Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SpinnokDurav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 18:32
Beste Tweakers,

Ik lurk al lange tijd op de site en de forums en nu zit ik eindelijk met een probleem die ik zelf niet uit kan vogelen. Gisteren flipte mijn telefoon waarna ik een factory reset deed. Nadien wou ik dus weer mijn google account toevoegen, maar dit lukte niet. Ik kreeg de eerste keer een melding dat mijn SIM misschien niet geschikt is voor data-services en de keren daarna bleef mijn telefoon voor lange tijd op het sign in scherm.

Zoals ik al aangaf, had ik tot gisteren geen last hiervan en heb ik gewoon mijn googleaccount gebruikt om apps zoals WhatsApp te kunnen downloaden en te gebruiken en dat allemaal met dezelfde SIM kaart, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat mijn SIM niet voor dataservices te gebruiken is :P . Ik merk ook dat mijn WiFi signaal grijs blijft en niet blauw wordt, blijkbaar kan mijn telefoon dan geen verbinding maken met de google servers, maar geen enkele oplossing die ik heb gezien op het internet werkt voor mij.

Alsjeblieft, kan iemand mij helpen? Dit is namelijk een vrij lastige situatie voor mij.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 16:37
Om welk type telefoon gaat het?

[ Voor 6% gewijzigd door Ryan_ op 19-03-2015 09:07 ]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:48
Flipte? Mijn telefoon? Iets duidelijker zijn a.u.b.

• SpinnokDurav
Sorry, uiteraard zal ik even iets duidelijker zijn.
Het is een Chinese versie van de N7000, dat is de Galaxy Note volgens mij. Ik heb deze telefoon van mijn vader gekregen. Als het nodig is kan ik preciesere details aan hem vragen, waarschijnlijk heeft hij die wel ergens.
Modelnummer is e10808_v75_jbl1a535
Android 4.0.3
En wat ik bedoelde met flipte is dat bij het opladen de app die ik had geinstalleerd, Du Battery Saver, na een half uur nog steeds aangaf 4 uur en 5 minuten te duren. Ik startte hem opnieuw op en opeens ging het batterijniveau van boven de 30% naar 24%. Toen ik vervolgens probeerde te internetten moest ik mijn google account bevestigen. Dat duurde vervolgens ook meer dan een half uur waarna ik maar besloot nog een keer te rebooten. Toen ik vervolgens mijn google account wou synchroniseren om te kijken of dat zou lukken, deed de telefoon dat dus niet. Toen deed ik dus de eerste factory-reset.
Ik heb geen abonnement en geen internet (geen 3/4G dus) op mijn prepaid SIM, maar WiFi heeft het wel altijd gedaan en zo heb ik ook alles eerder gefixt. Is dit genoeg, of is er meer informatie gewenst? Zo ja, dan moeten er wel duidelijke instructies volgen wat ik precies moet doen, want zo'n technisch persoon ben ik niet ;( . Alvast heel erg bedankt.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het daadwerkelijke probleem is dus dat je geen WiFi ontvangst meer hebt op je telefoon?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 16:37
SpinnokDurav schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:27:

Het is een Chinese versie van de N7000, dat is de Galaxy Note volgens mij.
Als in de zin van een "neppe" Galaxy Note? Ik weet wel dat de neppe varianten vaak problemen hebben met WiFi modules.

• SpinnokDurav
Nee, ik heb wel WiFi, het icoontje is alleen grijs en niet blauw. Ik heb het nog even getest voor de zekerheid door na de eerste factory reset naar de site van Power Unlimited te gaan. Dat laadde gewoon, dus aan de WiFi ligt het niet. Maar volgens dit http://android.stackexcha...es-a-grey-wi-fi-icon-mean betekent het dat mijn verbinding Google's test server niet kan bereiken.
Ook alvast mijn excuses voor de link, ik weet niet hoe ik dit kan hyperlinken, anders zou het woordje dit een link zijn.

Op de achterkant staat gewoon Android, en hetzelfde gebeurt als de telefoon opstart. Alleen het android poppetje in het blauw, die dan opstijgt waarna een splash screen tevoorschijn komt met Android.
Volgens mij is het inderdaad gewoon een knock-off versie van de note, maar ik stuur zo direct wel een mail naar mijn vader of hij meer informatie heeft, is er iets specifieks waar ik naar moet vragen behalve fabrikant enzo?

[ Voor 28% gewijzigd door SpinnokDurav op 19-03-2015 10:42 ]

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 21:10
Wel wifi maar nog niet ingelogd op de routers. Even via instellingen WW invoeren.

• Momus
Fresno schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:09:
Wel wifi maar nog niet ingelogd op de routers. Even via instellingen WW invoeren.
Nee hoor. Geen verbinding met de Google Services.
Niet vreemd als je nog geen account hebt toegewezen aan de Google Services.

