Netwerkkaart voor nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

• Orion314
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zoek een?

Wifi-kaart voor m'n desktop

Wat is je budget?

Niet te duur, rond de 15, 20 euro. Goedkoper mag ook als het in orde is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,90€ 243,90
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,80€ 132,80
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 369,-€ 369,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Corsair Obsidian 450D€ 119,-€ 119,-
1Scythe Mugen MAX€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 86,70€ 86,70
1Crucial MX100 256GB€ 98,80€ 98,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.235,65

Ik heb al gekeken naar zoiets als dit:
pricewatch: TP-Link TL-WN851N

maar er zijn 2 kleine redenen waarom ik het liever niet zou doen:
* ik heb een case met een venster, en dan wil je het zo proper mogelijk houden, een groen kaartje in een
zwart/rode build past niet echt. Maar dit is wat muggenzifterij.
* deze is niet makkelijk te verwijderen (<-> usb ).

Daarom zou ik dus gaan voor een usb-netwerkkaart. Maar m'n vraag is nu of deze goed genoeg zijn ?
Heeft er iemand ervaring mee ? Ik heb er niet zoveel verstand van van netwerken, daarom dat ik het hier eens vraag. Zou deze bijvoorbeeld goed genoeg zijn (om te gamen zonder hinder :P) ?
pricewatch: Asus USB-N13

Ter vergelijking, ik heb altijd een laptop gehad, en daar heb ik nooit problemen mee gehad, en daarin zat de volgende netwerkkaart: http://www.qca.qualcomm.c...ploads/2013/11/AR9285.pdf

Alvast bedankt !

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Die Asus zal zeker goed werken! Misschien is dit wel iets? pricewatch: TP-Link TL-WN822N

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Je hebt een high-end desktop, dan moet je niet gaan besparen op de internet verbinding. Je moet alleen voor WiFi gaan als je echt geen enkele optie hebt om een kabel naar je computer te trekken: Ethernet is altijd sneller, stabieler en goedkoper.

Ga je toch voor WiFi: Neem een PCIe kaart: Lagere latency, eist minder van de CPU en bied hogere en stabielere doorvoersnelheden dan USB stickjes. De kaart die jij kiest is niet zo heel geweldig, hij bied maar 2x2 MIMO en geen 5GHz verbinding. Dan kan je alleen op de erg drukke en volle 2,4GHz band, want in veel gevallen niet gewenst is.

Wat je dus wilt is 5GHz ondersteuning, om van deze relatief storingsvrije band gebruik te kunnen maken,
en 3x3 MIMO ondersteuning op beide banden voor 1,5x de snelheid, meer bereik en een stabielere verbinding. Een adapter die dit ondersteund is de TP-Link TL-WDN4800. Wil je ook 802.11ac dan moet je kijken naar een Asus PCE-AC68.

Ik zie een GTX 970 in je build, samen met andere componenten die aanduiden dat je er flink mee gaat gamen. Het laatste wat je dan wilt is lag omdat je een paar tientjes te weinig aan een WiFi kaart hebt uitgegeven.

• Orion314
Bedankt voor de reacties bro's :)
@Jochemd13: zal ik zeker ook eens nakijken !
@Balance: Ik zit in een appartement, en daar deel ik Wifi met m'n buurvrouw, en de router staat in haar appartement, wat vlak boven het mijne is. Powerlines werken ook niet omdat het 2 aparte netwerken zijn..
Dus helaas kan ik niet anders dan met een wifi netwerkkaart werken vrees ik, tenzij er nog andere opties zijn ? Ik ga zeker je voorgestelde kaarten eens bekijken, maar die zien er wel wat duur uit... Zonder twijfel veel betere kwaliteit dan een usb-stickje, maar ga ik dat dan nodig hebben vraag ik me af. Ik weet zelfs niet of de router van de buurvrouw 5GHz ondersteunt...het is een standaard telenet modem.

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-02 21:21
De TP-Link WDN4800 is een aanrader. Hij is hier erg stabiel en ik haal op 5 GHz mooie snelheden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
Ik ga er even vanuit dat de meterkast op dezelfde plek zit, gaatje boren?

