Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidsproductie voedingen

Pagina: 1
Acties:

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:20:
Problematisch dat er hier zo veel slecht advies over voedingen wordt gegeven, en dat zelfs de voedingenexpert van tweakers het moet ontgelden.

Doen we gewoon een zinnige berekening van het maximaal opgenomen vermogen. PSU - calculators zijn geen goed argument.

160W voor een 970, 80W voor de i5 - CPU, en dan nog 100W voor de rest. Dan ga ik uit van full-stress voor het volledige systeem. Kom ik uit op 340W, ingame komt dit eerder uit op 270W. Oftewel, een goede 450W voeding heeft meer dan voldoende headroom voor een normaal systeem met een 970. Deze voeding zit tevens in een regio waar deze nog prima efficiënt is, als die 1% verschil tussen 50% en 70% überhaupt relevant kan worden genoemd, sterker nog, sommige voedingen zijn juist het efficiëntst op een andere load dan 50%!

Ook is het onzin dat een goede voeding over de jaren merkbare slijtage vertoond. Over 5 jaar is het misschien 450W naar 445W, als het al bestaat. Ook niets om rekening mee te houden dus.

Blijft het enige mogelijk relevante probleem over. De geluidsproductie. Uit eigen ervaring, en ik ben echt een mierenneuker qua stilte (tja, PC staat op 3 meter van m'n bed) kan ik je vertellen dat een Seasonic PSU niet boven de rest van de PC uitkomen, niet in idle en niet onder load.

Ik zou dus gewoon een voeding halen van goede interne kwaliteit en een goede prijs -> Seasonic S12G 450W.
Ongelooflijk hoe vaak je hier dit soort verhalen tegenkomt. Terwijl de linkjes die duidelijk aantonen dat de verhalen niet waar zijn eerder in de thread al gegeven zijn. Bij 270W verbruik van je PC zit de Seasonic S12G 450W al op het maximum van zijn fan-curve. De voeding produceert dan 48 dB(A). Dat komt met gemak boven de rest van de componenten in een stille PC uit.
Zie hier: http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/SSR-450RT/6.html
Het gaat om de op één na laatste grafiek op de pagina. Als je in staat bent om een grafiek uit te lezen dan concludeer je uit deze grafiek dat de voeding bij ongeveer 270W verbruik ongeveer 48 dB(A) geluid produceert. Ik weet niet hoe ik dit nog beter kan uitleggen.

Als je kiest voor een voeding als de Cooler Master V550S dan heb je een heel andere geluidsproductie bij 270W verbruik:
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/6.html
Het gaat weer om de op één na laatste grafiek. Bij 270W verbruik produceert de voeding zo'n 37 dB(A). Dat is toch mooi 11 dB(A) minder dan de Seasonic. Wij mensen ervaren het geluid dan als ruim twee keer zo zacht.

[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 19-03-2015 15:53 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja het is wel duidelijk dat je het niet snapt...

Alles is al meermaals duidelijk uitgelegd, lees het anders even terug. Enige jammere is dat de TS het slechte advies heeft overgenomen.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 19-03-2015 15:53 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:53:
Ja het is wel duidelijk dat je het niet snapt...

Alles is al meermaals duidelijk uitgelegd, lees het anders even terug. Enige jammere is dat de TS het slechte advies heeft overgenomen.
Het is mij juist duidelijk dat jij het niet snapt.

http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/SSR-450RT/6.html

Echt waar. Vergelijk de Fan Curve en geluidsproductie grafiek nu eens bij 270 W verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 19-03-2015 16:02 ]

• dusty-2011
Dat raad ik jou aan :) Bekijk de grafieken ook nogmaals :)

[ Voor 9% gewijzigd door dusty-2011 op 19-03-2015 15:57 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik ben niet degene die de grafieken verkeerd interpreteert/leest.

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:58:
Ik ben niet degene die de grafieken verkeerd interpreteert/leest.
Dat is helaas wel het geval :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het jouw uit te leggen, maar als ik het nogmaals probeer en je snapt het dan eindelijk wel. Wat staat daar dan tegenover?

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:01:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het jouw uit te leggen, maar als ik het nogmaals probeer en je snapt het dan eindelijk wel. Wat staat daar dan tegenover?
Dat verhaal van jou dat je de voeding niet boven de overige componenten hoort uitkomen kennen we nu wel. Ik denk dat dat niet waar is :) En ik heb daar een mooi grafiekje van wat dat inderdaad aantoont.

• dusty-2011
Volgens mij ben jij terug aan het krabbelen :) Je ging me het toch uitleggen? Na je uitleg zal ik je weer dezelfde grafiek tonen :)

• -The_Mask-
  • Niet online
dusty-2011 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Volgens mij ben jij terug aan het krabbelen :)
Nee, maar als ik gelijk heb vraag je dan een zeef om een roze nickname met als ondertitel n00b erbij aan? Dan wil ik het je wel uitleggen. Andersom wil ik dat ook wel doen trouwens.
Na je uitleg zal ik je weer dezelfde grafiek tonen :)
Nee dat doe je dan niet, maar daar kom je dan wel achter. :P

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
Er zijn nu al een flink aantal posts achter elkaar geweest zonder veel inhoud. Er zijn nu twee opties:
Laat modereren maar aan ons over.

Ik weiger simpelweg om nog 20 keer hier te posten, waarbij we inhoudelijk weinig zijn opgeschoten. Lijkt me ook vervelend voor de overige mensen hier.

Dat probleem is met de afsplitsing opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door br00ky op 19-03-2015 16:34 ]

• .ScorpionSquad
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Dit is volgens mij al de 2e discussie waarbij dusty-2011 in zijn eentje het ongelijk van half DAA probeert te bewijzen.

Dat Seasonic voedingen buitengewoon lawaaiig zijn is net zulke onzin als dat je een duurdere chipset moet kopen voor betere performance.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• dusty-2011
.ScorpionSquad schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:49:
Dit is volgens mij al de 2e discussie waarbij dusty-2011 in zijn eentje het ongelijk van half DAA probeert te bewijzen.

