Opgelicht door MiaLots

Pagina: 1
Acties:
  • 4.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 18:21
Hallo Tweakers,

Bij deze wil ik graag iedereen waarschuwen voor de praktijken van MiaLots.
Zou mij een i5 4690K + Asus Maximus VII Ranger + Zalman koeler opsturen na betaling.
Betaling is verzonden en heb ontvangstbevestiging binnen (via PayPal gegaan).
Bij mij ging het lampje branden toen op de bevestiging een andere naam stond dan opgegeven.
Geeft een adres in Groningen aan, dit klopt niet. Heeft mij een telefoonnummer gegeven, blijkt niet in gebruik te zijn (ja dom om het niet meteen te controleren, te goed van vertrouwen).
Via berichten allemaal vage berichten dat ze (of hij) met PayPal contact had omdat er iets mis was.
PayPal gecontacteerd en blijkt helemaal niks nagevraagd te zijn.
Vervolgens wordt de processor weer doodleuk opnieuw aangeboden.
Ik ben hoogst waarschijnlijk mijn geld kwijt, en ik hoop dit voor anderen te voorkomen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Mocht iemand mij hier nog wat tips over mee kunnen geven en/of kunnen helpen dan hoor ik het heel graag!

Groeten,
Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Je kan toch een claim indienen bij paypal ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Reeds gedaan, maar deze wordt geweigerd. Dit werkt alleen als je producten via een webwinkel koopt. Particulier wordt je aan je lot overgelaten.

Zie ook net dat MiaLots al haar advertenties heeft verwijdert. Lijkt me duidelijk dus. Had toch veel leukere dingen in gedachten met dat geld dan het gewoon weg te geven..

[ Voor 37% gewijzigd door Solotov op 19-03-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PayPal
Let ook op met betalingen via Paypal. Paypal kent welliswaar een kopersbescherming garantie, maar dit geldt alleen indien er betaald is voor goederen. Oplichters vragen je daarom te kiezen voor een "familie betaling" of "prive transactie" i.p.v. te betalen voor goederen. Hiermee zie je af van de kopersbescherming en kan je bij oplichting dus fluiten naar je geld, aangezien je je geld niet kan terugkrijgen. Zie ook de Paypal voorwaarden.
Toevallig zo betaald?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
@Microkid

Ja helaas wel, ben zelf niet heel bekend met het fenomeen PayPal, bestel er alleen dingen vanuit Chinese webshops (AliExpress etc) en Spotify. Slecht ingelezen dus helaas. Aanbod was ook te mooi om waar te zijn achteraf, daardoor te snel gehandeld.

Edit:

MiaLots heeft mij geblokkeerd, en heeft vervolgens de advertenties overnieuw geplaatst. Opletten dus!

[ Voor 18% gewijzigd door Solotov op 19-03-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Al contact opgenomen met deze user? epic_legendz
Die heeft er wat opgehaald volgens zijn beoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
@Rob59

Ja gedaan, maar die reageert niet. Heeft ook al een twijfelachtige beoordeling achter zn naam staan. Denk dat diegene er iets mee te maken heeft, maar ik ga niet oordelen voordat ik dat zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:43
Lijkt mij ook niet, want de beoordeling is al geplaatst op de dag dat MiaLots is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Daimen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:50:
Lijkt mij ook niet, want de beoordeling is al geplaatst op de dag dat MiaLots is geregistreerd.
"Ik heb net het toetsenbord bij haar opgehaald. Alles was in perfecte staat! Was een erg snelle en handige transactie want we woonde dicht bij elkaar"
Epic woont in de buurt van Apeldoorn en Mia in Groningen... ;w

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Heren bedankt voor jullie reacties!

Heb contact opgenomen met mijn bank en PayPal.
PayPal gaat de transactie terugdraaien, en tevens meerdere frauduleuze transacties naar haar/zijn PayPal toe. Kortom is het mogelijk dat MiaLots binnenkort in schuld komt te staan bij PayPal. Zij gaven namelijk aan dat ze heel veel van dit soort transacties op het PayPal-account zagen staan. Inclusief mijn aangifte bij de politie en de bank die het bedrag gestorneerd heeft, ben ik dus niks kwijt geraakt en krijgt het verhaal naar "Mia" waarschijnlijk nog een staartje. Gerechtigheid denk ik zo.
Ik hou jullie op de hoogte over de resterende ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

JoeyHamers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:48:
Heren bedankt voor jullie reacties!

