[PC/Android/iOS] Adventure Capitalist!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Adventure Capitalist!
Forum (op Kongregate, account aanmaken mogelijk naar niet nodig): AdVenture Capitalist forum

Een leuke game waarbij je weinig hoeft te doen, is zowel op je PC te spelen (HyperHippo) als op je telefoon/tablet! (iOS en Android). Microtransacties zijn mogelijk, maar echt niet nodig!
Laat de game alleen niet in de achtergrond lopen op je mobiel/tablet, want i.v.m. de berekeningen die hij de hele tijd moet doen, vreet het stroom! :Y)

Adventure capitalist is een game waarbij:
Je begint met een limonade kraampje, voor elke verkoop moet je op een knopje drukken om limonade te persen en te verkopen. Na een paar keer heb je al genoeg om uit te breiden naar meer kraampjes en meer te verdienen, nog een paar keer klikken en je hebt een 'manager', die het klikken voor je doet.Deze is beschikbaar voor elke 'zaak' die je op kan zetten.

Je hebt in totaal tien verschillende 'zaken' die je op kan zetten. Namelijk:
- Limonade kraam;
- Newspaper delivery;
- Car wash;
- Pizza delivery;
- Donut shop;
- Shrimp boat;
- Hockey team;
- Movie studio;
- Bank;
- Oil company.

Elke zaak kan je verder uitbreiden, d.w.z. meer er van kopen. Bij X aantal van elk speel je een 'unlock' vrij waarbij je of meer of sneller produceert. Als je daarnaast ook alle zaken op een zelfde (of hoger) niveau hebt, bijv. 100 of hoger, dan speel je voor alles ook nog een bonus vrij (alles x2). De Newspaper delivery zorgt er daarnaast ook nog eens voor dat andere zaken een boost krijgen bij X aantal 'Newspaper deliveries' in bezit.
Naast de 'unlocks' zijn er ook Upgrades voor de bedrijven. Hiermee kan je de productie bijv. x2 vrijspelen.

Tot slot zijn er ook nog 'Angel Investors', dit is waar het spel om draait grotendeels, zonder deze 'AI' kom je namelijk nergens. Bij elk X hoeveelheid geld die je verdient hebt krijg je 1 Angel Investor, die je totaal een boost geeft van 2% per AI, zodra je reset. (Deze boost kan je verder uitbreiden met upgrades e.d.) Als je een redelijk aantal AI verdient hebt (dit gaat steeds sneller), kan je Resetten. Als je Reset krijg je het aantal 'verdiende' AI in bezit, en moet je opnieuw AI verdienen. ECHTER: vanaf dit moment telt de AI bonus mee. En dat merk je.

Probeer het gewoon eens en ervaar het. Eerste keer resetten wordt aangeraden ergens tussen de 100-300. Daarna wanneer je spel vertraagd. D.w.z. je niet zo snel meer AI verdient of het volgende aantal bedrijven kopen te duur wordt. Resetten kan zo vaak als je wilt, maar doe het niet te vaak, want met elke reset neemt het bedrag dat benodigd is om een AI te krijgen toe. (Maar je merkt er niets/weinig van als je op een normale manier reset (een vriend van me reset bij elke verdubbeling: hij gaat als een speer). Maar doe het niet vaker: dat kan op den duur problemen opleveren.

Lees ook de Wiki pagina eens door, leuk spelletje!

Vragen of opmerkingen, reageer gerust!

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Dit lijkt me spam

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mwaah, dat niet eens, maar het lijkt wel verdomd veel op 1001 andere spelletjes die al sinds jaar en dag op het internet te vinden zijn.
Doet me denken aan cookie clicker, al weet ik niet of die orgineel zijn, of ook gejat hebben..

Ik weet niet of het mogelijk is om te achterhalen of het hier om de promotie gaat van een eigen product :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Waarom zou het spam zijn?
IdieEasy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:04:
Mwaah, dat niet eens, maar het lijkt wel verdomd veel op 1001 andere spelletjes die al sinds jaar en dag op het internet te vinden zijn.
Doet me denken aan cookie clicker, al weet ik niet of die orgineel zijn, of ook gejat hebben..

Ik weet niet of het mogelijk is om te achterhalen of het hier om de promotie gaat van een eigen product :x
Heb je het al gedownload en geprobeerd dan? Ik kwam in de HK het 'verslavende internetgames' gedeelte tegen, daar een post geplaatst over dit spel, omdat ik het toch wel leuk en een beetje verslavend vind.

