Laptop valt uit met genoeg batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10 22:00
Hallo allemaal,

Ik bezit een 7 maanden oude HP Zbook 14 ultrabook. Deze heeft echter last van een raar probleem:

Regardless van op welke energiestand windows staat valt mijn laptop uit zonder waarschuwing terwijl er nog genoeg batterij zou moeten zijn. De teller geeft meestal zo rond de 70% aan. Als de laptop dan uitvalt knippert het acculedje dat de accu leeg is. Vervolgens kan ik hem pas weer opstarten met de oplader erin, waarna Windows weergeeft dat de accu 1% heeft en wordt opgeladen. Daarna kan ik weer verder.

Is dit een softwareprobleem?

Het betreft hier Windows 8.1 Enterprise met alleen essentiele programmas draaiende.

Dingen die ik geprobeerd heb:

Klooien met de accuinstellingen
Accu eruit en er in.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Klinkt alsof je accu defect is. Waarschijnlijk heb je nog garantie en zou ik dus bij de verkopende partij aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 19:17

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Installeer batterycare en controleer je accu stats (bijv je wear (slijtage) level)

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 19-03-2015 14:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10 22:00
FREAKJAM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:42:
Installeer batterycare en controleer je accu stats (bijv je wear (slijtage) level)
Batterystats geeft het volgende aan:

49%, resttijd 0:49 (klopt al niet, batterij hoort veel langer mee te gaan)
Totale capaciteit: 92000 mWh
Huidige capaciteit: 0 mWh
Laad/ontlaad snelheid: 0 W
Spanning: 0 mV
Slijtage: 0%

Komen deze rare waardes doordat de accu inderdaad niet goed is of omdat ik het programma pas net gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 19:17

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Waarschijnlijk omdat je hem net pas hebt geinstalleerd. Laat hem een tijdje draaien en reboot anders een keer. Je zou ook nog deze guide kunnen doornemen.

is everything cool?