Heb contact opgenomen met mijn bank en PayPal.
PayPal gaat de transactie terugdraaien, en tevens meerdere frauduleuze transacties naar haar/zijn PayPal toe. Kortom is het mogelijk dat MiaLots binnenkort in schuld komt te staan bij PayPal. Zij gaven namelijk aan dat ze heel veel van dit soort transacties op het PayPal-account zagen staan. Inclusief mijn aangifte bij de politie en de bank die het bedrag gestorneerd heeft, ben ik dus niks kwijt geraakt en krijgt het verhaal naar "Mia" waarschijnlijk nog een staartje. Gerechtigheid denk ik zo.
Ik hou jullie op de hoogte over de resterende ontwikkelingen!
Nou ,dat is goed nieuws zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Erg netjes van Paypal, niet gewend van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Grappig dat de ervaringen hier anders zijn m.b.t. geld terugvragen via PayPal. Tot nu toe heb ik altijd redelijk snel mijn geld teruggehad wanneer er niet of fout geleverd is. Zolang je het maar binnen 45 dagen doet.

Edit: Ik koop trouwens nooit iets bij Tweakers die zich pas zojuist hebben geregistreerd. Die hebben zich dan duidelijk alleen geregistreerd voor de Vraag en Aanbod mogelijkheid, en dat zijn geen Tweakers in mijn ogen ;) Vaak vragen ze ook nog belachelijke prijzen alsof ze hier met Marktplaats mensen te maken hebben die eigenlijk geen idee hebben wat voor hardware ze nu exact kopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 221563 op 20-03-2015 10:10 . Reden: Uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Anoniem: 221563 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:07:
Grappig dat de ervaringen hier anders zijn m.b.t. geld terugvragen via PayPal. Tot nu toe heb ik altijd redelijk snel mijn geld teruggehad wanneer er niet of fout geleverd is. Zolang je het maar binnen 45 dagen doet.
Alleen is dit moeilijker als je betaald met de optie voor familie en vrienden, dan vervallen namelijk al je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Belangrijk punt hierbij is het 'soort' betaling. Betaling voor diensten en/of vrienden-familie vallen dus niet onder deze 'buyersprotection' en zal zo'n claim een flink stuk moeilijker zijn. Meestal wordt deze manier gebruikt met een kul verhaal over extra kosten (1,2% ofzo) die zo'n betaling met zich mee brengen.

Het is wel netjes dat PayPal nu toch mee gaat nu er dus inderdaad meer aan de hand is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Lawwie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:16:
[...]

Alleen is dit moeilijker als je betaald met de optie voor familie en vrienden, dan vervallen namelijk al je rechten.
Ah, dat wist ik nog niet. Heb op die manier inderdaad ook (gelukkig) nog geen geschil meegemaakt. Alleen met overseas webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:20
JoeyHamers schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:12:
@Rob59

Ja gedaan, maar die reageert niet. Heeft ook al een twijfelachtige beoordeling achter zn naam staan. Denk dat diegene er iets mee te maken heeft, maar ik ga niet oordelen voordat ik dat zeker weet.
Quadradial schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:09:
[...]

[...]

Epic woont in de buurt van Apeldoorn en Mia in Groningen... ;w
Ik heb een tijdje geleden wat verkocht aan epic_legendz. De negatieve review is vreemd, want het adres die hij mij gaf om het pakket heen te sturen was gewoon een woonhuis. Vanuit de DM's lijkt het wel en eerlijke jongen, woont inderdaad in de buurt van Apeldoorn en dus totaal niet in de buurt van Groningen.

