Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology DiskStation apps werken lokaal niet, extern wel.

Pagina: 1
Acties:

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn Synology DiskStation Apps. Alles heeft altijd prima gewerkt tot gisteravond. Ik krijg geen verbinding meer met mijn DiskStation apps (DS File, DS Cam etc). Normaal gesproken benader ik die via iPad en iPhone op een hostname. Zodat dit ook buitenshuis werkt.

Intern kan ik niet meer mijn apps op hostname benaderen, ook niet op extern IP-adres. Het werkt alleen als ik de apps laat zoeken naar DiskStations op mijn netwerk en dan op het lokale IP-adres verbind.

Ook de lokale webserver is niet op hostname te benaderen in mijn interne netwerk. Vanaf een externe locatie wel.

Vreemd genoeg werkt het wel op hostname als ik via m'n iPhone een 3G-verbinding opzet. De portforwarding op de Experiabox van KPN is dus okay.

Normaal gesproken zitten er een aantal switches in mijn netwerk maar die heb ik even uitgezet en alles bedraad aangesloten op de Experiabox.

Wat heb ik al gedaan?

1. Switches uit de vergelijking gehaald.
2. Ik maak gebruik van een apart Access point van Linksys, die heb ik uitgeschakeld en via het WLAN van de experiabox weer actief gemaakt.
3. Experiabox naar factory default gezet en de port forward naar de Synology DiskStation hersteld.
4. Google DNS toegepast op m'n iPhone omdat het lijkt alsof het een DNS probleem is

Dit alles heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 19-03-2015 08:14 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Je moet op zoek gaan naar NAT loopback. Dat zorgt ervoor dat je je services ook vanuit binnen je netwerk kan benaderen op je externe hostname/ip van je netwerk. Misschien heeft je experiabox een update gehad waardoor deze functionaliteit uit/stuk is gegaan?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Had altijd een identiek probleem een power cycle van het modem verhielp het dan weer een tijdje, sinds ik een ook een eigen DNS server gebruik is het echt verholpen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ben(V)
  • Laatst online: 11:34
Krijgt die Synology soms zijn ipadres via DHCP?
Als dat zou is heeft je DHCP server misschien een ander ipadres aan je NAS gegeven.
Veel device maken zelf de koppeling tussen ipadres en hostname.
Als je een ander ipadres hebt gekregen zoeken die device dus naar het verkeerde ipadres.

Beste oplossing is je NAS op een vast IPadres te zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RodeStabilo
  • Niet online
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:35:
Had altijd een identiek probleem een power cycle van het modem verhielp het dan weer een tijdje, sinds ik een ook een eigen DNS server gebruik is het echt verholpen.
Dat doe ik al regelmatig; de factory default reset heeft zoals in de topicstart staat ook niet geholpen.
Ben(V) schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:26:
Krijgt die Synology soms zijn ipadres via DHCP?
Als dat zou is heeft je DHCP server misschien een ander ipadres aan je NAS gegeven.
Veel device maken zelf de koppeling tussen ipadres en hostname.
Als je een ander ipadres hebt gekregen zoeken die device dus naar het verkeerde ipadres.

Beste oplossing is je NAS op een vast IPadres te zetten.
Nee, de NAS heeft een vast IP.
laurens0619 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:06:
Je moet op zoek gaan naar NAT loopback. Dat zorgt ervoor dat je je services ook vanuit binnen je netwerk kan benaderen op je externe hostname/ip van je netwerk. Misschien heeft je experiabox een update gehad waardoor deze functionaliteit uit/stuk is gegaan?
Ik neig hier ook een beetje naar. KPN heeft dat ding zodanig dichtgezet dat er voor de gevorderde gebruiker bijna niets mee te doen is. Dat zal voor hun handig zijn omdat het veel problemen voorkomt natuurlijk.

[ Voor 64% gewijzigd door RodeStabilo op 19-03-2015 11:33 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

Friespeuk schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:32:
Dat doe ik al regelmatig; de factory default reset heeft zoals in de topicstart staat ook niet geholpen.
Dan zit er een dikke kans in dat KPN remote een update heeft doorgevoerd die local NAT loopback uitgezet heeft.

Het probleem zit in ieder geval niet in je Synology; het zit (99% zeker) in je router.

• RodeStabilo
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:35:
[...]

Dan zit er een dikke kans in dat KPN remote een update heeft doorgevoerd die local NAT loopback uitgezet heeft.

Het probleem zit in ieder geval niet in je Synology; het zit (99% zeker) in je router.
Heb contact opgenomen met KPN. Die verwijzen me naar hun 'expertteam' waar je 30 euro per gesprek voor moet betalen :X 8)7 |:(

Dat schiet lekker op :/

Nog een keer bellen hielp. Ik krijg morgen een nieuw en ander type modem.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 19-03-2015 12:10 ]

• Ben(V)
  • Laatst online: 11:34
Als je NAT loopback nodig hebt ben je verkeerd bezig.

Je gaat toch niet als je met je device op je LAN zit, eerst het internet op om daarna via portforwarding terug je lan op?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RodeStabilo
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:23:
Als je NAT loopback nodig hebt ben je verkeerd bezig.