Dat Seasonic voedingen buitengewoon lawaaiig zijn is net zulke onzin als dat je een duurdere chipset moet kopen voor betere performance.
Ik denk niet dat er hier veel te discussiëren valt. De reviewresultaten van de voeding zijn duidelijk. Als jullie er nog door over willen gaan, ga jullie gang. Ik blijf gewoon voedingen aanraden die bij het wattage wat er gevraagd gaat worden bij gamen wél stil zijn. 48 dB(A) vind ik niet stil.

Als jullie nog allemaal posts willen gaan plaatsen dat jullie de voeding niet horen, dat ie stil is, etc ga jullie gang. De review van TechPowerUp zal jullie tegenspreken.

Ik heb nooit gezegd dat alle Seasonic voedingen buitengewoon lawaaiig zijn. Ten eerste heb ik het alleen over 1 model gehad. En de woorden buitengewoon lawaaiig heb ik ook niet gebruikt. Ik vind dit ene model alleen te veel geluid produceren om aan iemand aan te raden. Willen jullie het wel aanraden? Ga jullie gang. Niet iedereen hoeft het altijd met elkaar eens te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door dusty-2011 op 19-03-2015 21:53 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
dusty-2011 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:26:
De reviewresultaten van de voeding zijn duidelijk.
Voor mij wel, voor jouw niet en dat is dus het hele punt.
Ik blijf gewoon voedingen aanraden die bij het wattage wat er gevraagd gaat worden bij gamen wél stil zijn. 48 dB(A) vind ik niet stil.
Het punt is dat die 48dBA niet klopt, zoals je beweert. Lees de review en de grafieken nog maar eens.

Waarom denk je dat ik dit zei?
-The_Mask- schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:13:
De Seasonic S12G 450W en Cooler Master V550SM zijn bij lagere vermogens vergelijkbaar stil en beide zullen als onhoorbaar worden ervaren tot 200W. Boven de 200W wordt de Seasonic wel iets luider, maar de voeding zal met zijn PC nooit boven de rest van de onderdelen uitkomen qua geluid, omdat de voeding nooit zwaar zal worden belast. Als zijn PC namelijk op 100% load draait is de Seasonic nog steeds onhoorbaar tot amper hoorbaar in een hele stille omgeving, terwijl de rest van de onderdelen wel meer lawaai gaan maken, de voeding zal hier dus nooit hoorbaar kunnen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:04:
Waarom denk je dat ik dit zei?

[...]
Ik weet niet wat jouw doel is met het verspreiden van die misinformatie. Bij 270W belasting produceert de Seasonic 48 dB(A). Jij vindt dat misschien onhoorbaar, ik niet.

The PSU is quiet enough at up to 50% load and under normal conditions, although not dead silent. However, at higher loads, the fan also quickly increased its speed and output noise, which made it rather annoying with loads close to the unit's limit. A problem with designs where the mosfets and SBRs of the secondary side reside on the solder-side of the main PCB because the PSU requires adequate cooling to remove the heat, OEMs can't use a low RPM fan, which is why Seasonic abandoned this design element in their new KM3 platform their high-end units utilize.

De PSU zal iets stiller zijn indien de omgevingstemperatuur in je computerbehuizing lager is. Maar datzelfde geldt voor de V550S, die zal nóg stiller zijn in een PC-behuizing met een lagere omgevingstemperatuur.
Je zal je verbazen over het aantal behuizingen waar de temperatuur nóg hoger oploopt, er zijn zat behuizingen waar de temperatuur zo over de 50 graden Celcius stijgt met een zwaar systeem erin. Natuurlijk zijn er ook behuizingen te koop waar de temperatuur niet boven de 30 graden Celcius komt. Maar niet iedereen heeft zo'n koele PC.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelfs ik kan zien wat er fout gaat bij het aflezen bij die grafieken: In een moderne kast hoeft een voeding geen lucht uit de kast te zuigen, en is de 37-46 ambient meting dus, volgens mij, totaal onbelangrijk.

De laatste grafiek is al een stuk zinvoller, gezien de ambient temp. al veel lager is, en je ziet dan ook dat hij pas "luid" wordt zodra je hem richting de 400w begint te trappen, en de fabelachtige 48dBA lijkt pas te gebeuren als je hem over de 450w combined heen krijgt.

Bij 270w in de laatste grafiek zit je bij die twee tinten paars, wat iets van 38dBA zal zijn, en dat is ietsje luider dan een idle GTX770 of GTX980: reviews: Nvidia GTX980: zuinigheidskampioen op 28nm en reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race en veel stiller dan die kaarten onder load. Die voeding ga je dus niet horen.

Overigens is TPU again maar weer 1 bron,

Maar, ik denk dat er echt voorbijgegaan wordt aan het feit dat een voeding in een moderne behuizing geen lucht meer uit de kast zelf zuigt, maar koele lucht, op kamertemperatuur. En systeemtemperaturen van 50 graden? Misschien in een gare OEM kast, maar zelfs mijn Define R4 met twee grote heethoofden die in-game 400w aan hitte uitbraken, blijft die temp keurig onder de 50 graden.

People as things, that’s where it starts.

• dusty-2011
Hier komen we weer aan bij het welbekende "de metingen zijn nutteloos" argument van VasZaitsev. Net zoals synthetische benchmarks niets zouden zeggen over de performance, zouden nu deze testresultaten alweer niks zeggen. Grote onzin als je het mij vraagt.

Als je temperatuur in de behuizing oploopt tot 50 graden Celcius wordt de voeding ook warmer. De voeding bevindt zich immers in de behuizing. Leuk dat ie lucht van buiten de behuizing kan halen, dat verandert niets aan het feit dat de voeding warmer wordt.

