philips 3610 alweer stuk,wat is een goede brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgende maand wordt mijn Philips 3610 cdbrander 2 jaar oud, maar hij doet al sinds enkele maanden erg slecht zijn werk, vele cd's mislukken en dan krijg ik zo fijn mooi rondje op de cd, dat je echt ziet dat er iets goed mis is gegaan met het branden.. steeds bufferunderuns en andere foutmeldingen, terwijl de harddisk echt wel snel genoeg is.. (in het verleden heeft het ook prima gewerkt, en regelmatig formateren helpt ook niet). Erg naar dit gerommel.. en ook mn Liteon 40x is op dezelfde datum gekocht en is ook al helemaal versleten, hij leest nauwelijks nog cds in. als het al gaat, gaat het erg langzaam en met de nodige moeite.
Zijn de cdwriters ondertussen verbeterd? (niet kwa schrijfsnelheid, maar kwa kwaliteit, betrouwbaarheid en levensduur)? Want 1,5 jaar vind ik wel wat erg kort voor een brander.. en ik ben niet eens echt grootgebruiker, denk gemiddeld 2 cds per week.En is het nou bekend dat die 3610's niet zo goed zijn? ik heb daar namelijk eerder wel es wat overgelezen.. terwijl toen ik de 3610 kocht de speler juist zo populair was. Wat moet ik nu kopen? staan er ook ergens tests? ik heb weinig zin namelijk om weer een writer te kopen van 400 piek die na 1,5 jaar alweerstuk is. Owja de cdwriter en de liteon cdspeler komen weg van norrod. Misschien dat ik nog iets korting kan krijgen als ik mn oude zooitje inlever en verhaal erbij vertel? Enneh zijn er misschien websites waar die writers getest zijn..
Ik hoop dat iemand me kan helpen wat dit gerommel met deze philips3610 is ook niks :( en zonde van alle cds en tijd die je eraan kwijt bent (2x branden dus 40 minuten)

Verwijderd

yupz, d'r zijn meer mensen die last hebben van de 3610, dat ie er na 2 jr. opeens mee ophoud. Zelf heb ik nog steeds plezier van me 3610, zal wel zien hoelang ie het uithoud :)

De brandertjes zijn nu wel van betere kwaliteit, kijk maar eens hoe snel ze nu zijn, dan heppie toch echt wel goede hardware nodig om dat te kunnen!
Als je nu een andere brander wilt aanschaffen, ga dan voor een plextor. dat zijn gewoon goeie fikkers, die zowat overal ondersteund door worden (clonecd ed), en is voorzien van burnproof.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 10:40

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ja plextorren zijn top. Al moet ik toegeven dat de HP scsi die ik ook nog heb ook top fikt hoor.

Maar overal als je iets over branders leest komt Plextor er als beste uit.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Ben zelf errug tevreden met mijn sony crx

een vriend van me ook trouwens

Verwijderd

UTFS please, deze vraag is al zo vaak langsgekomen. Het draait dan meestal uit op een Plextor Vs Lite-on

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Daar komt ie weer.....LiteOn!
perfecte brander, heel veel positieve woorden over. Kan vrij veel voor de prijs.
een 12x10x32 BURN-proof kost maar F 250,- !!!
vorige week moest je er nog F 300,- betalen.

search maar even, er staat een grote topic ergens open hier op GoT

/dev/null

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een schoonmaak CD in je 3610 stoppen wil ook wel's helpen, ookal mag het officieel niet :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
hmm ik zelf persoonlijk zweer bij plextor scsi, sman met de px40 ts, toppie combo

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Plextor 16/10/40A perfecte brander, heb ik ook *D , je kan ook nog ff wachten en voor de Plextor 24x brander gaan :9

Verwijderd

Gisteren voor 250 piek een Liteon 120101b gekocht, 12x10x32x rewriter met burnproof!

Kwam uit de C!T/Hardwareinfo test als een van de betere uit de bus, heeft ook etzelfde loopwerk als de plextor 12x schrijver

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 07:54
Ik zag in de V&A een 8 speed plextor voor 225 piek staan, da's een goeie brander voor weinig geld. http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/1988/a gevonden ;)

Verwijderd

Sony zijn een van de beste. Ik zie die dingen overal nog gewoon rustig branden ook al zijn ze 2 jaar oud of ouder. Ik heb zelf ook een sony en hij doet het erg goed. Hij heeft ook nog nooit een cd geweigerd.

Verwijderd

Jah, maar sony moet persé master staan op sec ide... anders vertikken ze et te doen...