Top dat je het geld al terug hebt gekregen van Paypal, mag ik vragen voor hoeveel zij dit setje aanbood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Ja vond t ook allemaal heel verwarrend, maar hij schrijft een positieve review over iemand die niet bestaat, dus dat is ook een aparte actie? Zij bood het niet aan als set, maar had navraag gedaan over wat ze wilde voor de eerder genoemde combinatie. Hier vroeg ze 230 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Voor de volledigheid, sinds een half jaartje is die periode opgerekt naar 180 dagen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Goed om te weten dit, wist namelijk niet over het vervallen van je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Ze heeft mij ook opgelicht.
275 Euro overgemaakt voor het upgrade setje. Via Paypal betaald, gelukkig niet als "betaling aan vrienden en familie". Na de betaling was ik geblokkeerd en was er radiostilte. Kort daarna zag ik dat ze weer dezelfde onderdelen te koop had gezet.
Ondertussen heb ik een claim ingediend via Paypal.
Blijkbaar werkt ze samen met epic_legendz. Heeft iemand die zaken heeft gedaan met hem, toevallig nog zijn adres? Ik doe normaal gesproken nooit zaken met nieuwe tweakers, maar gezien epic_legendz langer geregistreerd is en zaken had gedaan met haar, durfde ik het toch aan :(

[ Voor 78% gewijzigd door K3ke op 20-03-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 20:35
Maar waarom vult niemand een feedback in zodat andere niet door haar opgelicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat account zit natuurlijk op slot :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:13
Nee hoor:

gallery: MiaLots

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat je het profiel nog kan zien betekend het niet dat het nog open is.....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:19

InFamous

excommunicado

Ja hoor :) , dat kunnen users alleen niet zien.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:13
Oh, ik heb er net een review opgezet. Maar mooi dat het snel wordt opgepakt! Zelf ook een aantal keren opgelicht en sindsdien ben ik niet terughoudend meer met conclusies trekken bij zeer sterke vermoedens van oplichting.

Ik weet dat sommige moderatoren dat niet altijd kunnen waarderen, maar soms zijn users er eenmaal sneller bij dan Tweakers kan zijn.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eigenlijk vreemd dat users nog beoordelingen kunnen plaatsen bij een gesloten account? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

gambieter schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:19:
Eigenlijk vreemd dat users nog beoordelingen kunnen plaatsen bij een gesloten account? :)
Het zit blijkbaar niet helemaal op slot dus. :P daar moeten de developers maar ff naar kijken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
http://link.marktplaats.nl/m911906747

Hier heb je haar/hem weer. Deze keer op Marktplaats. Kortom, geen enkele site is veilig tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:42

Mimiix

Professioneel Prutser

JoeyHamers schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:53:
http://link.marktplaats.nl/m911906747

Hier heb je haar/hem weer. Deze keer op Marktplaats. Kortom, geen enkele site is veilig tegenwoordig..
Stuur mp dan een mailtje met dit topic erbij?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Gemarkeerd als verdachte adverteerder.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Net bericht gehad van Paypal en het geld hebben ze terug geboekt. Voortaan dus via Paypal betalen als je het niet 100% vertrouwt :)
We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van 275,00 EUR terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 23:35
De hele reden waarom ik eigenlijk enkel paypal gebruiken bij aankopen op het internet.

Verkoop is dan weer wel gewoon je neus komen laten zien en de flappen op tafel leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

K3ke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:05:
Net bericht gehad van Paypal en het geld hebben ze terug geboekt. Voortaan dus via Paypal betalen als je het niet 100% vertrouwt :)

[...]
Netjes van Paypal, blijft ook voor mij toch weer een plusje boven ideal betalingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:20
K3ke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:05:

[...]
Niet dat ik mij ermee hoef te bemoeien, maar waarom geef je gebruiker epic_legendz nu een negatieve beoordeling omdat MiatLots jou heeft opgelicht? Zonder enig bewijs (in ieder geval hier vindbaar) dat ze iets met elkaar te maken hebben.

Komen de IP adressen overeen met beiden bijvoorbeeld? Ook de gewijzigde review van epic_legendz komt enorm vreemd over bij MiaLots, maar geen reden om een negative beoordeling te geven lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dat is inderdaad not done, de betreffende beoordeling is verwijderd.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Microkid schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:45:
Dat is inderdaad not done, de betreffende beoordeling is verwijderd.
Dat is prima, maar het zou me niks verbazen als hij straks andere mensen oplicht.

Hij reageert toevallig op het moment dat de oplichter net geregistreerd is.
Beweert dat hij vlakbij de oplichter woont in zijn review, dat ontkent hij echter nu.
Nu beweert hij dat hij toevallig in de buurt was.
Daarna is hij toevallig 2 weken weg. Toevallig is hij nu ook slachtoffer, want zijn toetsenbord blijkt defect, hier echter 2 weken lang geen moeite genomen om een review update te doen.
Adres is hij nu ook toevallig kwijt. Iets teveel toevalligheden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
K3ke schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:16:
[...]

