Windows opent vanzelf enorm veel applicaties na reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-09 19:00
Goedemiddag allen,

We hebben hier een spuitcabine en daar staat een stofvrije computer in die sinds enkele dagen raar doet.
Het is een normale computer met een omhulsel rond en op dat omhulsel zit een keyboard + trackpad ingebouwd die je kan gebruiken. Maar er steekt een extern toetsenbord + muis in omdat het wat onhandig is. Dus dat omhulsel is quasi nooit gebruikt.

Sinds enkele dagen opent hij bij het opstart vanalles en nog wat en typt hij vanzelf tekens (meestal zijn dit * rf = / rf ********....). Altijd dezelfde tekens komen terug. Verder opent hij 20 google chrome venstertjes, het "uitvoeren" venster en nog wat dingen.
Ik krijg het dan weg door alt + F4 in te houden en zo alles te sluiten. Meestal na enige tijd stopt hij ermee en kan je de pc terug gebruiken.
Maar hij start er vanzelf terug mee als hij even staat of als je hem opnieuw opstart.

De pc wordt praktisch voor niks gebruikt (buiten het opzoeken en wegen van verf) en heb hem al laten scannen voor virussen.
Bij de opstartprocessen zit ook niets onbekend bij (staan maar 5 items, waaronder 3 van nvidia).
In veilige modus doet hij het ook.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
zitten de tekens in een bepaald gebied / rij / kolom van het toetsenbord? kan zijn dat een deel van het toetsenbord defect is (pot verf erop gevallen?) en denkt dat er toetsen worden ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
Dat dacht ik dus ook, maar de RF zitten wel bijeen, maar de * en de andere tekentjes dan weer totaal niet. Het al overal extra op zitten duwen om te zien of er niets blijft hangen, maar helpt niet.
Pot verf is er niet over gevallen :-)

Ik had ook al geprobeerd om via apparaatbeheer het ingebouwd keyboard te verwijderen, maar uiteraard installeert hij dit automatisch opnieuw bij een reboot. Via de BIOS vind ik ook niet direct iets waarbij ik dat kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
ok:) had to ask ;)
kijk misschien even of er hier iets bij staat wat je niet kunt plaatsen
MSDN: Run and RunOnce Registry Keys (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

BaRF

bijna kerst

en als je de toetsenborden er helemaal vanaf haalt (evt andere aansluiten)? Als het daar aan ligt houdt het op. En misschien naast je antivirus ook Malwarebytes eens draaien? Niet alle rotzooi wordt door de AV opgepikt namelijk.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
BaRF schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:24:
en als je de toetsenborden er helemaal vanaf haalt (evt andere aansluiten)? Als het daar aan ligt houdt het op. En misschien naast je antivirus ook Malwarebytes eens draaien? Niet alle rotzooi wordt door de AV opgepikt namelijk.
Dat is niet zo makkelijk aangezien alles in 1 grote enclosure zit. Waarschijnlijk is het wel mogelijk, maar heb schrik dat ik dan iets kapot ga maken omdat ik niet weet hoe het open te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
dennisgodderie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:01:
[...]

Dat is niet zo makkelijk aangezien alles in 1 grote enclosure zit. Waarschijnlijk is het wel mogelijk, maar heb schrik dat ik dan iets kapot ga maken omdat ik niet weet hoe het open te krijgen...
Geen handleiding te vinden op internet toevallig van het systeem? Daar zal vast in staan hoe dat in zijn werking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meestal staat er een naam op van een fabrikant of leverancier. Die is van via Google vast wel te achterhalen, of misschien staat er zelfs wel een telefoonnummer op een stickertje. Via de telefoon kun je dan al heel ver komen met het achterhalen van informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt dat er totaal 2 toetsenborden aan hangen. Heb je al eens gekeken of er niet toevallig iets op het andere toetsenbord is gelegd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
Ja de fabrikant is te bereiken, maar zij moeten hier iemand voor opsturen en de eerst volgende mogelijkheid is over een week. Die pc wordt gebruikt om kleuren te mengen waarbij de computer de samenstelling bepaalt (tot op de gram na correct) en wil eerst proberen of we het zelf kunnen vinden wat het is. In tussentijd is de afspraak met de fabrikant ook gemaakt, maar hoe sneller we het opgelost krijgen hoe beter natuurlijk.

2de toetsenbord is niet het probleem. Hij doet het ook als die niet ingestoken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb het niet over het tweede toetsenbord, maar het eerste met ingebouwd trackpad. Die wordt tenslotte niet gebruikt en zit vast oid. Als daar wat op ligt, heb je ook dit resultaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
Ja, maar dat "staat" eigenlijk dus ligt nergens op. Je kan er ook niets opleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al eens met msconfig doorgelicht wat er opgestart wordt? Post ook even een hijackthis-log in [code]-tags. :) rf en / doen mij vermoeden dat er iets is wat draait bij het opstarten, zou vreemd zijn, aangezien de commandos Linux commando's zijn en als je het script kan uitvoeren een .bat of .cmd bestand moet zijn...

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisgodderie
CptChaos schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:36:
Heb je al eens met msconfig doorgelicht wat er opgestart wordt? Post ook even een hijackthis-log in [code]-tags. :) rf en / doen mij vermoeden dat er iets is wat draait bij het opstarten, zou vreemd zijn, aangezien de commandos Linux commando's zijn en als je het script kan uitvoeren een .bat of .cmd bestand moet zijn...
msconfig heb ik nagekeken en daar staan maar 5 items in. 3 ervan zijn van nvidia, 1tje van een labelprinter en 1tje van software die nodig is om de mengeling van de verf te bepalen).
Ook als ik "selectief" opstart met enkel de noodzakelijke services, doet hij het.
Hijackthis zal ik laten draaien en posten asap!
Pagina: 1