HDMI aansluiten op versterker - volledig uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
Volgens mijn ouwe heer moet de versterker volledig uitstaan als men hier een hdmi kabel op wil aan sluiten omdat anders de hdmi kaart kapot gaat. Dit lijkt mij klinkklare onzin maar omdat hij soms toch gelijk heeft zou ik graag willen horen of hier een kern van waarheid in zit

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is onzin...

Maar het is wel verstandiger om kabels aan te sluiten als de boel uitstaat.. Het kan goed gaan, en zoals je ouwe heer zegt, het spul kan ook echt stuk gaan.. Op het moment dat je de boel uitzet, kan het sowieso niet stuk gaan.

Er zit dus een kern van waarheid in, dat wel.

Ey!! Macarena \o/

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LoL @ RaZ , het is onzin waar een kern van waarheid inzit ? :P

Maar om je gerust te stellen, hot-plug is in de specificatie van HDMI opgenomen, het is er voor gemaakt, het heeft er zelfs een HPD (hot plug detect) pin voor.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal het door geven;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

u_nix_we_all schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:56:
LoL @ RaZ , het is onzin waar een kern van waarheid inzit ? :P

Maar om je gerust te stellen, hot-plug is in de specificatie van HDMI opgenomen, het is er voor gemaakt, het heeft er zelfs een HPD (hot plug detect) pin voor.
Kortweg zeggen dat dingen stuk gaan als je ze aansluit als iets aan staat klopt ook gewoon niet, dat die kans er wel is, is toch iets om rekening mee te houden.

Ik knutsel al bijna 30 jaar met PC's. Een zo'n armbandje nog nooit omgehad, en nog nooit is er iets fout gegaan. Maar om te zeggen dat die armbandjes onzin zijn omdat ik het niet nodig heb, is dan niet waar. Ik ben simpelweg niet zo snel statisch geladen, terwijl anderen dat wel zijn. Zo krijg ik nooit een optater als ik een deurkruk in huis vast pak, en anderen krijgen dat wel (ook wel lachen die reactie dan).

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit.

Ey!! Macarena \o/

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Helemaal waar, Ik heb nooit de hdmi op de appraten zelf gesloopt (pc, ps3 etc) maar op mn oude versterker zijn ze op 1 na allemaal kapot gegaan. (je ziet de stekkers ook vonken als er iets aanstaat)
Ik heb mn les geleerd... 8)7

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zou dat statische ontlading van de behuizing kunnen zijn?

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1