Omdat daar niet iedereen bij kan heb ik het hier ook maar neer gezet. Voor het gemak een en ander voor jullie alvast uitgewerkt, omdat er meer bij komt kijken dan je op het eerste gezicht zou denken.

Toegegeven, het lijkt wel wat op Cookie Clicker inderdaad, alleen dan met geld en 'moet' je je als speler gedragen als een 'kapitalist' i.p.v. een aan koekjes verslaafde koekjesbakker :9

Overigens geen promotie van eigen spel of wat dan ook. Ik wou dat ik zo'n spel in elkaar kon zetten :+
Verder is het spel ook aardig populair, zowel op iOS als Android en op de PC. Op het forum zijn ook zat actieve mensen, dus geloof wel dat het veel gespeeld wordt. Ik probeer het spel dus ook niet leven in te blazen aangezien het al redelijk leeft dus ;) (bij een aantal mensen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Vickiieee schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:49:

Vragen of opmerkingen, reageer gerust!
en speel je het nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Ja hoor, nog altijd! Haha.

Leuke eraan is (vind ik zelf) dat je er maar een paar keer per dag wat aan hoeft te doen (misschien in het begin wat vaker), omdat het spel 'zichzelf speelt' in de tijd dat je het spel weg klikt.

Heb je vragen dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Geen vragen maar speel het nu ook en was benieuwd of je al was afgehaakt :+
slechts 845 AI op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Best een geinig spelletje! Gister begonnen en zit nu op 60 angels.
Zag een filmpje op Youtube van een kerel die z'n eerste reset deed bij 25.000 angels.
Volgens mij is dat niet heel efficient. :X

Paar punten voor verbetering voor de maker (wie weet lezen ze mee :+)
• Ik heb gekoppeld aan mijn Google account op m'n telefoon, maar op m'n tablet zou ik weer opnieuw moeten beginnen? Hij neemt de voortgang in ieder geval niet mee, terwijl ik dat wel zou verwachten.
• Geluid uit zit echt op een kansloze plek :p Hoort bij menu > settings, niet linksbovenin..
• Auto rotate vind ik echt gruwelijk irritant op m'n telefoon. Die staat dan ook in portret modus, maar deze app houdt daar geen rekening mee..

Is er tot slot nog een strategy fimpje of pagina? Die van de wiki is wel erg summier.
Ik heb momenteel dit:
355 / 175 / 149 / 136 / 124 / 109 / 101 / 75 / 58 / 50, omdat ik zo snel mogelijk naar de makkelijkst bereikbare unlock toe werk, maar geen idee of het slimmer kan. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb reset gegeven op:

90 angels, om te proberen
410 angels, om totaal 500% boost te hebben :p

ga nu tot 1000 angels door <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij mij werken de advertenties trouwens niet op m'n telefoon. Op m'n tablet wel, maar daar speel ik niet als de voortgang niet mee gaat.. :P

Iemand een idee?
Tablet is Android 4.x stock ROM.
Telefoon is Galaxy S4 Android 5.0, custom ROM.

/edit
Fixed. Er draaide een app die dit blokkeerde. :X

[ Voor 12% gewijzigd door PromWarMachine op 26-03-2015 14:35 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL speelt het al een tijdje... en zit nu weer braaf op updates te wachten, omdat ik een beetje uitgekocht ben. Af en toe een reset, vijf minuten spelen en weer wachten.
Recentelijk was er een korte open beta van de volgende versie... daarin gaan we naar de ruimte. Enerzijds je imperium op aarde (dat je af en toe reset) en ondertussen weer opnieuw beginnen op de maan.
Let overigens eens op alle namen van de managers (en sommige targets) ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
3307 investors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
1000 investors <3<3 woop heerlijk spel.

En mocht de info van Jester kloppen, wordt het spel alleen maar beter

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

lanerios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:01:

Je loopt achter. :+
Of ben je later begonnen?

Dit waren mijn resets tot nu toe:
Reset 1: 250 nieuwe Angels
Reset 2: 1000 nieuwe Angels
Reset 3: 15000 nieuwe Angels (gisteravond)
In totaal heb ik nu 17458 actieve Angels.

