windows 8.1 geen iconen of tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:04
Wanneer ik mijn PC opstart duurt het al langer dan normaal dat deze opstart naar de bureaublad omgeving, maar vervolgens zijn er geen icoontjes of tijd te zien. Alleen het Windows icoontje is linksonder te zien en mijn achtergrond. Wanneer ik op rechter muisknop en dan een selectie doe zegt hij dat de interface niet wordt ondersteund, met als kopje van het window wat dan opkomt 'Explorer. Exe'. Windows+egeeft een Explorer venster die heeeeeel traag reageert. Verder lukte het me op 'Steam' op te starten maar een game niet. Ook lukt,e het me om een video te starten maar had geen geluid... Op google en dit forum zoeken heeft me nog weinig gebracht aangezien ik op zoektermen zoek wssdie te algemene resultaten opleveren. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een béétje meer info is wenselijk.

Wat je nu ziet/ervaart is een PC welke (heel simpel) géén netwerk ziet/heeft en dat kan diversen oorzaken hebben (en daarbij is de "klok" al een eerste verdachte).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 19-03-2015 22:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Excuus offcourse. Wat ik er verder aan kan toevoegen is dat hert een Windows 8.1 machine is.

Specs
I5 4460
12gb geheugen
128,GB SSR
970gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je middels een CMD de tijd/datum opvraagt, wat krijg je dan terug als waarde?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het wat nuttiger is om te kijken wat je in Veilige Modus te zien krijgt. Werkt dat wel, of heb je daar ook last van een "beperkt" systeem? Wat is het laatste wat je hebt gedaan voordat je dit kreeg?

Het kan sowieso geen kwaad om met een command prompt met administrator rechten even het volgende te draaien:
sfc /scannow

Dat controleert de integriteit van Windows en repareert eventuele gebreken indien mogelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Hero of Time schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:05:
Ik denk dat het wat nuttiger is om te kijken wat je in Veilige Modus te zien krijgt. Werkt dat wel, of heb je daar ook last van een "beperkt" systeem? Wat is het laatste wat je hebt gedaan voordat je dit kreeg?

Het kan sowieso geen kwaad om met een command prompt met administrator rechten even het volgende te draaien:
sfc /scannow

Dat controleert de integriteit van Windows en repareert eventuele gebreken indien mogelijk.
Ja de veilige modus heb ik gisterenavond geprobeert te bereiken maar dat lukte me niet. Ga ik vanavond nog eens proberen.

Verder kan ik niet in de windows 8.1 live tile omgeving komen echt het bureaublad is het eindpunt. Windows+E geeft wel explorer venster maar wanneer ik op een map klik opent hij een nieuw venster, dit erg vertraagd. Probeer vanavond de command prompt op te starten hopen dat dat lukt.

Bedankt voor de support dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Herstart naar veilige modus gaat via Shift+opnieuw opstarten. Dit kan ook vanaf de charms bar, als je die hebt (win+i ). Bij het opstarten op F8 rammelen zoals je vroeger deed heeft geen zin, het OS komt te snel naar voren. Je komt daardoor ook zo goed als niet je BIOS/UEFI instellingen meer in, moet je ook via datzelfde herstart menu doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1