Dat is prima, maar het zou me niks verbazen als hij straks andere mensen oplicht.

Hij reageert toevallig op het moment dat de oplichter net geregistreerd is.
Beweert dat hij vlakbij de oplichter woont in zijn review, dat ontkent hij echter nu.
Nu beweert hij dat hij toevallig in de buurt was.
Daarna is hij toevallig 2 weken weg. Toevallig is hij nu ook slachtoffer, want zijn toetsenbord blijkt defect, hier echter 2 weken lang geen moeite genomen om een review update te doen.
Adres is hij nu ook toevallig kwijt. Iets teveel toevalligheden als je het mij vraagt.
En daar blijft het bij, toevallig. Het is heel makkelijk gelijk te gaan wijzen en iemand aan de schandpaal te hangen, maar er is niets wat echt zegt dat die er meer mee te maken heeft.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
RGAT schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:13:
[...]

En daar blijft het bij, toevallig. Het is heel makkelijk gelijk te gaan wijzen en iemand aan de schandpaal te hangen, maar er is niets wat echt zegt dat die er meer mee te maken heeft.
Dat jij het allemaal toevallig vindt, vind ik prima. Wat mij betreft is hij MiaLots of werkt hij samen met hem.
Hij kan ook makkelijk het tegendeel bewijzen door zijn communicatie met MiaLots te sturen. Dat kan hij echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
K3ke schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:23:
[...]

Dat jij het allemaal toevallig vindt, vind ik prima. Wat mij betreft is hij MiaLots of werkt hij samen met hem.
Hij kan ook makkelijk het tegendeel bewijzen door zijn communicatie met MiaLots te sturen. Dat kan hij echter niet.
Ik zeg nergens dat ik het toevallig vind, maar om nu iemand hier te gaan uitmaken voor oplichter enz. zonder bewijs behalve onderbuik gevoel is natuurlijk niet zoals het gaat...
Verder is het ook niet aan hem om zijn onschuld te bewijzen: jij en ik zijn geen politie, en zelfs dan is het onschuldig tot het tegendeel ;)
Prima dat we allemaal aardig kwaad zijn en dat de emoties hoog zitten begrijpt iedereen, maar ga dan niet in het wilde iedereen 'slaan' ;)
Zodra er echte reden is om hem te verdenken zal ik ook gelijk klaar staan, maar tot nu toe is het puur toeval, hoe ongelukkig dat ook uit komt.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
RGAT schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:26:
[...]

Ik zeg nergens dat ik het toevallig vind, maar om nu iemand hier te gaan uitmaken voor oplichter enz. zonder bewijs behalve onderbuik gevoel is natuurlijk niet zoals het gaat...
Verder is het ook niet aan hem om zijn onschuld te bewijzen: jij en ik zijn geen politie, en zelfs dan is het onschuldig tot het tegendeel ;)
Prima dat we allemaal aardig kwaad zijn en dat de emoties hoog zitten begrijpt iedereen, maar ga dan niet in het wilde iedereen 'slaan' ;)
Zodra er echte reden is om hem te verdenken zal ik ook gelijk klaar staan, maar tot nu toe is het puur toeval, hoe ongelukkig dat ook uit komt.
Ik doe al langer zaken op internet om te weten dat je je onderbuikgevoel juist heel serieus moet nemen. Daarnaast heb ik mijn geld terug dus hoef niet om me heen te slaan of mensen aan te wijzen. Gezien hij al drie keer zijn verhaal heeft verdraaid weet ik gewoon dat hij wat te verbergen heeft. Ik hoef overigens niet te bewijzen dat hij schuldig is, ik ben zoals je aangeeft niet de politie. Wat ik wel kan is aangeven dat ik hem serieus verdenk van oplichting. Wat hij kan doen is laten zien dat mijn verdenking onzin is, maar hij kan dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door K3ke op 13-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

En nu is het klaar. Verdenken doe je maar thuis, je gaat hier niet zonder bewijs mensen aan de schandpaal nagelen. Zonder op details in te gaan heb ik in elk geval voldoende bewijs om met redelijke stelligheid te kunnen concluderen dat het hier om 2 verschillende personen gaat, en daar wil ik het nu bij laten.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.