Teller staat nu alweer op 42k, maar ik reset pas als ik daarna een kwartiertje kan spelen. Waarschijnlijk vanavond voor het slapen gaan weer. :)
Na mijn reset gister was het mogelijk om bijna instant alle gebouwen naar level 100 te brengen.
Lemon kon naar 300 na niet al te lange tijd.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
52k investors :+
Ik mis de functie om alles per 10 te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:14
redbullet schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:30:
Ik mis de functie om alles per 10 te kopen :(
Je kunt rechtsboven aan veranderen of je een iets per 1, 10 of 100 wilt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Hermessz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:37:
[...]

Je kunt rechtsboven aan veranderen of je een iets per 1, 10 of 100 wilt kopen :)
Thanx! Dat ik er nog niet eerder op heb geklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:30
Ik speel het ook al een tijdje, 335 novemvigintillion investors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
VERDORIE! Ik kreeg geen melding meer dat er nieuwe reacties waren!! :(
redbullet schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:29:
Geen vragen maar speel het nu ook en was benieuwd of je al was afgehaakt :+
slechts 845 AI op dit moment
Neeeee, afgehaakt ben ik niet!

PromWarMachine schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:09:
Best een geinig spelletje! Gister begonnen en zit nu op 60 angels.
Zag een filmpje op Youtube van een kerel die z'n eerste reset deed bij 25.000 angels.
Volgens mij is dat niet heel efficient. :X

Paar punten voor verbetering voor de maker (wie weet lezen ze mee :+)
• Ik heb gekoppeld aan mijn Google account op m'n telefoon, maar op m'n tablet zou ik weer opnieuw moeten beginnen? Hij neemt de voortgang in ieder geval niet mee, terwijl ik dat wel zou verwachten.
• Geluid uit zit echt op een kansloze plek :p Hoort bij menu > settings, niet linksbovenin..
• Auto rotate vind ik echt gruwelijk irritant op m'n telefoon. Die staat dan ook in portret modus, maar deze app houdt daar geen rekening mee..

Is er tot slot nog een strategy fimpje of pagina? Die van de wiki is wel erg summier.
Ik heb momenteel dit:
355 / 175 / 149 / 136 / 124 / 109 / 101 / 75 / 58 / 50, omdat ik zo snel mogelijk naar de makkelijkst bereikbare unlock toe werk, maar geen idee of het slimmer kan. :+
Klopt, efficient is dat allesbehalve, afgezien van het feit dat het je aardig veel tijd kost om daar te komen, zonder ook maar 1 AI te hebben.
Wat strategy of filmpje betreft: houdt de waardes in de gaten en vooral de unlocks van de 'Newspaper Delivery', deze geven een behoorlijke boost vaak en deze vrijspelen helpt gigantisch! Daarnaast ook niet vergeten dat er ook een unlock is als je alles op een bepaald niveau hebt, is ook fijn!

Verder is het handig om de Angel Investor upgrades in de gaten te houden. Soms kost iets 10% van je angels, maar is het een X2/3 of meer boost, dus dan houd je er netto meer aan over! ;) (180%/270% tegenover 100%).

lanerios schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:10:
Ik heb reset gegeven op:

90 angels, om te proberen
410 angels, om totaal 500% boost te hebben :p

ga nu tot 1000 angels door <3
Zelf deed ik de eerste reset bij 311 angels. Sindsdien reset ik op momenten dat een volgende unlock met de bedrijven erg ver weg is, of het aantal nieuwe AI maar langzaam op loopt.
Vaak dan ook pas gereset bij 10x of meer het aantal AI van dat ik had. Een vriend van mij heeft daarentegen telkens gereset bij een verdubbeling van het aantal AI (vaker dus), tenzij bij hem het aantal AI nog behoorlijk door liep. Hij is mij nu ruimschoots voorbij geschoten, haha.

PromWarMachine schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:58:
Bij mij werken de advertenties trouwens niet op m'n telefoon. Op m'n tablet wel, maar daar speel ik niet als de voortgang niet mee gaat.. :P

Iemand een idee?
Tablet is Android 4.x stock ROM.
Telefoon is Galaxy S4 Android 5.0, custom ROM.

/edit
Fixed. Er draaide een app die dit blokkeerde. :X
Welke app was dit? Ik heb zelf namelijk ook nog regelmatig last van de Ads die niet af willen spelen. Na e.e.a. Googelen kwam ik bij het volgende: sluit Adventure Capitalist af (helemaal), ga naar Instellingen, Google onder Accounts, Advertenties, klik op Advertentie-ID opnieuw instellen, accepteer en start je telefoon opnieuw op. Dit werkt bij mij tot nu toe. Soms doen de Ads het gewoon, soms ook niet..

