Advies nieuwe desktop basis foto/video bewerking max. €600

Pagina: 1
Acties:

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ga nu een desktop PC bouwen om er basis fotobewerking, een klein beetje video's mee te bewerken (lees branden op DVD) en een platen verzameling op CD te zetten.

Te gebruiken software:
- Magix foto's op DVD deluxe
- Magix Video Deluxe 2014

De prijs voor het geheel zonder monitor en Windows mag tot de 600 euro gaan.
Windows 7 is nog aanwezig, overstap naar W8.1 is niet gewenst.

Na dit forum veelvuldig als naslagwerk gebruikt te hebben heb ik al een redelijk goede uiteindelijke componenten keuze kunnen maken denk ik zelf.
=> Hier wil ik graag jullie feedback, commentaar en advies op hebben! _/-\o_

Ik ben vanwege het foto en video bewerken voor een Intel i5 (4 core) gegaan.

Moederbord keuze vond ik persoonlijk het moeilijkste, maar hier heb ik een H97 gekozen.
ONDUIDELIJK punt nog: welke bord: ATX of micro ATX :? :?

Verder wil ik ivm toekomstige uitbreiding 4 RAM slots hebben. Voor nu is 2x 4GB voldoende.

Voor de kast en voeding wil ik geen cheap ass hebben maar ook weer niet top of the bill...
Voeding onderin heb ik aangenomen dat dit beter was. (PC staat niet op het tapijt, maar in een kastje)

Overklokken en gamen gaat er nooit mee gebeuren.
Geluidsniveau is wel belangrijk en energiegebruik is leuk als het binnen de perken valt, maar geen absolute must.
Is het daarom zinvol om een andere CPU koeler te plaatsen? Een Gelid Tranquillo Rev.2 bijvoorbeeld?

Ik heb aardig wat rondgezocht hier, maar vraag me af of ik voor mijn toepassing de goede samenstelling gekozen heb en of jullie mede Tweakers mij op punten van ander advies kunnen voorzien. 8)7
Hier mijn lijstje hetgeen ik nu bij elkaar gezocht heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,44€ 32,44
1Logitech K120 (Internationaal)€ 8,95€ 8,95
1Logitech Corded Mouse M500€ 24,19€ 24,19
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
2Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,60€ 29,20
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 41,95€ 41,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,48

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Jij kan makkelijk overweg met micro ATX, ATX is eigenlijk alleen nuttig voor Multi gpu opstellingen en/of meer keuze. Als je een micro ATX bord pakt, kun je beter een n200 pakken. Wil je dat niet, is het slimmer om een ATX bord te pakken omdat je dan minder loze ruimte hebt...
Verder ziet het er goed uit!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Bob_NL
Ik snap wat je bedoeld met de afmetingen van de kast, maar ik vind een N300 veel mooier als een n200.
Wat maakt de loze ruimte in een kast verder uit, weinig toch? Komt geen window in.

Is een anders CPU koeler zinvol tov de stock koeler?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 08:55
De standaard koeler houd een 4460 prima koel. Hoewel deze wel meer geluid gaat maken als je wat zwaardere taken gaat uitvoeren. (een bewerkte video renderen/de wat geavanceerdere Photoshop functies). Bij gewoon browsing/simpel PS gebruik is de HDD vaak luider dan de CPU koeler is mijn eigen ervaring.

Ik zou zeggen: Begin met de stock koeler en als je het geluidsniveau toch te hoog vind kan je nog altijd een koeler nabestellen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

De enige verschil tussen ATX en -matx is de PCI (3.0 x16) slots. Voor jou is M-atx wel voldoende!

Muis kan goedkoper, want bij de Action heb je wel zogenoemde "gaming" muis, maar voor paar muisklikken doet hij wel zijn ding hoor :P pricewatch: Maxxter Gaming Mouse Hij is trouwens €5.

Wat ga je doen met 2 dvd branders?

Review QNAP TS-230 NAS

• Bob_NL
Om het lawaai bij gewoon browsen kwijt te zijn zit de SSD er in.
Dan ga ik aan de slag met de stock koeler inderdaad.

micro-ATX wordt het dan; vond dit moederbord wel bang for bucks....

Muizen en toetsenborden wil ik eigenlijk niet meer van Logitech afwijken..... slechter ervaringen iedere keer weer wanneer ik een ander merk kocht....

2 branders...soms on the fly copieren van muziek CD's.

[ Voor 9% gewijzigd door Bob_NL op 28-03-2015 19:22 ]

• Bob_NL
Schopje 8)7
Ik was even geveld door griep, maar ga morgen de PC bestellen.
Heb geen aan- / opmerkingen meer gehad hierover en heb er zelf ook een goed gevoel bij.

Enigste waar ik nog aan twijfel is of ik niet voor een iets forsere processor zal gaan en een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 processor koeler erop zal zetten...

Last minute reacties zijn nog welkom _/-\o_

Besteld, nu samen aan het bouwen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bob_NL op 02-04-2015 23:36 ]

Pagina: 1