Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste Tweakers,

Hoop dat jullie me kunnen uitleggen hoe dit kan.

Ik heb een probleem met me voeding. Had een cooler master 850 watt voeding. Deze gaf coile wining op me videokaarten. Heb 2x GTX760 OC Evga in SLI en beide videokaarten geven Coile Wining zowel in SLI als in Standalone. Heb contact gezocht met Evga en zij raden aan om 1 videokaart laten vervangen om te kijken of dit het probleem oplost. Zo niet dan zou het me voeding kunnen liggen. Nieuwe kaart ingebouwt en deze had ook gewoon weer Coile Wine, ook in SLI als in Standalone. Heb toen contact gezocht met Cooler Master en hun hebben zonder probleem mijn voeding vervangen voor een CM V850 watt. Dit loste het probleem ook niet op. Blijf Coile wining houden.

Nu komt het leuke. Ben naar mycom gegaan en heb daar een Corsair CX750M voeding in laten bouwen om te testen. Eenmaal aangesloten was ik verbaast van de uitslag. Ik had een 15% increase of Frame Rates en Coil wining was weg. Draaiede de benchmark 3d mark 11. Nu mijn vraag hoe kan het zijn dat als ik een CM voeding laat vervangen dat ik het probleem blijf houden en hoe kan het dat ik met een andere voeding in laat bouwen in 1 keer een increase of Frame Rates krijg van 15%. Ik begreep er niks van. Ga aankomende vrijdag naar Hoofd Kantoor van CM om daar me hele systeem te testen want hun begrijpen er niks van hoe dit kan. Heb jullie enige idee hoe dit verschil kan komen en waarom ik nog steeds last heb van Coile wining?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:51
Waar komt de coile whine dan nu exact vandaan? De voeding(en) of de videokaart(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Fleximex,
De Coile wining komt van me video kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:51
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets mis is met beide voedingen die de coil whine veroorzaken. Beide een CM (niet dat dat iets zegt). Ik zou meerdere voedingen/videokaarten blijven testen.
En heb je het nog getest nadat je bij MyCom bent geweest? Misschien is het nu ook gewoon over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Ik heb het getest bij mycom voordat ik me voeding heb laten vervangen door Cooler Master. Toen kwam ik er achter dat hij een 15% increase had van FPS. Heb toen contact opgezocht met CM wegens garantie. Ze hebben hem toen omgewisseld met het nieuwste model wat ze hebben alleen dit lost het probleem niet op. Bij de test in mycom had ik een increase van 15% en geen coile wining meer. Dus had gehoopt met een nieuwe voeding van CM het zelfde resultaat neer te zetten. Alleen dat was dus niet zo. Daarom is CM ook zo geintreseerd waarom dit zo is. Enige wat ik zou kunnen denken is omdat de voeding te zwaar is. Want bij de test hadden we een 750 watt voeding van Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coil whine kan een combinatie van onderdelen zijn, sommige combinaties kan de kans op coil whine ook vergroten.

De verhoging van het aantal frames per seconde kan alleen niet van de voeding komen. De voeding heeft namelijk geen enkele invloed op het aantal fps. Waarschijnlijk hebben ze ook een nieuwe drivers geïnstalleerd en is hier door je fps omhoog gegaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Necropost incoming!

Ik ervaar exact hetzelfde probleem. Voeding vervangen door CM, geen succes.
Videokaart vervangen door MSI (R9 390X in mijn geval), nogsteeds coilwhine..
Ander merk voeding (Super Flower van collega mogen lenen): geen coilwhine!

Hoe heb jij dit uit eindelijk aangepakt? Erg benieuwd nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Exact hetzelfde probleem kan natuurlijk niet, want je hebt niet dezelfde setup. Dan kun je elk topic over coilwhine wel kicken, en dat zijn er veel.... Kicken van een bijna 2 jaar oud topic is dus niet relevant. Open desgewenst dus een nieuw topic met een volledige beschrijving van je systeem en stappen die je hebt ondernomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.