Toon posts:

XFX r9 280 of de MSI Gtx 960 2g

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een 600 euro build en ben benieuwd welke beter is.
Geef a.u.b uitleg waarom de een beter zou zijn dan de ander (dus niet alleen een naam).
De 280x en hoger liggen buiten mijn budget dus opper die niet aub

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:40:
Ik maak een 600 euro build en ben benieuwd welke beter is.
Geef a.u.b uitleg waarom de een beter zou zijn dan de ander (dus niet alleen een naam).
De 280x en hoger liggen buiten mijn budget dus opper die niet aub
Je had een hele mooie lijst met vragen. Waar zijn ze? die zijn namelijk nodig om je een goed advies te geven.
Tevens wat wil je er mee gaan doen? Graag eventueel game namen en ook welke resolutie en moet het stil zijn? of juist energie zuinig? Jij wil een uitgebreide uitleg van ons waarom x beter is dan y. Maar zelf neem je weinig moeite om een goede opening post te maken. Eigen inzet is wel gewenst. Dus welke had je zelf ook al gevonden? En waarom denk dat jou keuzes goed zijn.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

en maak er ook even een lijstje. Handleiding Pricewatch

en waarom geen r9 280X is immer ongeveer de zelfde prijs klasse als de 960.
en is 2de hands een optie? voor de 200 euro kan je een mooie non reffrence r9 290 met garantie kopen die vele male beter is.

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 10:11
Nvidia is sneller

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat? Onderbouwing?

[ Voor 5% gewijzigd door jorisvdelsen op 19-03-2015 10:01 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Ted.van.es
Nvidia is gewoon sneller in games. Ik kan wel over specificaties lullen maar daarmee kun je nvidia en AMD niet vergelijken. Nvidia is ook zuiniger en heeft de 0% fan functie (fan blijft stil als de gpu ander 60•c blijft. Ander leuke tip is op YouTube kijken voor games op die videokaart.

• loki504
Ted.van.es schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:12:
Nvidia is gewoon sneller in games. Ik kan wel over specificaties lullen maar daarmee kun je nvidia en AMD niet vergelijken. Nvidia is ook zuiniger en heeft de 0% fan functie (fan blijft stil als de gpu ander 60•c blijft. Ander leuke tip is op YouTube kijken voor games op die videokaart.
je vergeet alleen 1 ding. met huidige games is hij gelijk aan de r9 280. alleen met 2gb vram en 128 bit bus komt je snel op een dood spoor met je 960 als je iets meer vraagt. zoals een 1440p monitor. of toekomstige games. en sinds de OP helemaal niets geeft kan je ook geen waardig oordeel geven.

• Ted.van.es
Lijkt me sterk dat de r9 280 ook spellen op 4k kan spelen. Omdat de gtx 980 als moeite heeft om spellen op max te spelen op 4k. En de r9 290x heeft ook een 512 bit geheugen bus en de gtx 980 heeft een 256 bit en de 980 is ook sneller. Nu is het wel fijn om 3gb Vram te hebben. Maar de rest laat ik aan jullie over

• loki504
waar zeg ik dat bit bus alles is? tuurlijk zijn er ook andere factoren. maar ingame is de 280 iets sneller als de 960 tenzij de game geoptimaliseerd is voor Nvidia. en waar heb ik het over 4k? 1440p is een redelijk sweetspot voor games momenteel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat het ook is, met een karige topicstart zoals dit komen we sowieso nergens. Lees nog eens aandachtig CAA beleid door. Verder kan je toon een stuk minder aanvallend. Jij vraagt hulp dus moet jij op zijn minst moeite doen. Dat doe je hier niet voldoende, dus gaat je topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.