• Orion314
mitsumark schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:27:
Ik ga er even vanuit dat de meterkast op dezelfde plek zit, gaatje boren?
Sorry ik ben nogal een leek op vlak van netwerkjes leggen, wat bedoel je met gaatje boren ? :D

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In muurtjes

• Orion314
Okay daar had ik om gevraagd...en daarna ?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 18:29
Kabeltje er door ;)

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je de keuze hebt wordt je sterk aangeraden een kabel te nemen over draadloos. Het verschil tussen 'just works' (tm) and 'usually works', anders is verhuizen naar 5 GHz over het algemeen geen slecht plan. Je zou via ethernet ook bijvoorbeeld een ubiquiti pico of nano eraan kunnen hangen maar dat is wat overkill (zou ook just works (tm) zijn).

[ Voor 25% gewijzigd door analog_ op 20-03-2015 00:21 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:20
en als je in jou appartement zit doet je er zelf een switch tussen en heb je zoveel aansluitingen als je wil. of je neemt je eigen internetverbinding:P

Verwijderd

Mijn tip, ga wat (flink) over je budget heen en koop de Asus PCE-AC68.
Je bent voor de toekomst ook safe, dit ding kan zeer hoge snelheden(1,3Gbps) en alle moderne wifi standaarden aan.(802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n) en heeft een uitstekend bereik.

Ik ben met die van mij zeer tevreden, zo erg zelfs dat ik als altijd anti wifi persoon volledig van mening veranderd ben. Dit kaartje in combinatie met een degelijke router levert mij prestaties die voor mijn gevoel een kabel evenaren. Nooit last van downtime of een onderbrekende verbinding, ik download met de maximale snelheid dat m'n internet verbinding(150mbps) toe laat en met gamen heb ik altijd een uitstekende latency.
Ik zat zelf in een spagaat.. Gaten boren en kabel trekken op de meest onmogelijke plekken of het dan toch maar eens met Wifi zien te regelen. Ik ben wat reviews gaan lezen en kwam al gauw tot de conclusie dat dit één van de betere wifi kaarten is. Wat mij bijzonder goed bevalt is de (optionele)separate antenne die je kan aansluiten. Mijn PC staat nogal weg gestopt in mijn bureau dat het Wifi signaal niet echt bevorderd. Dit antennetje staat nu netjes op het bureau achter mijn schermen. Er zit tevens een magneet aan de antenne dus je zou hem ook op je de bovenkant/zijkant van je pc of kachel kunnen plakken o.i.d.

Kortom tot op heden nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.

Tevens is het kaartje rood, past precies bij je build :9

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 08:24 ]

• Orion314
Ok ik denk dat ik genoeg info heb om een besluit te trekken.
Thanks bro's voor de reacties :)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Nogmaals: Een beter advies dan dit gaat je niet krijgen. Niks is stabieler dan een ethernet kabel.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:46:
Mijn tip, ga wat (flink) over je budget heen en koop de Asus PCE-AC68.
...
Ik heb er ook een, en ben er ook zeer tevreden over. In combinatie met mijn Asus RT-AC68U haal ik een zeer stabiele linkspeed tussen de 877.5 Mb/s en de 1170 Mb/s. Dit midden in Rotterdam door een gewapend betonnen plafond en zo'n zelfde muur heen. Zeer goede antennes, zeer goed bereik, zeer hoge snelheid en zeer stabiel. In een high-end build (zoals die gamebak van €1250 van jou) vind deze PCE-AC68 zeker z'n plaats.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/329sSBiJY5ztMyBLrKtZw69C/full.png
Orion314 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:08:
Ok ik denk dat ik genoeg info heb om een besluit te trekken.
Thanks bro's voor de reacties :)
Laat weten wat je kiest, en bezuinig niet te veel op je internet hè ;).

Verwijderd

Hutspot 5.0Ghz :D

• Orion314
@Balance: Zal ik zeker doen! Ik huur een appartementje in Gent dat recent vernieuwd is, er zijn LAN-aansluitingen aanwezig, maar deze zijn niet aangesloten. Misschien toch dan eens met de bazin een klapje doen of ze deze niet aangesloten krijgt ;). En anders ziet de Asus RT-AC68U er inderdaad een goede optie uit :). Thanks bro's !
Pagina: 1