Het spel gaat soms razendsnel, en soms ook enorm traag. Zo zit die vriend van mij nu bij de laatste unlocks die er zijn, maar kost het hem een paar dagen om zijn aantal AI te verdubbelen en reset hij dus nog niet. Zelf zit ik op het moment op 1.108 unvigintillion Angels. Aantal angels dat ik krijg bij restart staat op dit moment op 7.075 unvigintillion en loopt lekker door. Aantal unlocks zitten er nog aan te komen, dus ik ga nog even door ;).

keken schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:29:
Ik speel het ook al een tijdje, 335 novemvigintillion investors :)
Mijn vriend zit op de 881.806 novemvigintillion en moet nog 3 upgrades zegt ie. Maar daar zit telkens een factor 1.000 tussen dus hij moet nog even, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
160k AI en 80k erbij als ik reset :D
alleen schiet het nu niet op lijkt het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vickiieee schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:41:
Verder is het handig om de Angel Investor upgrades in de gaten te houden. Soms kost iets 10% van je angels, maar is het een X2/3 of meer boost, dus dan houd je er netto meer aan over! ;) (180%/270% tegenover 100%).
Mja, de enige Angel upgrade die ik nog nooit heb gebruikt, maar wel kan betalen is de 100 billion angels voor x9. Ik weet niet wanneer die nuttig is en in hoeveel tijd die upgrade zichzelf terugverdiend.
Ik heb nu 600 billion Angels actief.
Welke app was dit? Ik heb zelf namelijk ook nog regelmatig last van de Ads die niet af willen spelen. Na e.e.a. Googelen kwam ik bij het volgende: sluit Adventure Capitalist af (helemaal), ga naar Instellingen, Google onder Accounts, Advertenties, klik op Advertentie-ID opnieuw instellen, accepteer en start je telefoon opnieuw op. Dit werkt bij mij tot nu toe. Soms doen de Ads het gewoon, soms ook niet..
Ad Block, wordt standaard geinstalleerd bij sommige custom roms.
Deze past je hostfile aan, zodat adverentienetwerken geblokkeerd worden.
Denk dat er bij jou een ander probleem is, want als je deze app hebt, zal het nooit werken.
Het spel gaat soms razendsnel, en soms ook enorm traag. Zo zit die vriend van mij nu bij de laatste unlocks die er zijn, maar kost het hem een paar dagen om zijn aantal AI te verdubbelen en reset hij dus nog niet. Zelf zit ik op het moment op 1.108 unvigintillion Angels. Aantal angels dat ik krijg bij restart staat op dit moment op 7.075 unvigintillion en loopt lekker door. Aantal unlocks zitten er nog aan te komen, dus ik ga nog even door ;).
Dat verdubbelen hè, wat bedoel je dan precies.
Stel je hebt 100 mil Angels, bedoel je dan resetten bij 100 mil, zodat je effectief verdubbeld.. of pas bij 200 mil, zodat je dubbel zoveel Angels krijgt, dan je tot nu toe hebt.

Ik gebruik methode 2 en dat werkt tot nu toe prima. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
PromWarMachine schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:32:
[...]
Mja, de enige Angel upgrade die ik nog nooit heb gebruikt, maar wel kan betalen is de 100 billion angels voor x9. Ik weet niet wanneer die nuttig is en in hoeveel tijd die upgrade zichzelf terugverdiend.
Ik heb nu 600 billion Angels actief.
Deze moet je dus per direct kopen. Hierdoor zal je een stuk meer gaan verdienen.
Waarom? Eigenlijk vrij simpel, als je er even over na denkt: je hebt nu 600 Billion angels, deze geven aan bepaalde bonus. Als je nu die x9 koopt voor 100 billion Angels houd je 500 Billion angels over. MAAR: nu heb je wel de x9, hierdoor is het dus alsof je 500x9=4.500 Billion Angels hebt. Dit is uiteindelijk toch 7,5x zo veel als met de 600 Billion Angels!

