Windows Movie Maker kan bestandslocatie niet vinden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
Beste Tweakers,

Ben al een paar daagjes bezig met een klein promotiefilmpje(s) voor mijn stagebegeleider maar sinds vandaag kan Movie maker de bestandslocatie niet meer vinden.

Alle foto's/filmpjes die gebruikt zijn voor het filmpje bevinden zich op een externe HDD. Normaal gesproken als ik de HDD in mijn laptop stopte, herkende Moviemaker automatisch de bestandslocatie van de foto's en kon ik gewoon verder gaan waar ik gebleven was. Vandaag, zoals eerder gezegd, echter niet. Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/7325c3e7e2a0d265a0854256ecd9da39.png

Als ik dan dubbelklik op de foto's om het bestand te 'corrigeren' krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/fe39f7d9dfe0647f5e9e902779fc96fe.png

Ik moet dan zelf, handmatig, een voor een, alle foto's/filmpjes gaan zoeken op de externe HDD (die gewoon herkent wordt). Dit duurt natuurlijk heel erg lang want we hebben het over 35 mappen vol foto's.

Iemand enig idee hoe ik dit sneller kan oplossen of moet ik helemaal overnieuw beginnen?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat je bijvoorbeeld een USB stick hebt aangesloten waardoor je externe harddisk een andere driveletter heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:16:
Kan het zijn dat je bijvoorbeeld een USB stick hebt aangesloten waardoor je externe harddisk een andere driveletter heeft gekregen?
Nu je het zegt, ik heb inderdaad gisterenavond een andere USB stick aangesloten. Hoe kan ik erachter komen wat de oude driveletter is en hoe kan ik dit veranderen 8)7

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows Schijfbeheer -> rechtermuis op het schijf en dan op "stationsletter en paden wijzigen" klikken. Daar kun je handmatig de letter bepalen. Als deze al in gebruik is moet je eerst die van de andere wijzigen (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 17:10
Snel antwoord: gebruik http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html om je apparaat een vaste letter toe te kennen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
TheOmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:24:
Snel antwoord: gebruik http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html om je apparaat een vaste letter toe te kennen.
Dankjewel, zal het bekijken om dit voortaan te gebruiken!
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:24:
In Windows Schijfbeheer -> rechtermuis op het schijf en dan op "stationsletter en paden wijzigen" klikken. Daar kun je handmatig de letter bepalen. Als deze al in gebruik is moet je eerst die van de andere wijzigen (uiteraard).
Oke heel stom, ik kan windows schijfbeheer niet vinden. Ik gebruik Windows 8.1 btw

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Dankjewel, zal het bekijken om dit voortaan te gebruiken!

[...]

Oke heel stom, ik kan windows schijfbeheer niet vinden. Ik gebruik Windows 8.1 btw
Rechtermuis op start knop -> Schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Windows Movie maker gebruikt absolute paden.

Open het bestand in notepad++ en gebruik Replace om de foute map/letter te veranderen in de correcte map/letter.

Voeg wel een beetje context toe, bijvoorbeeld wanneer C:\moviemaker\project1 op D staat moet je dit vervangen: "C:\moviemaker" -> "D:\moviemaker" Je wilt niet alle letters C in D's veranderen of wel?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 19-03-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dankjewel voor het meedenken iedereen, het is gefixt!

Im notorious

Pagina: 1