De laatste grafiek is bij een lagere ambient temperatuur. Natuurlijk zijn de resultaten dan gunstiger. Maar ze zijn nog steeds niet goed. Bij 300 W verbruik zie ik nog steeds zo'n 40 dB(A). Kijken we naar de V550S: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/6.html
Bij dezelfde ambient temperatuur zie ik bij 300 W verbruik zo'n 31 tot 34 dB(A).

Voor een stille PC is de V550S dus echt een aanrader (in combinatie met bijvoorbeeld een Asus Strix GTX 970). De Seasonic voeding daarentegen, die maakt heel wat meer geluid, en komt bij een stille PC met gemak boven alle overige componenten uit.

• -The_Mask-
  • Niet online
Wil je het nu echt niet snappen?

Je kunt echt zo je onzin blijven vertellen, maar de Seasonic S12G 450W is gewoon onhoorbaar stil met een PC met GTX 970 en een i5. Pas als het 40 tot 50 graden Celcius op je kamer is is de voeding niet meer stil onder full load van de PC. Maar wat denk je dan dat er met de andere onderdelen gebeurt? Die maken natuurlijk ook heel veel lawaai, dan maakt de gehele PC gewoon heel veel lawaai.

Nu eindelijk wel duidelijk? :/

[ Voor 87% gewijzigd door -The_Mask- op 21-03-2015 15:39 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:09:
Hier komen we weer aan bij het welbekende "de metingen zijn nutteloos" argument van VasZaitsev. Net zoals synthetische benchmarks niets zouden zeggen over de performance, zouden nu deze testresultaten alweer niks zeggen. Grote onzin als je het mij vraagt.
Top dat je wéér direct een stroman maakt. d:)b Want waar zeg ik dat de metingen nutteloos zijn?

En direct proberen wat ik zeg af te doen als onzin, omdat ik volgens jou in een ander topic ook al onzin sprak. Lekkere argumenten weer :>
Als je temperatuur in de behuizing oploopt tot 50 graden Celcius wordt de voeding ook warmer. De voeding bevindt zich immers in de behuizing. Leuk dat ie lucht van buiten de behuizing kan halen, dat verandert niets aan het feit dat de voeding warmer wordt.
Ja, de CPU zit, mwah, 20cm boven de voeding, en de videokaart iets van 10cm, vlakbij een dikke exit-fan. Heb net ff WD gespeelt, welke een hele mooie gameload laat zien, en mijn systeem werd wel 37 graden binnen. 13 graden koeler dan de door jou genoemde 50 graden, in een geïsoleerde kast met de fans op 7v, en dat alleen maar omdat de GPU-fan ook op de fancontroller zit.

De voeding zal zeker iets opwarmen omdat hij in een warme kast zit, echter, ik denk dat dit te verwaarlozen is als je kijkt hoeveel watt er door die voeding heen gaat, en ik heb maar een simpele M12, bronze dus, er komt heel wat warme vrij omdat hij niet heel effecient is, en dat zal de voeding een stuk meer opwarmen.

De lucht van buiten is in mijn geval lucht van hooguit 18 graden, in plaats van lucht van rond de 40 graden in de test. En zoals wij allemaal weten, koelt koelere lucht beter dan warme lucht. Ik vind het heel jammer dat er geen uitleesbare temp. sensor in mijn voeding zit, maar je maakt mij niet wijs dat die voeding warmer dan 40 graden is geworden.
De laatste grafiek is bij een lagere ambient temperatuur. Natuurlijk zijn de resultaten dan gunstiger. Maar ze zijn nog steeds niet goed. Bij 300 W verbruik zie ik nog steeds zo'n 40 dB(A). Kijken we naar de V550S: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/6.html
Bij dezelfde ambient temperatuur zie ik bij 300 W verbruik zo'n 31 tot 34 dB(A).
300w is gewoon in-game verbruik van menig systeem, en zoals ik al heb laten zien aan de hand van videokaart benchmarks, maakt de videokaart meer lawaai. ook de stockkoelers zitten daar ruim boven: reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest en meer dan genoeg high-end koelers kun je luider dan de 40dbA krijgen: http://www.xbitlabs.com/p...noctua-nh-d15/graph-3.png
Voor een stille PC is de V550S dus echt een aanrader (in combinatie met bijvoorbeeld een Asus Strix GTX 970). De Seasonic voeding daarentegen, die maakt heel wat meer geluid, en komt bij een stille PC met gemak boven alle overige componenten uit.
De Strix is dan ook een enorm stille kaart, echter, pak ik een stapel reviews:
http://hexus.net/tech/rev...rce-gtx-970-strix/?page=9
http://www.guru3d.com/art..._970_strix_review,10.html
http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/24.html
http://www.hardwarecanuck...70-strix-oc-review-9.html
http://www.eteknix.com/as...-graphics-card-review/16/

Dan is de enige test waar hij echt ruim onder de 40dbA uitkomt, die van TPU. Bij de rest schommelt hij tijdens load iets onder de 40dbA en zal hij dus even stil/luid zijn als die Seasonic in-game, waarbij je al allerlei ander geluid hoort, zelfs al hou je het beschaafd zit je zo tegen de 60dbA aan geluid, als het niet meer is. Ook is in heel veel gevallen je CPU-koeler al luider, of anders je systeem fans wel. En zodra je een erg stil systeem neemt, neem je een gedempte kast, en is je voeding opeens ook onhoorbaar

Ga je kijken naar Idle, ja, dan is je voeding inderdaad luider, omdat de Strix dan passief is, echter, zelfs de fluitende vogeltjes buiten zijn dan luider dan je systeem als je een goede kast hebt.

Wanneer is mijn systeem "luid" en hoor ik ook de voeding? Als ik uren lang stevig aan het gamen ben, mijn kamer inmiddels 5 graden warmer is [400w straalkacheltje/pc] en opeens stop,mijn boxen uitzet en alle fans in mijn systeem op 5v zet. Dan hoor ik nog geen 30 seconden mijn voeding en cpu blazen om af te koelen, en daarna is de boel weer onhoorbaar.

En zoals ik al zei, ik heb een M12 die ik behoorlijk pittig belast en toch wel bekend staat als een wat lawaaierige voeding.

