Ik ga nu een desktop PC bouwen om er basis fotobewerking, een klein beetje video's mee te bewerken (lees branden op DVD) en een platen verzameling op CD te zetten.
Te gebruiken software:
- Magix foto's op DVD deluxe
- Magix Video Deluxe 2014
De prijs voor het geheel zonder monitor en Windows mag tot de 600 euro gaan.
Windows 7 is nog aanwezig, overstap naar W8.1 is niet gewenst.
Na dit forum veelvuldig als naslagwerk gebruikt te hebben heb ik al een redelijk goede uiteindelijke componenten keuze kunnen maken denk ik zelf.
=> Hier wil ik graag jullie feedback, commentaar en advies op hebben!
Ik ben vanwege het foto en video bewerken voor een Intel i5 (4 core) gegaan.
Moederbord keuze vond ik persoonlijk het moeilijkste, maar hier heb ik een H97 gekozen.
ONDUIDELIJK punt nog: welke bord: ATX of micro ATX
Verder wil ik ivm toekomstige uitbreiding 4 RAM slots hebben. Voor nu is 2x 4GB voldoende.
Voor de kast en voeding wil ik geen cheap ass hebben maar ook weer niet top of the bill...
Voeding onderin heb ik aangenomen dat dit beter was. (PC staat niet op het tapijt, maar in een kastje)
Overklokken en gamen gaat er nooit mee gebeuren.
Geluidsniveau is wel belangrijk en energiegebruik is leuk als het binnen de perken valt, maar geen absolute must.
Is het daarom zinvol om een andere CPU koeler te plaatsen? Een Gelid Tranquillo Rev.2 bijvoorbeeld?
Ik heb aardig wat rondgezocht hier, maar vraag me af of ik voor mijn toepassing de goede samenstelling gekozen heb en of jullie mede Tweakers mij op punten van ander advies kunnen voorzien.
Hier mijn lijstje hetgeen ik nu bij elkaar gezocht heb:
Te gebruiken software:
- Magix foto's op DVD deluxe
- Magix Video Deluxe 2014
De prijs voor het geheel zonder monitor en Windows mag tot de 600 euro gaan.
Windows 7 is nog aanwezig, overstap naar W8.1 is niet gewenst.
Na dit forum veelvuldig als naslagwerk gebruikt te hebben heb ik al een redelijk goede uiteindelijke componenten keuze kunnen maken denk ik zelf.
=> Hier wil ik graag jullie feedback, commentaar en advies op hebben!
Ik ben vanwege het foto en video bewerken voor een Intel i5 (4 core) gegaan.
Moederbord keuze vond ik persoonlijk het moeilijkste, maar hier heb ik een H97 gekozen.
ONDUIDELIJK punt nog: welke bord: ATX of micro ATX
Verder wil ik ivm toekomstige uitbreiding 4 RAM slots hebben. Voor nu is 2x 4GB voldoende.
Voor de kast en voeding wil ik geen cheap ass hebben maar ook weer niet top of the bill...
Voeding onderin heb ik aangenomen dat dit beter was. (PC staat niet op het tapijt, maar in een kastje)
Overklokken en gamen gaat er nooit mee gebeuren.
Geluidsniveau is wel belangrijk en energiegebruik is leuk als het binnen de perken valt, maar geen absolute must.
Is het daarom zinvol om een andere CPU koeler te plaatsen? Een Gelid Tranquillo Rev.2 bijvoorbeeld?
Ik heb aardig wat rondgezocht hier, maar vraag me af of ik voor mijn toepassing de goede samenstelling gekozen heb en of jullie mede Tweakers mij op punten van ander advies kunnen voorzien.
Hier mijn lijstje hetgeen ik nu bij elkaar gezocht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,44 | € 32,44 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 24,19 | € 24,19 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 2 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,60 | € 29,20 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 350W | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |