Vraagje over harde schijf icm PS4

Pagina: 1
Acties:

• PhoneHome
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste experts,

Ik ben in het bezit van een Playstation 4 en voornemens om de harde schijf te vervangen met een nieuwe die meer opslagruimte heeft.

Na wat onderzoek op internet bleek de Seagate Backup Plus Slim 2TB uiterst geschikt.

Dus vandaag ging ik naar de winkel en besloot de Seagate Backup Plus Slim 2TB te kopen.
Toen de verkoper mij vroeg welke kleur ik wilde, vertelde ik hem dat het mij toch niet uitmaakte aangezien ik het open wilde maken om zodoende de schijf in de PS4 te bouwen.

De verkoper kwam vervolgens met nogal wat bangmakende verhalen dat het niet gegarandeerd is dat de schijf een SATA uitgang heeft (maar alleen USB) en dus dan niet in de PS4 gebouwd kan worden.

Nu wordt de Seagate Backup Plus Slim 2TB overal op internet aanbevolen om voor de PS4 te gebruiken, maar dit verhaal van de verkoper had ik niet eerder gelezen. Ik ben geen expert, dus voordat ik het gebruik zou ik toch even willen weten of het klopt wat die man zegt.

Bij voorbaat dank.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:02
Ik zou gewoon een 2TB Expansion Portable kopen. Weet je sowieso zeker dat het goed komt.

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2015 13:20 ]

Nickname does not reflect reality

• PhoneHome
Beste Brad Pitt,

Hoezo is dat dan sowieso zeker?

• Brad Pitt
Omdat dát het model is wat jij zoekt. Die iedereen bedoelt. Die gewoon werkt. Die een SATA aansluiting heeft :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2015 13:53 ]

• PhoneHome
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:53:
[...]

Omdat dát het model is wat jij zoekt. Die iedereen bedoelt. Die gewoon werkt. Die een SATA aansluiting heeft :)
Zelfde geldt ook voor de Seagate Backup Plus Slim.

Daar gaat hij mij dus ook niet om. Het gaat erom dat de beste verkoper meent dat ondanks er op internet wordt gezegd dat deze modellen met succes gebruikt zijn, er niet gegarandeerd kan worden dat wanneer ik het dus gebruik (lees: uit elkaar haal) deze compatible zal zijn met de PS4. Dit heeft dus te maken met die aansluiting die wel of geen SATA uitgang blijkt te kunnen hebben.

• Brad Pitt
PhoneHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:02:
Zelfde geldt ook voor de Seagate Backup Plus Slim.

Daar gaat hij mij dus ook niet om. Het gaat erom dat de beste verkoper meent dat ondanks er op internet wordt gezegd dat deze modellen met succes gebruikt zijn, er niet gegarandeerd kan worden dat wanneer ik het dus gebruik (lees: uit elkaar haal) deze compatible zal zijn met de PS4. Dit heeft dus te maken met die aansluiting die wel of geen SATA uitgang blijkt te kunnen hebben.
Doel van dit topic ontgaat mij dan geheel. Je "moet" gewoon de Expansion hebben. Maar zie maar, succes! :)

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-01 09:44
De disk die erin zit is een: pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB

Deze heeft ook gewoon een sata aansluiting achter de USB converter

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Brad Pitt
Quadradial schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:17:

Ja maar ja, verkoper zegt van niet. Dus wat nu :)

• Quadradial
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:21:
[...]

Ja maar ja, verkoper zegt van niet. Dus wat nu :)
I D ten T |:(

Gemiddelde verkoper weet niet wat er in zo'n case zit. Die leest alleen de specificaties USB versie X

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• PhoneHome
Quadradial schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:17:

Gemiddelde verkoper weet niet wat er in zo'n case zit. Die leest alleen de specificaties USB versie X
[/quote]

Op Youtube staan er filmpjes waarbij het uit elkaar gehaald wordt en waar je dat kan zien. Lijkt mij dus dat het moet kloppen. Volgens die verkoper is dat echter geen garantie, vandaar dat ik het hier vraag.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:46

QinX

Shai-Hulud

PhoneHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:46:
[...]

[/quote]

Op Youtube staan er filmpjes waarbij het uit elkaar gehaald wordt en waar je dat kan zien. Lijkt mij dus dat het moet kloppen. Volgens die verkoper is dat echter geen garantie, vandaar dat ik het hier vraag.
Negeren die verkoper en lezen wat hier wordt gezegd.
99.9% van de hardeschijven die in een externe behuizing zijn met SATA poort. Waarom? omdat dat de al jaren geldende standaard is.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• PhoneHome
QinX schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:51:
[...]

99.9% van de hardeschijven die in een externe behuizing zijn met SATA poort. Waarom? omdat dat de al jaren geldende standaard is.
Ahh, jij bent zeker het flinke tweaker nerdje hier en Brad Pitt was hier de leukste thuis (die mijn simpele vraag niet begreep). Leuk kennis te maken.
Hoe het ook zij, het is inmiddels prima gelukt met de Seagate Backup Plus Slim...

• Quadradial
PhoneHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Ahh, jij bent zeker het flinke tweaker nerdje hier en Brad Pitt was hier de leukste thuis (die mijn simpele vraag niet begreep). Leuk kennis te maken.
Hoe het ook zij, het is inmiddels prima gelukt met de Seagate Backup Plus Slim...
Goed om te horen! Al met al is tweakers wel een goede community hoor ;)

• Brad Pitt
PhoneHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:14:
Dankbaarheid ver zoeken. Weer van geleerd voor de volgende keer d:)b

• PhoneHome
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:46:
[...]

Dankbaarheid ver zoeken. Weer van geleerd voor de volgende keer d:)b
Nou ja aan jouw constructieve bijdragen heb ik niets gehad ;) Je begreep de vraag niet :*) Maar gelukkig was je wel schijtlollig. Kijk, ik post ook een smiley!! :) :*)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:57
QinX schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:51:
[...]
Bij 2.5" schijven komt het regelmatig voor dat de usb converter geïntegreerd is op de pcb van de schijf zelf en deze dus enkel een usb connector heeft. Zo verkeerd was het advies van de verkoper dus echt niet.
Pagina: 1