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:34:
Wil je het nu echt niet snappen?

Je kunt echt zo je onzin blijven vertellen, maar de Seasonic S12G 450W is gewoon onhoorbaar stil met een PC met GTX 970 en een i5. Pas als het 40 tot 50 graden Celcius op je kamer is is de voeding niet meer stil onder full load van de PC. Maar wat denk je dan dat er met de andere onderdelen gebeurt? Die maken natuurlijk ook heel veel lawaai, dan maakt de gehele PC gewoon heel veel lawaai.

Nu eindelijk wel duidelijk? :/
Het maakt mij niet uit hoeveel van dit soort posts je blijft plaatsen :) Feit is dat je posts niet onderbouwd zijn :) En mijn posts wel :)

Bouw een nieuwe PC met een Define R5 behuizing. Een i5 en een Asus Strix GTX 970. Zet er een zeer stille processorkoeler in. Je systeem zal nu hooguit 35 dB(A) produceren. Zet er vervolgens die Seasonic voeding in en de geluidsproductie van je systeem gaat omhoog. Zet er de V550S in en dat gebeurt niet. Nu eindelijk wel duidelijk? :/

Ik heb zelf de Asus Strix GTX 970. Het geluid dat deze kaart produceert is veel zachter dan dat van mijn case fans. Als ik mijn case fans op de minimum stand laat en m'n GPU vol belast produceert hij zeer zeker minder dan 35 dB(A) (gemeten vanaf buiten de case, en die is geluidsdempend). Hij is zelfs fluisterstil en komt maar net boven de case fans op minimale stand uit. Met de case fans maximaal open stijgt de geluidsproductie flink, maar het is zonde als er en in die case dan nog een voeding zit die daar weer bovenuit komt.

[ Voor 37% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 16:51 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Beste jongen het is je nu toch echt al minimaal 100 maal uitgelegd wat je verkeerd doet, maar je blijft het gewoon keihard negeren.

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:51:
Beste jongen het is je nu toch echt al minimaal 100 maal uitgelegd wat je verkeerd doet, maar je blijft het gewoon keihard negeren.
Het gaat er bij jullie gewoon niet in dat verschillende mensen verschillende meningen kunnen hebben. En dat niet iedereen dezelfde producten aanraadt.

Raad je eens een keer een ander product aan dan wordt je als een gek aangevallen door bepaalde figuren. Triest vind ik dat. Laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen de producten aanraden die hij/zij goed vindt.

Uiteindelijk is het altijd de TS die bepaald wat er in zijn systeem komt. En verschillende mensen met verschillende meningen mogen hem adviseren.

Op verschillende plaatsen worden er verschillende producten aangeraden. Kijk bijvoorbeeld eens wat voor een voedingen hier worden aangeraden:
http://www.reddit.com/r/PCMasterRace/wiki/builds
Deze voedingen zie je nooit aangeraden worden hier op tweakers DAA. Als je hier op tweakers de EVGA 850W 80+ Bronze Certified Semi-Modular ATX Power Supply zou aanraden zou je daar een bepaald clubje mensen flink aangevallen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 17:03 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hij zegt precies wat ik zeg, namelijk dat je niet naar tests moet kijken met hoge ambient temps, wat die ga je in een moderne kast echt niet tegenkomen.

De fan draait zo hard, omdat hij de voeding probeert te koelen met lucht van 40 graden, ja, dat gaat niet best, ga in een hittegolf maar voor een ventilator zitten, het koelt wel iets door de luchtverplaatsing, maar een airco, die dus koude lucht naar jou toe wappert, koelt heel wat beter. Waarom? Koude lucht!

Een voeding in een normaal systeem zuigt lucht van zeg 20 graden aan, 20-30 graden koeler dan in een hotbox, waardoor de voeding dus veel minder warm wordt, en de fan dus minder hard hoeft te draaien, en stiller is. Hotboxen zijn echte worst case scenario's, totaal irrelevant voor 99% van de systemen op Tweakers.

Er is niks mis met een ander product aanraden, graag zelfs, echter, de achterliggende gedachte moet goed zijn, en daar gaat bij jou mis bij zowel voedingen als mobo's, de argumenten kloppen niet. Er is geen snelheidsverschil tussen chipsets, en een S12G en G-450 zijn gewoon stille voedingen, pas zodra je ze naar hun uiterste gaat duwen, beginnen ze minder stil te worden. Maar tegen die tijd wordt vaak al een 550w voeding aangeraden.

Uiteraard maakt de TS altijd de laatste zet, hopelijk bijgestaan door mensen die weten wat ze zeggen, en daarom werd ik toch wel pissig bij het gemier over chipsets, omdat wat iemand zei simpelweg totaal niet klopte. En bij deze discussie zie je het eigenlijk weer.

En waarom zou die EVGA hier niet aangeraden worden? Misschien wel omdat dat ding te duur of niet verkrijgbaar is in Nederland? 8)7 Is maar een ideetje hoor, dat markten in verschillende landen misschien wel verschillen :z

[ Voor 16% gewijzigd door RobinHood op 21-03-2015 17:04 ]

• dusty-2011
VasZaitsev schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:59:

Er is niks mis met een ander product aanraden, graag zelfs, echter, de achterliggende gedachte moet goed zijn, en daar gaat bij jou mis bij zowel voedingen als mobo's, de argumenten kloppen niet. Er is geen snelheidsverschil tussen chipsets, en een S12G en G-450 zijn gewoon stille voedingen, pas zodra je ze naar hun uiterste gaat duwen, beginnen ze minder stil te worden. Maar tegen die tijd wordt vaak al een 550w voeding aangeraden.

