Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Na aanschaf van een Lenovo Flex 2 15 en de meldingen over voorgeinstalleerde malware, wilde ik een verse Windows 8.1 installatie doen.

Installaties doe ik vrijwel altijd dmv een USB stick met YUMI en de betreffende image.

De Windows 8.1 installatie start, eerst alle voorgeconfigureerde partities weggooien, nieuwe partities instellen en gaan. Daarop kreeg ik de melding "WINDOWS SETUP COULD NOT CONFIGURE WINDOWS ON THIS COMPUTER’S HARDWARE". In het BIOS de modus van UEFI naar Legacy gezet en de harddisk van AHCI naar compatible (= IDE modus) gezet. Het probleem bleef en heb ik niet op kunnen lossen.
Uiteindelijk besloten om middels een externe DVD W8.1 te installeren. Dit is gelukt.

Na reboot krijg ik nu echter steeds het bootmenu, waarin ik kan kiezen tussen Windows boot manager en de harddisk (uiteraard ook andere opties, maar die lijken me niet relevant). Hier kom ik niet uit. Ik heb de BIOS settings uiteraard terug gezet en ook de defaults geladen, maar ik blijf het bootmenu krijgen.

Iemand een idee?

Overigens heb ik op andere PC's / laptops zonder problemen dezelfde installatie vanaf USB gebruikt.

UPDATE: Na het terugzetten van de BIOS setting naar Legacy, kom ik wel weer in mijn geinstalleerde Windows. Op zich prima, maar ik heb altijd begrepen dat de BIOS setting na installatie weer terug kon naar UEFI :?

Vraag blijft staan overigens, al is het alleen maar om achter de logica te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door its_Muppet op 19-03-2015 22:21 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
En als je het via de media creation tool doet?

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Hier al een aantal maal zonder problemen uitgevoerd.