[...]
Ad Block, wordt standaard geinstalleerd bij sommige custom roms.
Deze past je hostfile aan, zodat adverentienetwerken geblokkeerd worden.
Denk dat er bij jou een ander probleem is, want als je deze app hebt, zal het nooit werken.
Ah, nee die heb ik inderdaad niet. Klinkt wel handig though, word soms behoorlijk gek van alle advertenties op sommige pagina's..

[...]

Dat verdubbelen hè, wat bedoel je dan precies.
Stel je hebt 100 mil Angels, bedoel je dan resetten bij 100 mil, zodat je effectief verdubbeld.. of pas bij 200 mil, zodat je dubbel zoveel Angels krijgt, dan je tot nu toe hebt.

Ik gebruik methode 2 en dat werkt tot nu toe prima. :)
Zoals die vriend van mij het doet wacht hij tot hij weer de 100 million Angels heeft die hij dan al had. Tenzij het gewoon lekker door loopt, dan laat hij hem ook doorlopen.

Zelf richt ik mij niet echt op het resetten bij een verdubbeling, vaak wacht ik even wat langer en als hij gewoon hard door loopt dan wacht ik helemaal wat langer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
hmm dan ben ik nog niet zo ver :+

200miljoen AI
en na 2 minuten spelen na reset alles 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Gewoon toch herwerkte cookie clicker?

Heb het op steam gezien, maar het was eerder al op miniclip

[ Voor 45% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-04-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
AntiChrist7 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:31:
Gewoon toch herwerkte cookie clicker?

Heb het op steam gezien, maar het was eerder al op miniclip
Het heeft inderdaad e.e.a. weg van een 'Cookie Clicker', waarook zat variaties op zijn. Dit spel is dan in die zin anders dat je geen cookies verdient of wat dan ook, maar geld. Keiharde centen ^^

Had nog niet gezien dat het ook op Steam stond, maar in ieder geval wel op het internet en als app op Android en iOS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

lanerios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:01:

Of mijn info klopt??
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PQTW0RN1am7MDdtzOtAf4Rkd/full.png
Ik zeg al, ik speel het al een tijdje O-)

Je moet wat afwegingen maken in het begin. Groot voordeel is dat het ook offline doorloopt.
Zodra je naar de maan kunt (en later naar ...?) kun je je werelden onafhankelijk van elkaar resetten.
De grap is dat de harlopers van het begin op een later moment alleen nog maar druppels zijn en andersom.

Ik snap de verwijzing naar cookie-clicker, maar daar had ik al heel snel genoeg van, terwijl ik hier dagelijks een of meer keer naar kijk. Op sommige momenten voer je vier, vijf resets op een dag uit, en schieten je AI's in de hoogste versnelling omhoog. Ik zit nu op een punt waar ik mijn aarde pas weer reset als ik ten minste 24 untrigintillion AI verdient heb, want dat is de laatste uitgave die ik daar gedaan heb. Dat zal wel weer een paar dagen duren.

Overigens ben ik momenteel veel harder met mijn maanbasis bezig, omdat ik op aarde eigenlijk weer wat nieuwe updates nodig heb die weer vaart in het spel stoppen.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zit zelf nu op 20 billion angels. Vind dat al genoeg :p kan niet wachten op de moon update voor android <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:12:
zit zelf nu op 20 billion angels. Vind dat al genoeg :p kan niet wachten op de moon update voor android <3
Ik heb net 'een' update binnen gehaald, maar nog niet de maan-update.
Deze update zou ik overslaan..

• Letters zijn wit geworden bij het upgraden en derhalve minder leesbaar
• De shop knop is linksonderin toegevoegd, in plaats van in het submenu
• Het spel voelt trager aan
• Er is een voortgangsbarretje toegevoegd bij iedere shop om aan te geven hoe dicht je bij een unlock zit (enige voordeel..)

Zit nu op 33 trillion AI, met 420 trillion als ik reset. Had alleen gisteravond geen tijd om te resetten, dus die loopt vrolijk door. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
PromWarMachine schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb net 'een' update binnen gehaald, maar nog niet de maan-update.
Deze update zou ik overslaan..

• Letters zijn wit geworden bij het upgraden en derhalve minder leesbaar
• De shop knop is linksonderin toegevoegd, in plaats van in het submenu
• Het spel voelt trager aan
• Er is een voortgangsbarretje toegevoegd bij iedere shop om aan te geven hoe dicht je bij een unlock zit (enige voordeel..)
Die update heb ik vandaag ook binnen gehaald. Heb er gemixte gevoelens bij.
Eerste wat ik dacht toen ik de update zag: "Sjesus wat chaotisch!". Toen ik even goed keek en hier en daar keek zitten er toch wel een aantal hele fijne updates bij hoor!