Uiteraard maakt de TS altijd de laatste zet, hopelijk bijgestaan door mensen die weten wat ze zeggen, en daarom werd ik toch wel pissig bij het gemier over chipsets, omdat wat iemand zei simpelweg totaal niet klopte. En bij deze discussie zie je het eigenlijk weer.
Het hele probleem is dat hoe goed beargumenteerd je ook alles presenteert, als het een andere mening is dan de jouwe dan is het nooit goed ;)

We kunnen er nog duizenden woorden vuil aan maken. Maar de V550S is gewoon een aanzienlijk stillere voeding dan die Seasonic. Als iemand vervolgens de V550S aanraadt op basis van stilte dan is dat een goed argument. Daar kun je wel op reageren met "De Seasonic is naar mijn mening stil genoeg" maar dat is dan jouw mening. ;) Die mening kun je niet bewijzen want ieder heeft zo zijn eigen beleving van wat stil is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 17:18 ]

• dusty-2011
VasZaitsev schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:59:

En waarom zou die EVGA hier niet aangeraden worden? Misschien wel omdat dat ding te duur of niet verkrijgbaar is in Nederland? 8)7 Is maar een ideetje hoor, dat markten in verschillende landen misschien wel verschillen :z
Je weet zelf donders goed dat als de voeding hier wel verkrijgbaar was hij ook niet aangeraden zou worden. En al was die 10 euro goedkoper dan nog zou ie niet aangeraden worden.

De makers van de PCMasterRace builds hebben gewoon een andere mening over wat een goede voeding is. Die mening zouden ze hier niet kunnen presenteren. Dat gaat er hier gewoon niet in :)

Ik zeg niet dat ik zelf de voedingen van de PCMasterRace zou aanraden. Ik zeg alleen maar dat we mensen met andere adviezen in hun waarde moeten laten :)

[ Voor 25% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 17:12 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:09:
[...]

Het hele probleem is dat hoe goed beargumenteerd je ook alles presenteert, als het een andere mening is dan de jouwe dan is het nooit goed ;)
Klinkt misschien lullig, maar ik moet het eerste goed onderbouwde argument van jou nog tegenkomen in dit topic, of dat chipset topic. Je bron is er inderdaad wel, maar de conclusie die je eruit klopt simpelweg niet, en dat is toch echt wel duidelijk gemaakt, maar, voor de kijkbuiskinderen doe ik het nogmaals:

Hotbox-fangeluid-perikelen =/= real world gebruik, want ja, een hotbox wordt vrolijk 50 graden, en veel plezier met je voeding dan koelen, maar, in het echt zuigt een voeding lucht aan die 30 graden koeler is.
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:10:
[...]

Je weet zelf donders goed dat als de voeding hier wel verkrijgbaar was hij ook niet aangeraden zou worden. En al was die 10 euro goedkoper dan nog zou ie niet aangeraden worden.
Bullshit, ik zou zelfs een MS-tech aanraden als ze een KM3 design zouden gebruiken en nog steeds 20 euro zouden kosten.

Welke sticker op een voeding staat interesseert mij werkelijk niks, het gaat mij, en iedereen die ook maar iets van voedingen weet, om het innerlijk en prijs, maak je een goede voeding met een goede prijs, dan wordt je aangeraden. En als dat een EVGA is, wordt EVGA aangeraden [wordt ook gedaan als iemand een goede zware voeding zoekt voor een setup], als dat een SS wordt SS aangeraden, en als BQ goed is, wordt BQ aangeraden.

Ja, ik heb een SS M12 in mijn kast, want ik had het geld niet voor een gold voeding, en de M12 is een prima ding. Maar ik raadt mensen echt geen SS aan omdat ik het zelf ook heb. Ik raad goede meuk aan, ook aan mezelf, vandaar dat veel onderdelen/merken die ik zelf heb, ik ook aan anderen aanraadt.

EVGA is leuk in de States omdat EVGA die dingen wss onder kostprijs verkoopt. Zij willen inbreken op de voedingmarkt, en ja, dan zul je hoge kwaliteit aan een lage prijs moeten verkopen.

Hetzelfde doet Corsair daar met SSD's, hun SSD's kosten daar geen zak, wordt je vanzelf populair, Crucial is daar erg prijzig. Idem dito met kasten van bijv. Fractal Design.

[ Voor 8% gewijzigd door RobinHood op 21-03-2015 17:20 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:09:
[...]

Jouw mening is gebaseerd op een aantal foute aannames en daar wordt je dan ook continue op gewezen.

Dat er continue dezelfde producten door ons wordt aangeraden is sowieso permanent niet waar. Ik zelf wissel dan ook erg vaak. Verschillende mensen hebben verschillende eisen. Zijn eisen waren stil met zijn systeem en daar naast had zijn behuizing een venster, dus nette kabels is ook gewenst. Dan is de Seasonic S12G 450W een slimmere keuze als de CM V550SM, beide zijn onhoorbaar tot heel erg stil met zijn systeem op een normale dag, maar de Seasonic ziet er een stuk beter uit. Dat de voeding niet meer stil is met 40 of 50 graden als omgevingstemperatuur is niet meer dan logisch, de rest van het systeem is dat dan ook niet meer.

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
VasZaitsev schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:18:
[...]

Klinkt misschien lullig, maar ik moet het eerste goed onderbouwde argument van jou nog tegenkomen in dit topic, of dat chipset topic. Je bron is er inderdaad wel, maar de conclusie die je eruit klopt simpelweg niet, en dat is toch echt wel duidelijk gemaakt, maar, voor de kijkbuiskinderen doe ik het nogmaals:
Het hele begrip "het is mijn mening dat die andere persoon geen goed onderbouwde argumenten heeft" ontbreekt. :) Dat is mij in ieder geval duidelijk. :) Dit resulteert er in dat iedereen met een afwijkende mening wordt "afgeschoten".

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:21:
[...]

Het hele begrip "het is mijn mening dat die andere persoon geen goed onderbouwde argumenten heeft" ontbreekt. :) Dat is mij in ieder geval duidelijk. :) Dit resulteert er in dat iedereen met een afwijkende mening wordt "afgeschoten".
Mensen worden afgeschoten als ze foute aannames maken, onzin praten, nogal dwingend overkomen en niet kunnen toegeven dat ze een fout maken.