Mijn liteon staat gewoon slave op sec ide, geen problemen, alleen moet ik niet direct van cd op cd doen, dan doet ie er 20 mins over...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:16 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Gisteren voor 250 piek een Liteon 120101b gekocht, 12x10x32x rewriter met burnproof!

Kwam uit de C!T/Hardwareinfo test als een van de betere uit de bus, heeft ook etzelfde loopwerk als de plextor 12x schrijver
Die testen zijn niet echt betrouwbaar. Hetzelfde binnenwerk is ook niet zo, ze gebruiken allebei de technologie van Sanyo.
Ik zeg hier niet mee dat Lite-On kut is. Ik hoor er veel goede verhalen over. Het enige verschil is denk ik dat de Plextor langer meegaat. Mijn Plextor 8 speed is niet kapot te krijgen jammergenoeg (dan had ik een nieuwe kunnen kopen :) )

Verwijderd

Plextor is geen 250 piek...

kwas ff de naam sanyo kwijt :)

Maar et lijkt me niet dat ik nu echt troep in me pc heb hangen, al is Plextor in 9 vd 10 gevallen wel "beter".

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
hee dat heb ik ook gehad heb hem toen uitelkaar gehaald en een beetje smurie zooi (vet) op zo'n rails dingetje gedaan toen deed ie het wee voor zo,n half jaar en toen moest het weer daar na gauw verkocht >:)

check deze site http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/6893/cdd3610.htm daar staat veel info over die cd-toaster

heb wel eens gehoord dat er een plastic houdertje voor de cdlaser in zit en dat ie door de warmte een beetje ombuigt en dan doet ie het niet meer

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Op cdrinfo.com staan wel reviews van verschillende branders.
Zelf heb ik een Ricoh 7125A, over de duurzaamheid kan ik niet zoveel zeggen, heb 'm nog maar een paar maanden, maar tot nu toe werkt ie goed, nog geen coasters en andere spelers pakken de gebrande cd's ook goed! B-)

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb ook een Phillips 3610 bevalt wel goed nu (ik fik 's nachts dus tijd maakt weinig uit) maar uhh ik had in het begin ontzettend veel b-u's maar dat heb ik opgelost door de fikker op Master IDE-2 te zetten, stond op slave IDE-2 en de master was toen mijn CD-rom drive. Nu omgewisseld no b-u's meer!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 juni 2001 21:12 schreef robbertb het volgende:
Volgende maand wordt mijn Philips 3610 cdbrander 2 jaar oud, maar hij doet al sinds enkele maanden erg slecht zijn werk, vele cd's mislukken en dan krijg ik zo fijn mooi rondje op de cd, dat je echt ziet dat er iets goed mis is gegaan met het branden.. steeds bufferunderuns en andere foutmeldingen,
Twee jaar, dan heeft hij het lang volgehouden.
Heb zelf de HP 7200i gehad, maar dat was eigenlijk ook een philips 3610. Die van mij was na 3 maanden al dood.

Als ik je een nieuwe brander aan zou moeten raden zou ik een Sony of Plextor nemen.

Ik heb zelf een Sony 10X liggen die nog nooit door een fout van de brander een bufferunderrun heeft gegeven of een CD vern**kt heeft. (wel eens gebeurt maar dat lag aan de software of aan mijzelf die perongelijk de stekker uit het stopcontact trok :P

Aanraders:
Sony
Plextor
Mitsumi

afraders
HP
Philips
Memorex

Verwijderd

Heb je er wat geld voor over, pak dan een PlexWriter. Vooral die met burnproof zijn :9~

Heeft iemand trouwens ervaring met Traxdata-writers? Ik heb via-via gehoord dat die dingen een loopwerk van plextor hebben.... Wie kan dit bevestigen?

Verwijderd

Ik ben ook van een philips naar een plex gegaan en t is idd een wereld van verschil, geen buffer underuns meer etc. :)
Plextor is dus zeker goed.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laatst ook de stap gemaakt van een 3610 naar een Plextor 16x :P

Tot nu toe geen spijt van !

Verwijderd

Wanneer is een brander echt versleten?

ik heb nu een 3610 die op 2 november 1998 is gekocht en er zijn al veel, maar dan ook echt veeeeeeeel cd's mee gebrand. Al een paar keer schoonmaakcd's erdoorheen gehaald en opengemaakt. Nu doet ie het weer een tijdje goed, maar zal ik dat ding nu proberen te verkopen aan een of andere achterlijk iemand en dan zelf een nieuwe kopen of zal ie nog wel een tijdje meegaan?

hij werkt nog helemaal goed. alleen audiocd's gaan brak, maar dat kan ook aan mijn software liggen
Pagina: 1