- Zo heb je nu een 'manager' waarmee je direct alle beschikbare Geld Upgrades kan kopen en alle 'SAFE' Angel Upgrades kan kopen (Safe wil zeggen minder dan 1% van het aantal AI dat je NU hebt, kost een upgrade meer dan 1% dan wordt hij niet gekocht en als je het handmatig doet krijg je een waarschuwing).
- Daarnaast kan je nu het MAX aantal bedrijven kopen dat je kan voor het geld dat je nu hebt.

Hoe verder je in het spel komt, hoe meer je deze features gaat waarderen. Ik was tot nu toe misschien wel halve minuut bezig met klikken op 'Buy' bij alle Angel upgrades. Dat is nu verleden tijd. Zelfde geld voor de Cash upgrades.
Daarnaast is het MAX aantal bedrijven kopen ook erg fijn, waar dit eerst per 100 ging kan het nu een stuk rapper. Ook hiervoor geldt: als je verder bent ga je hem pas echt waarderen ;).

Zelf zit ik op dit moment trouwens op: 85.258 Sexvigintillion AI. Net gereset en nog een paar upgrades in het verschiet: maar de AI lopen alweer lekker binnen ;)

Jester-NL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:03:
[...]
Overigens ben ik momenteel veel harder met mijn maanbasis bezig, omdat ik op aarde eigenlijk weer wat nieuwe updates nodig heb die weer vaart in het spel stoppen.
Ik neem aan dat jij online speelt? Hoe kom jij bij die 'Maanbasis' dan? Die was toch weer offline gehaald die versie? (Las ik op het forum). Of speel jij het ergens anders dan via Kongregate? (Kan ik hier niet op omdat Unity player geblockt wordt..)

[ Voor 13% gewijzigd door Vickiieee op 09-04-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
en ik zit maar op 20 biljoen AI :')
schiet niet op bij mij krijg veel dingen niet hoger als 450

gefeliciteerd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
redbullet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:35:
[...]

en ik zit maar op 20 biljoen AI :')
schiet niet op bij mij krijg veel dingen niet hoger als 450

gefeliciteerd trouwens :)
Blijven gaan en goed de unlocks in de gaten houden!! DIt scheelt echt enorm, soms zie je ook dingen over het hoofd, goed op blijven letten dus ;).

En dank! :D :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vickiieee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:25:
[...]
Ik neem aan dat jij online speelt? Hoe kom jij bij die 'Maanbasis' dan? Die was toch weer offline gehaald die versie? (Las ik op het forum). Of speel jij het ergens anders dan via Kongregate? (Kan ik hier niet op omdat Unity player geblockt wordt..)
Ik speel gewoon op Kong. De beta is offline gehaald, maar de gewone versie is op 27 maart geupgrade en heeft nu de space-race.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Heb het dan maar eens aangezet, omdat ik nooit nee zeg tegen tien gratis steam achievements :p

Je bent een whore of je bent het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Jester-NL schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:30:
[...]

Ik speel gewoon op Kong. De beta is offline gehaald, maar de gewone versie is op 27 maart geupgrade en heeft nu de space-race.
Ah! Dus toch!
Ben benieuwd hoe lang het in dat geval dan nog duurt voordat de upgrade naar Android en iOS komt. Ben op mijn telefoon bij de laatste loodjes gekomen, dus het space gedeelte is welkom!

Overigens net nog weer een mooi voorbeeld gehad van: opofferen om verder te komen.
Ik zat op een kleine 2.5 Septenvigintillion AI. Na reset had ik een ruime 17 Septenvigintillion AI. Maar, ik had de optie een AI upgrade te kopen die mij x13.11 zou geven voor 3 Septenvigintillion.
In principe een No-Brainer: DOEN!

En wel hier om:
Ruime 17 Septenvigintillion is 100%, maar zonder bonus of wat dan ook.
Met die AI upgrade lever ik 3 Septenvigintillion in, ik houd dan ten opzichte van de 17 Septen- 14 Septen- over. 82% van het origineel (de 17 Septen-).
MAAR, en nu komt het mooie: ik heb daarmee wel een x13.11 upgrade vrijgespeeld. Oftewel: 82%x13.11 = 1079,65% ten opzichte van de oorspronkelijke 17 Septen-.

