Toon posts:

Meerdere computers op 1 scherm (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik een LG 25um65 monitor staan die 2 HDMI poorten heeft (HDMI 1 and HDMI 2). HDMI 2 heb ik aangesloten aan de video kaart van een desktop computer en HDMI 1 is aan een laptop aangesloten. In het menu van de monitor kan ik hierdoor probleemloos wisselen tussen beide computers.

Maar wanneer de desktop computer uit staat zonder voeding kabel en ik zet de laptop aan. Dan begint de CPU koeler van de desktop een poging te doen om te draaien (draait een kwart slag elke 2 seconden). Als ik de voeding van de desktop computer aan sluit dan begint ook de koeler van deze voeding te draaien.

Dit lijkt mij niet normaal. Zijn er anderen die dit herkennen? Is dit iets wat ik op moet lossen om te voorkomen dat iets stuk gaat?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Misschien heeft het iets te maken met Wake on USB ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 19-03-2015 13:34 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
De desktop computer staat uit (dus niet in slaap stand). Of in de andere situatie zelfs helemaal zonder stroom. Als ik een usb stick in een usb poort doet gebeurt er niets. Dus dat kan het niet zijn.

De HDMI geeft stroom aan de computer.

Zodra ik de HDMI in de computer doe ziet de monitor dat er iets is aangesloten. Dit kan er mee te maken hebben. (Wat raar is dat het alleen gebeurt waneer de laptop aanstaat)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 15:31 ]