• SpinnokDurav
Niet vreemd als je nog geen account hebt toegewezen aan de Google Services.
Wat bedoel je hier precies mee? Want als ik mijn gmail probeer toe te voegen via het accounts en synchroniseren menu lukt het dus niet.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=8636
Dit is een thread waar een hele hoop oplossingen worden genoemd. Ik ga als het kan vanmiddag proberen met een andere SIM-kaart mijn account te synchroniseren. Ik weet niet of het helpt, maar dan doe ik tenminste iets.
Verder zijn de mensen in die thread ervan overtuigd dat het Android ligt en niet aan de telefoon.

• Momus
Ik denk ook dat het aan je GAPPS ligt. Maar ik weet niet of die te flashen zijn via de recovery van deze telefoon.
Je zou kunnen kijken of die ook in APK vorm ergens te vinden is, maar ik verwacht van niet.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:03
SpinnokDurav schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:04:
Beste Tweakers,

Ik lurk al lange tijd op de site en de forums en nu zit ik eindelijk met een probleem die ik zelf niet uit kan vogelen. Gisteren flipte mijn telefoon waarna ik een factory reset deed. Nadien wou ik dus weer mijn google account toevoegen, maar dit lukte niet. Ik kreeg de eerste keer een melding dat mijn SIM misschien niet geschikt is voor data-services en de keren daarna bleef mijn telefoon voor lange tijd op het sign in scherm.

Zoals ik al aangaf, had ik tot gisteren geen last hiervan en heb ik gewoon mijn googleaccount gebruikt om apps zoals WhatsApp te kunnen downloaden en te gebruiken en dat allemaal met dezelfde SIM kaart, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat mijn SIM niet voor dataservices te gebruiken is :P . Ik merk ook dat mijn WiFi signaal grijs blijft en niet blauw wordt, blijkbaar kan mijn telefoon dan geen verbinding maken met de google servers, maar geen enkele oplossing die ik heb gezien op het internet werkt voor mij.

Alsjeblieft, kan iemand mij helpen? Dit is namelijk een vrij lastige situatie voor mij.
Google het probleem even :+

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 10:43
misschien klinkt dit heel raar, en waarschijnlijk zal dit niet werken maar het is het proberen waard.
Controleer even de datum en tijd op het toestel. Bij desktops hebben google servers er vaak moeite mee als je datum/tijd niet goed staat. Het laden van Google websites is dan vaak een probleem. Misschien is dit ook op de telefoon.

Verder zou ik even met de SIM kaart van iemand anders over data proberen. Als het puur het toevoegen van het google account is.. is dat wel een geschikte omweg.

Heb je ook geprobeerd om nóg een keer naar fabrieksinstellingen te gaan? Er is ook nog een kleine kans dat dit effect heeft.

• SpinnokDurav
Google het probleem even :+
Uiteraard heb ik zitten googlen.... en googlen...... en googlen. Ik ken het adagium van techsupport en mijn google-fu is redelijk :P . Zo kom ik ook op de link die ik heb gepost.

En LoeWN, ik heb al die zooi met tijd gedaan, helaas werkte het niet. Verder heb ik al meerdere keren een factory reset geprobeerd en een hard reset. Ik heb gereset met en zonder SIM en SD-kaart.

Dat met die SIM-kaart is het volgende wat ik ga proberen, moet alleen nog iemand zien te ritselen zonder nano SIM. Hopelijk werkt dat, en zodra ik dat heb gedaan en het blijkt te werken, dan ga ik geen factory reset meer doen :) .

Iedereen erg bedankt voor de reacties alvast.
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:52:
Ik denk ook dat het aan je GAPPS ligt. Maar ik weet niet of die te flashen zijn via de recovery van deze telefoon.
Je zou kunnen kijken of die ook in APK vorm ergens te vinden is, maar ik verwacht van niet.
Sorry Momus, maar dit is net Chinees voor mij, ik probeer vanmiddag/vanavond wel uit te zoeken wat je bedoelt. Ik heb vanmiddag nog college, dus ik kan dan even niet reageren.
Als iemand anders nog ideeen heeft, graag!

Ik geef het op, ik heb vanmiddag geprobeerd met een andere SIM en dat lukt ook niet. Aangezien ik niet precies weet wat het toestel precies is (en hoe alles in z'n werk gaat) ga ik liever niet rooten. Morgen krijg ik via-via een andere telefoon dus dan heb ik geen probleem meer. Iedereen heel erg bedankt voor de suggesties.
Maar Google moet serieus eens kijken naar deze fout, echt belachelijk dat het al minimaal 5 jaar bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door SpinnokDurav op 19-03-2015 20:11 ]

Pagina: 1