Punt is: soms is het een stuk voordeliger om 20% van je AI op te offeren als er een dikke upgrade aan komt ;).

AntiChrist7 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:52:
Heb het dan maar eens aangezet, omdat ik nooit nee zeg tegen tien gratis steam achievements :p

Je bent een whore of je bent het niet
Whahaha, Kudo's! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Vickiieee op 10-04-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
16 triljoen AI

en alles instant 500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
de adds laden bij mij 90% van de keren niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
3.5 Septillion angels.

De ene reset zit ik zo op de 1 septillion (ben van 1 naar 3,5 gegaan) en de andere keer gaat het traag as fuck zonder dat ik iets anders doe. Lijkt toch wat RNG in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
korte update:

922.761 tredecillion angels :p Gaat snel nu zeg Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
3.8 tredecillion en 29 tredecillion erbij als ik reset :D

ads laden bij mij niet zodat ik die x2 niet krijg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

redbullet schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:17:
3.8 tredecillion en 29 tredecillion erbij als ik reset :D

ads laden bij mij niet zodat ik die x2 niet krijg :-(
Is je telefoon geroot?
Disable dan AdBlock om de ads weer te laten geven :)

Ik speel ook nog steeds.
Nu op 15.2 quindecillion Angels.. bij reset zit ik op 82 quindecillion, terwijl ik een uur geleden reset heb. 8)7

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Nopes niet geroot

Nu kun je naar de maan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Ik ben er ondertussen mee gestopt, beste Kapitalisten ^^

Het originele stuk heb ik uitgespeeld, dat wil zeggen: alle unlocks vrijgespeeld! Om nog een keer helemaal opnieuw te beginnen bij de maan vond ik een beetje veel van het goede :9

Iedereen die wel naar de maan gaat, succes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
helaas telefoon gereset, dus moest totaal opnieuw beginnen..250 quintillion angels, en een zeer trage maan.

De maan gaat echt veels te traag imo, totaal geen gevoel van progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Nog 210 octillion voordat ik mijn 100ste giant laser heb, dan krijg ik ervan x75 en ook nog alles x2.
Hopelijk gaat het dan wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
corset schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:10:
helaas telefoon gereset, dus moest totaal opnieuw beginnen..250 quintillion angels, en een zeer trage maan.

De maan gaat echt veels te traag imo, totaal geen gevoel van progressie.
Damn, da's balen :|

Wat betreft de maan: ik vind het idee leuk en ook dat sommige delen ervan op de manier van bits e.d. werkt (2/4/8/16/32/64/128 etc.), of hoe noem je dat? Ben het woord kwijt :D.
Verder mis ik in de maan wel iets als dat 'op aarde' er was, waarbij bij het op een bepaald niveau krijgen van de 'Newspaper Delivery' een andere productie een boost kreeg. Dit was een leuke toevoeging!

En dat trage gevoel had ik ook, een van de redenen voor mij om de app weer te verwijderen :9.

redbullet schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:24:
Nog 210 octillion voordat ik mijn 100ste giant laser heb, dan krijg ik ervan x75 en ook nog alles x2.
Hopelijk gaat het dan wat sneller
Dat klinkt als een leuke boost voor je maan! ;) Nog even doorsparen dus!
Die x2 voor alles is leuk, maar die x75 voor je Lasers al helemaal, dat is dus effectief x150 hé! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Vickiieee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:07:
[...]

[...]

Dat klinkt als een leuke boost voor je maan! ;) Nog even doorsparen dus!
Die x2 voor alles is leuk, maar die x75 voor je Lasers al helemaal, dat is dus effectief x150 hé! :D
weet ik :D

maan is wel anders als aarde, echt slomer en niet elke update is gelijk ;)
toch nog een beetje de moeite om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
redbullet schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:19:
[...]

weet ik :D

maan is wel anders als aarde, echt slomer en niet elke update is gelijk ;)
toch nog een beetje de moeite om te spelen
Succes dan in ieder geval nog! Ik houd het voor gezien ;).

Have fun allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk dol op Adventure Capitalist (spel op apknite), maar het verwijderen van het landschap is echt verontrustend omdat het de hele ervaring stroomlijnde. Ik zal nog steeds spelen en genieten van dit spel, maar het verwijderen van landschap is een trieste verwijdering.
Pagina: 1