[Laptopscherm] Scherm vervangen met aftermarket model.

Pagina: 1
Acties:

• solutionnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-01 17:52
Om te beginnen hoop ik dat dit het juiste subforum is, gezien het een beeldscherm in een laptop betreft leek dit mij de meest logische plek om een topic te starten.

Ik zal een korte uitleg geven van wat ik graag zou willen weten.

Ik heb een HP ProBook 6540b met een behoorlijk lage resolutie scherm (1366 x 768).
Nu kreeg ik random het idee om dit scherm te vervangen voor eentje met een hogere resolutie, nu blijkt dat HP dit model laptop ook vanuit de fabriek met HD+ resolutie scherm is geleverd (1600x900).
(bron: http://tweakers.net/price...book-6540b-(wd691et).html alsmede de overview van dit model laptop op de HP site, echter mag ik hier volgensmij niet naar linken.)

Ik zou theoretisch gezien sowieso tot dit type scherm moeten kunnen upgraden als ik aan het replacement part kan komen.

Echter, op (hopelijk mag ik de naam noemen) eBay worden er ook schermen aangeboden met 1920 x 1080 resolutie, welke ik nog veel liever heb.

nu weet ik dat zowel HD+ als full HD schermen gebruik maken van dual-channel lvds (40 pins aansluiting)

Echter voordat ik een scherm ga aanschaffen hoor ik graag eerst jullie feedback.

Is iemand bekend met de constructie die ik heb bedacht, denken jullie dat dit gaat werken?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb het ook wel eens gedaan bij een laptop, al was dat een tijd geleden. Zolang de kabel ook echt 40 aders heeft kan er 1080P worden doorgegeven.

Mijn tip als je naar lcd's zoekt, zoek hier naar een goed paneel ((contast, kijkhoeken en gamut) ) http://www.tftcentral.co.uk/articles/laptop_panel_parts.htm

en pak dat typenummer voor ebay. let wel goed op dat je geen "100% compatible" krijgt, je wil namelijk de echte hebben.

Het wil wel eens gebeuren dat een nieuw lcd toch net niet helemaal lekker past met de schanieren van een laptop, een klein beetje vijlen aan de schanieren zou voldoende moeten zijn

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 19-03-2015 21:07 ]

ora et labora

• solutionnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-01 17:52
@mrc4nl, bedankt voor je snelle reactie!

Ondertussen heb ik even uitgezocht wel paneel momenteel in de laptop zit, dit blijkt een LG LP156WH2-TLR2 te zijn.

Zou je wellicht een matte 1920 x 1080 paneel kunnen aanraden van die website welke dit paneel zou kunnen vervangen?

Kan ik random een schermpje met mooie specs van die website uitkiezen, of moet ik op specifieke dingen letten?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

solutionnl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:16:
@mrc4nl, bedankt voor je snelle reactie!
Kan ik random een schermpje met mooie specs van die website uitkiezen, of moet ik op specifieke dingen letten?
je kan zelf een schepje kiezen met mooie specs als je scherm maar wel even groot is natuurlijk ;)
ebay heeft niet alles, dus als je iets niet kan vinden zoek je een ander model.

Het is zelf een beetje researchen, je moet letten dat dezelfde type verlichting hebt(LED/CCFL), ook is het handig of je controleert of ie ook echt een 40 pin connector heeft en niet een en of andere vage standaard.
dan zou het iig moeten werken.

B156HW01 V7 heeft op zicht nette specs: 500:1 contrast 95% gamut.
het is wel een B+wg led, lijkt ook een 40 pin aansluitng te hebben.

en is hier te bestellen http://www.ebay.com/itm/A...ain_3&hash=item53eecca923
voor de rest, tja gewoon kijken en proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 19-03-2015 21:41 ]

ora et labora