Dat je niet moet afgaan op hotbox testen als je wilt weten hoe stil een voeding is, is namelijk geen mening, maar een feit. Tenzij je je kamer dus naar de 40-50 graden weet te stoken, maar, enkele onderdelen gaan dan wss eerder ermee ophouden door oververhitting, inclusief je eigen lichaam, dan dat je je stoort aan je voeding.

Het is hetzelfde als een vriezer in Death Valley neerzetten en zeuren dat hij of idioot veel verbruikt om koud te blijven, of niet koud genoeg wordt |:(

• dusty-2011
Het is zinloos om nog verder in discussie te gaan :)

Afsluitend wil ik zeggen dat de V550S een aanzienlijk stillere voeding is dan de Seasonic S12G 450 W (bij een typische load belasting van 300 W). Bij lagere omgevingstemperaturen is de V550S aanzienlijk stiller, bij hogere omgevingstemperaturen ook :) Als iemand een stil systeem wenst zal ik dus de V550S aanraden :)

Van mij mag er een slotje op deze thread :)

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 17:32 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is toch wel de beschrijving die ik dit topic wil geven :+ Vind jij het ook niet prachtig hoe er ingegaan wordt op argumenten? Mijn hele post, die best wel lang duurde om te schrijven, werd gewoon genegeerd :'(
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:30:
Het is zinloos om nog verder in discussie te gaan :)

Afsluitend wil ik zeggen dat de V550S een aanzienlijk stillere voeding is dan de Seasonic S12G 450 W (bij een typische load belasting van 300 W). Bij lagere omgevingstemperaturen is de V550S aanzienlijk stiller, bij hogere omgevingstemperaturen ook :) Als iemand een stil systeem wenst zal ik dus de V550S aanraden :)

Van mij mag er een slotje op deze thread :)
Heb je ook een bron voor deze sloot der onzin?

Oh, wacht, ik zie hem al, je duim, je nek is voor dat Z97 sneller is dan B85 :+

[ Voor 8% gewijzigd door RobinHood op 21-03-2015 17:36 ]

• dusty-2011
VasZaitsev schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Heb je ook een bron voor deze sloot der onzin?
De bron is niet veranderd :)
één na laatste grafiek voor hoge omgevingstemperatuur. Laatste grafiek voor lage omgevingstemperatuur (hier moet je echt een goede airflow voor hebben in je kast om de temperaturen zo laag te krijgen onder load!)
Aan de laatste grafiek kunnen we zien dat ook bij een lage omgevingstemperatuur de V550S aanzienlijk stiller is bij een 300 W load.

Aangezien ik alsmaar hetzelfde moet uitleggen zou ik het prefereren als er een slotje op deze thread kwam :) Dank u :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik weet uiteraard niet wat er vooraf aan dit topic is gebeurd, maar ik heb 1x naar die review gekeken en tot de conclusie gekomen dat die waarden niet realistisch zijn gezien de hot-box met ambient temps 10-12 graden hoger dan een normale situatie. De Seasonic zou dus in een normale situatie gewoon "stil" zijn.

Ik vind het trouwens niet eens erg dat OP zo tegen de draad durft in te gaan, ik onderga ook iedere keer zo'n traject als ik mensen probeer te overtuigen dat er betere mogelijkheden zijn dan wat hun in de hersenen is gebrand door de media (c.q. reclame en/of marketing).

Hoe dan ook, we mogen er niet vanuit gaan dat een voeding goed is als dat 20x gezegd word, op een begeven moment zien mensen die naam zo vaak langskomen dat ze die naam roepen zonder erbij na te denken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39:
[...]

De bron is niet veranderd :)
één na laatste grafiek voor hoge omgevingstemperatuur. Laatste grafiek voor lage omgevingstemperatuur (hier moet je echt een goede airflow voor hebben in je kast om de temperaturen zo laag te krijgen onder load!)
Aan de laatste grafiek kunnen we zien dat ook bij een lage omgevingstemperatuur de V550S aanzienlijk stiller is bij een 300 W load.

Aangezien ik alsmaar hetzelfde moet uitleggen zou ik het prefereren als er een slotje op deze thread kwam :) Dank u :)
Airflow in je kast voor een voeding die van buiten lucht krijgt van 20 graden? Eh :|

Ook je laatste grafiekje laat lucht zien die 10 graden boven kamertemperatuur is.

Het gaat niet om de temperatuur in je kast, het gaat om de temperatuur van de lucht die aangezogen wordt. En dat is de fout die je nog steeds blijft maken.

Gooi een Strix in een hotbox van 30 of 50 graden, en hij is opeens ook zo stil niet meer.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Deze discussie gaat helemaal nergens over.
Ongelooflijk is een goede beschrijving.

TPU heeft getest met een ambient temperature tussen 28°C and 30°C(laatste grafiek) en een ambient temperature tussen 38°C-45°C. (één na laatste).

Het is een leuke test... Deze test zegt niets over een normale Room temperature van 20°C.

Erg jammer dat je dit niet begrijpt. :X

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• dusty-2011
Alsjeblieft zeg kan er nou echt geen slotje op dit topic :) Ik ga mezelf niet blijven herhalen.

De V550S is altijd stiller dan de Seasonic bij een 300 W load. Al maak je de omgevingstemperatuur 20 graden.

Zelf zou ik een test met een omgevingstemperatuur van 20 graden minder nuttig vinden. Genoeg prutsbehuizingen zonder goede airflow waarin het 50 graden of meer wordt. En de voeding bevindt zich in die behuizing. Een goede behuizing houdt de temperatuur op 30-35 graden. Een uitstekende behuizing 25-30 graden.

• -The_Mask-
  • Niet online
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39:

Je hebt nog steeds niet door dat de voeding koele lucht van onder de PC weg kan trekken? Ook niet nadat het je al 100 keer is duidelijk gemaakt?

