Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Leuk nieuws: binnenkort huurt mijn studentenvereniging een bioscoop af om een activiteitenpresentatie voor ons lustrum te laten zien aan al onze leden. De video daarvoor heb ik (deels) geschoten, en aangezien ik veruit de meeste ervaring met video heb, zal ik waarschijnlijk de uiteindelijke bewerkingen doen. Maar ja, ik heb nog nooit een video gemaakt voor een presentatie op zo'n groot doek. Zijn hier mensen die ervaring hebben met video exporteren voor in de bioscoop?

Wat gegevens:
- Bronmateriaal is geschoten op Canon DSLR's (1080p24), cinestyle zonder sharpening in-camera
- Bewerking in Premiere Pro CS6 met LUT Buddy, kleurcorrectie met Magic Bullet Looks. Titels in After Effects
- Audio wordt gemixt door een van onze DJ's (geen ervaring met filmproductie)
- Export wordt gedaan in cinemascope-verhouding (2.35:1), waarschijnlijk met maximale bitrates.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Welke versie van Dolby adviseren jullie (uitgaande van slechts stereo bronbestanden), welke video-settings m.b.t. kwaliteit (instellingen voor unsharp mask bijvoorbeeld)?

Van tevoren wil ik sowieso een keer kijken hoe het eruit ziet in de bioscoop, om op dat moment nog zaken aan te kunnen passen voor de definitieve presentatie. Zijn er nog zaken waar ik niet aan gedacht heb? Alle hulp is welkom! :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Kan de bios hier geen info over geven? :) Wat voor beamer gebruiken ze?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Bioscoop zelf is nog niet definitief geboekt, maar zodra ik weet welke bioscoop het wordt (zal een dezer dagen zijn, waarschijnlijk een van JT) dan ga ik dat inderdaad navragen. Zal het hier dan ook even posten!

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 19-03-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
In digitale bioscopen wordt veel gebruik gemaakt van de DCI-P3 standaard. Deze gaat uit van:
  • Contrast van 2000:1
  • Witpunt van 48 cd/m² met kleurtemperatuur van 6306 K en chromaticiteit van x=0.314 en y=0.351
  • Gammawaarde van 2.6
  • Groot kleurbereik met primairen:
    • Rood x=0.680 en y=0.320
    • Groen x=0.265 en y=0.690
    • Blauw x=0.150 en y=0.060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Thanks! Waarden zeggen me nog niet zo veel, maar zal vanavond eens gaan kijken :)

Kreeg zojuist reactie dat 't in DCP moet worden aangeleverd, "als je het aanlevert als gewoon videoformaat, dan moeten we het van een laptop afspelen". Meer dan dat wisten ze bij het hoofdkantoor van JT niet te vertellen. Blijf het apart vinden dat hun Dolby Server (of soortgelijks) blijkbaar geen standaard consumervideo-formaten kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:10
Het aanleveren voor DCP gaat meestal als volgt:

Offline edit. (montage)
-Alles omzetten naar minsten 10bit
-originele als proxy houden voor de montage
-audio zo goed mogelijk doen

Online edit. (uitsnede/overgangen/cgi/kleurcorrectie/audio mix)
-Kleurcorrectie op de 10bit bestanden
-afmetingen sequense 2048 x 858
-uitsnede en schalen kun je het beste in bijvoorbeeld after effects doen, hier gaat opschalen wat netter in.
- audio mix 5.1 dus 5 losse kanalen + je sub. Alle dialogen mag je centeren, en ambiance kun je rond laten gaan.
-exporteren als dpx/tiff is meestal de gebruikelijke manier voor het omzetten naar DCP.

Zelf een dcp maken is meestal niet echt een optie of je moet een goede studio tot je beschikking hebben.
Vaak worden er nog gamma correcties toegepast bij het maken van een DCP.
En de audio levels aangepast, vaak is hier een dolby gecertificeerde studio voor nodig.
Pagina: 1