Voor een WordPress plugin van mij genereer ik PDF facturen op basis van bestellingsgegevens en mijn plugin opties. De bestellingsgegevens (WooCommerce) worden op basis van een order id uit de database gehaald. De opties van mijn plugin worden ook uit de database gehaald, maar worden niet bij iedere bestelling opgeslagen. Denk hierbij aan een logo van het bedrijf, enige bedrijfsgegevens en nog veel meer.
Als de klant momenteel een PDF in wilt zien, worden alle eerder genoemde gegevens opgehaald en wordt de PDF gegeneert. Echter als de plugin opties - zoals het logo - tussentijds is aangepast, wordt het nieuwe logo op de oude PDF getoond. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Een factuur behoort never nooit te veranderen lijkt mij. Wat denken jullie?
Ik kan dit op twee manieren oplossen.
1: Alle facturen in een folder binnen mijn plugin opslaan. Uiteraard beveiligd met behulp van htaccess.
Voordeel:
- Genereren enkel nodig bij wijziging in de factuur. Goede performance. Snelle laadtijden voor tonen PDF.
Nadeel:
- 10 facturen per dag betekent al zo'n 180MB per jaar. 100 - 1,8GB. Kortom plus minus 50Kb per factuur.
2: Alle opties a.d.h.v. order ID in database opslaan en tijdens genereren ophalen.
Nadeel:
- Lange laadtijden voor tonen PDF.
- Veel extra programmeerwerk.
Alvast bedankt voor je advies.
Als de klant momenteel een PDF in wilt zien, worden alle eerder genoemde gegevens opgehaald en wordt de PDF gegeneert. Echter als de plugin opties - zoals het logo - tussentijds is aangepast, wordt het nieuwe logo op de oude PDF getoond. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Een factuur behoort never nooit te veranderen lijkt mij. Wat denken jullie?
Ik kan dit op twee manieren oplossen.
1: Alle facturen in een folder binnen mijn plugin opslaan. Uiteraard beveiligd met behulp van htaccess.
Voordeel:
- Genereren enkel nodig bij wijziging in de factuur. Goede performance. Snelle laadtijden voor tonen PDF.
Nadeel:
- 10 facturen per dag betekent al zo'n 180MB per jaar. 100 - 1,8GB. Kortom plus minus 50Kb per factuur.
2: Alle opties a.d.h.v. order ID in database opslaan en tijdens genereren ophalen.
Nadeel:
- Lange laadtijden voor tonen PDF.
- Veel extra programmeerwerk.
Alvast bedankt voor je advies.
[ Voor 0% gewijzigd door Baaaaas op 19-03-2015 16:39 . Reden: typo ]