AMD Nieuwsdiscussie

• dusty-2011
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Je hebt nog steeds niet door dat de voeding koele lucht van onder de PC weg kan trekken? Ook niet nadat het je al 100 keer is duidelijk gemaakt?
Aub slotje :) Ik ga toch niet 1000 keer hetzelfde herhalen :) Het hele begrip ontbreekt dat de V550S onder exact dezelfde omstandigheden is getest en stukken stiller uit de bus kwam. Het hele begrip ontbreekt. Maak de omstandigheden gunstiger en dat verandert er niets aan dat de V550S relatief tot de Seasonic veel stiller is. Ja, de Seasonic presteert beter onder gunstigere omstandigheden. Maar dat doet de V550S ook. En het verschil qua geluid blijft bestaan. De V550S is gewoon aanzienlijk stiller bij een 300 W load.

• -The_Mask-
  • Niet online
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:00:
Zelf zou ik een test met een omgevingstemperatuur van 20 graden minder nuttig vinden. Genoeg prutsbehuizingen zonder goede airflow waarin het 50 graden of meer wordt. En de voeding bevindt zich in die behuizing. Een goede behuizing houdt de temperatuur op 30-35 graden. Een uitstekende behuizing 25-30 graden.
Je hebt helemaal niks te doen met de temperatuur in de behuizing, dat staat totaal los van de intake van de voeding.
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:02:
[...]

Aub slotje :) Ik ga toch niet 1000 keer hetzelfde herhalen :) Het hele begrip ontbreekt dat de V550S onder exact dezelfde omstandigheden is getest en stukken stiller uit de bus kwam. Het hele begrip ontbreekt. Maak de omstandigheden gunstiger en dat verandert er niets aan dat de V550S relatief tot de Seasonic veel stiller is. Ja, de Seasonic presteert beter onder gunstigere omstandigheden. Maar dat doet de V550S ook. En het verschil qua geluid blijft bestaan. De V550S is gewoon aanzienlijk stiller bij een 300 W load.
Volgens mij ben je er nu achter dat je er naast zit en wil je nu de discussie ontwijken. Als beide voedingen zo stil zijn dat ze niet boven het geluid van de rest van de PC uit komen (wat hier het geval is). Dan heeft het echt geen zin om maar vol te houden aan je onzin argumenten.

AMD Nieuwsdiscussie

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:02:
[...]

Dat weet je niet, want het ligt aan de fancurve. Misschien heeft de VS wel een hogere minimale RPM dan de SS.

Of, nog waarschijnlijker, en het hele begin van deze hele discussie: hoor je het niet omdat andere onderdelen meer herrie maken.

Je kan slotje roepen zo vaak je wilt, maar het staat vooral grappig. Zoals The Mask ook al fijntjes opmerkt, wss heb je door dat je ouderwetsch uitgelult bent.

Br00ky, *weg*

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 21-03-2015 20:43 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36

Harrie

NederVlaming

-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:05:
[...]
Als beide voedingen zo stil zijn dat ze niet boven het geluid van de rest van de PC uit komen (wat hier het geval is). Dan heeft het echt geen zin om maar vol te houden aan je onzin argumenten.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Geluidsbronnen tellen natuurlijk ook op. Dat iets zo stil is dat het niet "boven de rest" uitkomt vind ik dan ook niet echt een sterk argument.
En dat lijkt hier wel een beetje de crux van het verhaal te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 21-03-2015 18:29 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze zitten gewoon rond hetzelfde geluidsniveau als je uit gaat van het verbruik van de PC in kwestie en een realistische intake temp.

AMD Nieuwsdiscussie

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36

Harrie

NederVlaming

Ik begrijp dusty toch ook wel ergens. Want zelfs bij de minimale fanspeed is het 32 dBa voor de CM en 34dBA voor de Seasonic. Ik denk dat je dus wel kan zeggen dat de Seasonic over heel de range een hogere geluidsdruk produceert dan de CM.

Natuurlijk kan het zijn dat dit allebei als zeer stil of onhoorbaar ervaren kan worden, dat kan ik niet zeggen op basis van grafiekjes (die ervaring heb ik niet).

Ik ben enkel diagonaal door de twee reviews van TPU gegaan, en daar lijkt inderdaad de CM net iets beter uit te komen dan de Seasonic, maar hij is ook gevoelig duurder.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Voor de volledigheid, uiteraard gaat hier geen slotje op. Er wordt fair gediscussieerd en niet op de man (waarvoor hulde!).

• dusty-2011
br00ky schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:07:
[modbreak]Voor de volledigheid, uiteraard gaat hier geen slotje op. Er wordt fair gediscussieerd en niet op de man (waarvoor hulde!).[/]
Citaat: "Br00ky, ik weet dat je meekijkt en wss in je broek pist van het lachen"

Als dit fair en niet op de man is dan weet ik voldoende :)

In een faire discussie hoef je ook niet 100 keer je argumenten te herhalen. En als je even 2 uur naar beneden gaat om te eten en TV te kijken wordt je ook niet voortdurend aangevallen met posts als "waarom reageer je niet meer" "je bent zeker uitgeluld" etc.

Ik krijg zelfs persoonlijke berichtjes binnen van mensen waarom ik niet meer reageer. Alsof ik niets beters te doen heb op een dag dan mezelf honderden keren te herhalen tegenover mensen die toch niet voor een andere mening openstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door dusty-2011 op 21-03-2015 20:01 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Citaat: "Br00ky, ik weet dat je meekijkt en wss in je broek pist van het lachen"

Als dit fair en niet op de man is dan weet ik voldoende :)
Op de man is toch echt wat anders ;). Denk aan "Yo mafkees, dat is echt niet waar", dat werk.
In een faire discussie hoef je ook niet 100 keer je argumenten te herhalen. En als je even 2 uur naar beneden gaat om te eten en TV te kijken wordt je ook niet voortdurend aangevallen met posts als "waarom reageer je niet meer" "je bent zeker uitgeluld" etc.
Tja, de geschiedenis leert dat mensen met een afwijkende mening zich stevig moeten verdedigen. Aan jou om dat te doen of niet. Ik zou me er in ieder geval weinig van aantrekken wanneer je dat doet :).
Ik krijg zelfs persoonlijke berichtjes binnen van mensen waarom ik niet meer reageer. Alsof ik niets beters te doen heb op een dag dan mezelf honderden keren te herhalen tegenover mensen die toch niet voor een andere mening openstaan.
Als dat hinderlijk wordt kan je altijd aan de bel trekken. Niet bij mij, want ik kan daar qua forumrechten weinig mee, maar er zijn altijd oplossingen.

