Die van Samsung is het meest uitgebreid maar het blijft behelpen en de ondersteuning met updates is doorgaans vrij beperkt. Goed beeld vindt je bij diverse modellen, de Sony waar het hier over gaat, is zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik heb de 815 en ben er erg tevreden mee. Qua beeld zijn deze identiek. Er zit een ophangsysteem bij (geen VESA mount!), dus daar hoef je niet op te letten. Het grootste nadeel is dat ik met mijn KPN-ontvanger niet altijd goede communicatie heb m.b.t. audio. De tv wil dus regelmatig terug naar de tv-speaker (erg brak).

Verder fijne tv
Pagina: 1