Tweedehands Panasonic tx P42st60 of een nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Televisie van 40/42 inch

Wat is je budget?
Ik wil tussen de E400 en E500 uitgeven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er met name films en series mee kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kan dus een tweedehands Panasonic tx p42st60 kopen op Marktplaats. Nu heb ik op hdtvtest.co.uk vier andere tv gevonden die 'highly recommended worden. Dat zijn :

Sony KDL40W6505
Samsung UE42F5500
Samsung LE40C580
Panasonic TX-P42E6B

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat adviseren jullie mij? Een nieuwe tv of de tweedehandse?

Alvast bedankt.

Groet,
Bosmier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik zou persoonlijk een nieuwe Sony halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb een maand geleden een 2ehands Panasonic plasma p50vt50 gekocht. Overweging was een Sony 55w805 of deze.

Als je een vifeofiel bent en gewoon perse dat diepe zwart en hoge contrast wilt, ga voor de plasma. Wil je een zuinig scherm, garantie, veel lichtopbrengst en een wat rustiger beeld (qua knipperen), ga voorheen Sony.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:43

deepvreezo

Redacteur
Hoe 'recommended' hij ook is, voor €400 gaat geen enkele lcd-tv de ST60 verslaan als het puur op beeldkwaliteit aankomt. (En voor €1400 waarschijnlijk ook niet, behalve dan op aantal pixels). Vooral contrast en bewegingsscherpte van de ST60 zijn een stuk beter dan lcd's, en vooral voor het kijken van films en series is dat natuurlijk wel een aanbeveling. Ongetwijfeld zal een lcd wel zuiniger en helderder zijn, en de inputlag van de ST60 is ook aan de hoge kant, dus minder geschikt voor het aansluiten van spelconsoles. Daarnaast zou ik de staat van de ST60 voor aanschaf goed controleren.

Overigens, de tv's die je noemt zijn oude modellen. Als je nu een nieuwe lcd-tv tussen €400 en €500 wil kopen, zou ik gaan voor de Sony W605B of de Panasonic AS640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 20:45

BLACKfm

o_O

pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart

Misschien is die LG wat? 'Kheb um zelf ook'- net een week in huis.
4K, HDMI 2.0, Smart-tv met apps, o.a. netflix en NPO / Kijk / , browser. Kan een hardeschijf aan voor films en om je tv uitzending op te nemen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:42
Zoals Deepvreezo al aangeeft: Een ST60 blaast elke LCD in dat prijssegment met een ruime marge weg. Niet eens over nadenken, gelijk kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

matk89 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:43:
Zoals Deepvreezo al aangeeft: Een ST60 blaast elke LCD in dat prijssegment met een ruime marge weg. Niet eens over nadenken, gelijk kopen ;)
Zelfs TV's die 2x zo duur zijn hebben het nog moeilijk tegen een ST60, dat ding werd vrij lang standaard aangeraden in ongeveer ieder "ik zoek een TV topic"

Er is wel 1 heel groot nadeel aan een goed ingestelde plasma: je wilt niks anders meer :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 21:19

VPI

Ik zou de plasma kopen, geen twijfel!
Pagina: 1