• dusty-2011
br00ky schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Als dat hinderlijk wordt kan je altijd aan de bel trekken. Niet bij mij, want ik kan daar qua forumrechten weinig mee, maar er zijn altijd oplossingen.
Zodanig hinderlijk is het gelukkig nog niet. Maar altijd goed om te weten.
[...]

Tja, de geschiedenis leert dat mensen met een afwijkende mening zich stevig moeten verdedigen. Aan jou om dat te doen of niet. Ik zou me er in ieder geval weinig van aantrekken wanneer je dat doet :).
Dat is waar natuurlijk. Maar op een gegeven moment heb je er geen zin meer in denk ik. Tenzij je echt een wereldschokkende ontdekking hebt gedaan a la "de wereld is rond" terwijl iedereen denk dat de wereld plat is. Maar dat is hier niet het geval. Ik heb alleen maar iemand een andere voeding aangeraden omdat die iets stiller is. Bewijs dat in het tegendeel wijst (dat die voeding niet stiller is) is niet gegeven, toch weten ze tientallen posts hier neer te plempen. Tientallen posts zonder ook maar één bewijs dat de V550S niet wel degelijk stiller is.
[...]

Op de man is toch echt wat anders ;). Denk aan "Yo mafkees, dat is echt niet waar", dat werk.
Het doel van "Yo mafkees" is iemand beledigen of belachelijk maken. Dat doel is hier niet anders. "Brooky ik weet dat je in je broek bent aan het pissen van lachen", het enige doel van die zin is om mij belachelijk te maken. Wat voor een doel zou die zin anders hebben? Het is een manier om iemand publiekelijk voor schut te zetten.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
dusty-2011 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:24:
Het is een manier om iemand publiekelijk voor schut te zetten.
Zo kan je het ook zien. Weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 21-03-2015 20:43 ]

• dusty-2011
br00ky schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:43:
[...]

Zo kan je het ook zien. Weggehaald.
Thanks br00ky.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zo bedoelde ik het allezins niet, ik bedoelde het puur over de hele discussie, dat die simpelweg lachwekkend is. En dat komt ook door mij, maar als jij je door dat zinnetje aangevallen voelt, zegt het imo meer over mij dan over jou ;) [en nee, ook dat bedoel ik niet om je af te zeiken, maar om dingen in perspectief te zetten]

En een andere mening wordt zeker niet persé afgezeken, een tijd terug ben ik begonnen met AMVA panelen aan te raden in plaats van IPS, niet met "IPS is kut AMVA is beter" maar met links naar reviews, en zie hier, in ongeveer ieder DAA/CAA topic worden nu AMVA schermen aangeraden, eigenlijk zonder problemen of speciale topics waar ik het tegen een woedende menigte moest opnemen. Mijn verhaal en punten waren gewoon goed. En als iemand het niet direct met mij eens was, dan legde ik het graag nog eens uit, voelde ik mij niet aangevallen, en geen enkele keer heb ik gezegd dat ik dingen niet alwééééééér moest uitleggen.

Ik ben echt niet een eikel die iedere mening die de mijne niet bevestigd klote vind, ik vind alleen wel dat als je nogal hard roept dat iemand het fout heeft, je feiten en argumenten even hard moeten zijn als je woorden, en dat mis ik gewoon in deze discussie. En als je daar op "aangevallen" wordt, wordt er direct moord en brand geschreeuwd, en gedaan alsof "de gevestigde orde" jou eruit wil houden, en dat iig niet mijn bedoeling.

Ik heb het ook in het mobotopic gezegd: ik zou het juist gaaf vinden als bewezen wordt dat ik ongelijk heb, want dan kan ik leren, en anderen beter helpen. Echter, zoals ik al zei: als je aankomt met een vrij harde bewering, moet je ook wel harde cijfers hebben, en die zijn in dat topic, en in dit topic, er simpelweg niet. Ik, en anderen met mij, hebben de fout laten zien. En dan kun je een aantal dingen doen, waaronder zeggen dat wij het fout hebben en zeggen dat wij niet openstaan voor andere dingen, en dat is simpelweg niet fair.

De bron waarmee jij telkens aan komt, zegt inderdaad dat de SS minder stil is, echter, dit is een hotbox, wat dus pas realistisch is als je je voeding in een sauna plaatst, of ergens in een woestijn naar keuze [op de Gobi na, die is vrij koud]. Ga je kijken naar normale temperaturen voor een voeding, zul je zien dat het verschil dusdanig klein is dat het de vraag is of je het verschil zal horen, en of je het überhaubt hoort omdat of het achtergrond geluid al luider is, of elk ander component in je systeem. En dan is het dus opeens helemaal niet meer zo interessant om een duurdere voeding aan te raden. Het mag altijd, goed voor de economie, maar "de gevestigde orde", en zeker ik, in DAA/CAA hebben een fetish voor prijs/prestatie ontwikkeld, en wat The Mask zei klopt ook: de SS is mooier, iets wat in een windowed case ook zeker een belangrijk punt kan zijn.

En dat zou totaal geen punt zijn geweest, ware het niet dat er meerdere mensen waren, dus niet alleen jij Dusty, die er met een gestrekt been in gingen, net als in de mobo discussie.

Dus, tja, echt veel zin heb ik er ook niet meer in, want zo heel fair vind ik deze hele discussie niet, gezien ik het hier en daar toch wel een beetje Calimero-gedrag vind.

Pagina: 1