Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnecn1V
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw android toestel. Mijn huidige LG Optimus 4x HD bevalt mij niet echt meer na anderhalf jaar gebruik en dus ben ik op zoek naar een vervanger.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 300 á 400 euro, liever ga ik niet hoger dan dit aangezien ik zelf de meerwaarde van de telefoons boven deze categorie niet zie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral standaard gebruik, whatsapp, mail, dropbox etc. Gamen doe ik zo af en toe maar dat is bepaald geen hoofdzaak. Ook zou het fijn zijn als de foto's van redelijke kwaliteit zijn (ik ben echt geen expert op dit gebied dus de kleine verschillen zullen mij niet opvallen.) Muziek afspelen zou veel worden gedaan en zo af en toe wat filmpjes bekijken komt ook wel voor

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat zoeken kwam ik uit op de volgende telefoons
pricewatch: LG G3 16GB Zwart
pricewatch: OnePlus One 64GB Zwart
pricewatch: Sony Xperia Z2 Zwart
De nexus 5 was eerst ook nog een optie maar ik zie dat de prijs nu hoger ligt dan die van de bovenstaande telefoons.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu nog mijn oude mobiel en het plan was om eigenlijk deze zomer pas over te stappen op een nieuwe telefoon. Echter ben ik mijn telefoon wel zat en zal de prijs van de Oneplus ook nog eens omhoog gaan dus ik beslis dan liever nu of ik hem haal of niet. Nu kan ik natuurlijk wachten tot de zomer en kijken of een toestel als de G3 nóg goedkoper wordt, ik vraag mij echter af of dit het wachten waard is?

Extra info

Ik hecht zelf veel waarde aan dat alles smooth loopt en dat apps snel opstarten. Hier heb ik rekening mee gehouden bij het kiezen van een budget. Op het eerste gezicht zou ik (denk ik) met mijn gebruik wel een goedkopere telefoon kunnen nemen maar ik irriteer mij nogal snel aan lag.

Het customizen van thema's e.d. vind ik zeer leuk om te doen, hierdoor neig ik vooral naar de OnePlus. Ook kan ik deze nu nog bestellen voor 300 euro voordat de prijs wordt verhoogd.

De LG G3 heb ik laatst in het echt gezien / gevoeld en deze lag redelijk lekker in de hand (zelfs met mijn kleine handen), zijn de andere 2 toestellen vergelijkbaar?(ik heb geen enkele winkel met een Z2 in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Met jou wensen, zou ik gaan voor de OnePlus,
Door de relatief wat lagere resolutie dan de LG G3, zal die langer soepel blijven lopen. Ook krijgt hij frequenter en waarschijnlijk langer os updates dan de LG.

Cyanogenmod biedt daarnaast ook wat meer bodem voor costumisatie dan het reguliere google/lg Android dat op de G3 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463724

De Galaxy S5 staat nu ook al voor 399 in de pricewatch, weet niet of je die nog had overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnecn1V
  • Nu online
Anoniem: 463724 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:17:
De Galaxy S5 staat nu ook al voor 399 in de pricewatch, weet niet of je die nog had overwogen?
Zeker naar gekeken. Mijn ervaringen met TouchWiz zijn echter niet al te goed en ik vind het plastic uiterlijk van de S5 een beetje zonde. Als ik iets duurs koop heb ik liever ook dat het er hoogwaardig uit ziet, maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De oneplus zou ik dan wel aanstaande dinsdag bestellen, dinsdag is de standaard invite-free dag en na volgende week dinsdag wordt de oneplus 50 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Mogelijk nadeeltje van de OnePlus is niet volledige 4G dekking, wat je internet snelheid negatief kan beinvloeden, afhankelijk van je provider (thuis en op vakantie) en gebruik.
Voor de rest is het een prima toestel en ik denk de beste keuze uit je lijstje als je bovenstaande buiten beschouwing laat / NVT is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sony niet nemen. Het scherm barst erg snel.
One Plus One is een goede optie. LG heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnecn1V
  • Nu online
swhnld schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:34:
Mogelijk nadeeltje van de OnePlus is niet volledige 4G dekking, wat je internet snelheid negatief kan beinvloeden, afhankelijk van je provider (thuis en op vakantie) en gebruik.
Voor de rest is het een prima toestel en ik denk de beste keuze uit je lijstje als je bovenstaande buiten beschouwing laat / NVT is voor jou.
Klopt, op dit moment vind ik mijn 3G abbonnementje ruim voldoende dus het niet hebben van 4g is geen nadeel voor mij op dit moment. Ik las dat alleen 4g van T-mobile werkt maar kon verder niks vinden over Tele2 4G, ik neem aan dat deze het dan ook niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Nee, 4G in Nederland wordt op dit moment voor zover ik weet op 3 banden uitgezonden, 800, 1800 en 2600.
De 800 band geeft de grootste deking maar levert sneheid in en wordt gebruikt door KPN, Vodafoon en Tele2.
Overigens hebben die ook frequentie blokken op de andere banden, dus het is niet dat je helemaal geen 4G bij hun zou hebben, met name in het buitengebied en in gebouwen zal de dekking minder zijn.
T-Mobile en Ziggo/UPC hebben geen 800 in gebruik.
Zie ook: http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnecn1V
  • Nu online
swhnld schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:51:
Nee, 4G in Nederland wordt op dit moment voor zover ik weet op 3 banden uitgezonden, 800, 1800 en 2600.
De 800 band geeft de grootste deking maar levert sneheid in en wordt gebruikt door KPN, Vodafoon en Tele2.
Overigens hebben die ook frequentie blokken op de andere banden, dus het is niet dat je helemaal geen 4G bij hun zou hebben, met name in het buitengebied en in gebouwen zal de dekking minder zijn.
T-Mobile en Ziggo/UPC hebben geen 800 in gebruik.
Zie ook: http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden
Even wat research gedaan en ik zie dat hier in Groningen T-Mobile nog geen optie is voor 4g maar dat dit in de nabije toekomst wel hierheen gaat komen. Ik zit nog wat maanden vast aan mijn abo dus overstappen hoeft ook niet meteen.

Ik denk dat ik dan maar voor de OnePlus ga en hoop dat over een jaar de 4G dekking van T-mobile wat beter is, al betwijfel ik of het voor browsen / mailen / whatsapp echt veel meerwaarde heeft.
Pagina: 1