Je gaat toch niet als je met je device op je LAN zit, eerst het internet op om daarna via portforwarding terug je lan op?
Dat ik NAT loopback nodig heb ben ik pas sinds net achter. En wat is het probleem daarmee dan? Waarom zou ik in mijn apps verschillende profielen moeten maken voor binnenshuis en buitenshuis? eentje op IP en de ander op hostname? Ik moet toch ook gewoon m'n eigen domeinnaam die naar intern verwijst in de DNS kunnen gebruiken?

Als je een betere oplossing hebt hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 19-03-2015 12:31 ]

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Friespeuk schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:31:
Als je een betere oplossing hebt hoor ik het graag.
NAT loopback heb je op dit moment nodig omdat de name van je Synology geresolved wordt naar je externe IP adres. Als je dit anders wil zal je lokaal een DNS server moeten draaien die de name naar een intern IP adres resolved. Geen idee of de Experiabox dat ondersteunt en/of je met deze doos in staat bent om zelf de DNS server(s) die via DHCP uitgedeeld worden in te stellen.

Overigens is met NAT loopback op zich niets mis, zolang je router het maar ondersteunt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RodeStabilo
  • Niet online
lier schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:02:
[...]

NAT loopback heb je op dit moment nodig omdat de name van je Synology geresolved wordt naar je externe IP adres. Als je dit anders wil zal je lokaal een DNS server moeten draaien die de name naar een intern IP adres resolved. Geen idee of de Experiabox dat ondersteunt en/of je met deze doos in staat bent om zelf de DNS server(s) die via DHCP uitgedeeld worden in te stellen.
De Experiabox is zodanig dichtgezet dat ik geen aanpassingen aan bv DHCP kan doen voor bijvoorbeeld andere DNS-servers voor bv een eigen Active Directory. Helaas.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:25
Als de Synology altijd aan staat, kun je ook die DHCP en DNS laten doen, mits DHCP op de Experiabox uit gezet kan worden.
Dan kun je in de DNS op de Synology het lokale IP adres laten resolven voor je DNS naam.

• RodeStabilo
  • Niet online
wens schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:14:
Als de Synology altijd aan staat, kun je ook die DHCP en DNS laten doen, mits DHCP op de Experiabox uit gezet kan worden.
Dan kun je in de DNS op de Synology het lokale IP adres laten resolven voor je DNS naam.
Dat snap ik, maar zoals ik in de post boven jou zeg; KPN staat niet toe dat je dit soort wijzigingen kan doen op de Experiabox anders had ik dat allang gedaan.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
zo straightforward is die dns oplossing ook niet helaas. Je computer doet namelijk vaak aan dns caching lokaal dus grote kans dat het ip niet netjes mee wisselt wordt als je intern/extern zit.

De enige drawback is dat nat loopback je performance kan kosten. Data transfereren via een natloopback gaat vaak trager dan een interne directe gigabit link naar je na maar dat hangt natuurlijk ook van de capaciteiten van je router af.

CISSP! Drop your encryption keys!

• RodeStabilo
  • Niet online
KPN heeft modem netjes omgewisseld en ik heb nu de v9 van de experiabox en het probleem is opgelost.

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

:)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frogmen
  • Niet online
Wat ook nog kan helpen is om de NAS via DHCP een vast IP adres te geven dus dan bepaal je het IP adres in je router maar daardoor weet de router het ook. Dit is eigenlijk altijd de voorkeurs methode want het voorkomt dubbele IP adressen en je kan ze altijd terug vinden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• RodeStabilo
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:07:
Wat ook nog kan helpen is om de NAS via DHCP een vast IP adres te geven dus dan bepaal je het IP adres in je router maar daardoor weet de router het ook. Dit is eigenlijk altijd de voorkeurs methode want het voorkomt dubbele IP adressen en je kan ze altijd terug vinden.
Friespeuk schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:07:
De Experiabox is zodanig dichtgezet dat ik geen aanpassingen aan bv DHCP kan doen voor bijvoorbeeld andere DNS-servers voor bv een eigen Active Directory. Helaas.

• Frogmen
  • Niet online
Je kan dus wel in de instelling de DHCP server de NAS een vast IP adres geven. Gebruik het zelf ook even zoeken. Dit kan dus wel (dns, etc inderdaad niet) Op je ZTE (=Experiabox V9) onder network lan dan DHCP binding je hebt wel het mac adres nodig om in te vullen.

• RodeStabilo
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:36:
Je kan dus wel in de instelling de DHCP server de NAS een vast IP adres geven. Gebruik het zelf ook even zoeken. Dit kan dus wel (dns, etc inderdaad niet) Op je ZTE (=Experiabox V9) onder network lan dan DHCP binding je hebt wel het mac adres nodig om in te vullen.
Wat is de meerwaarde t.o.v direct een vast IP op devices instellen?

• Frogmen
  • Niet online
Je kans op een conflict is kleiner en het IP adres is altijd terug te vinden, verder als je ooit van provider, router of IP adres verandert heb je geen probleem. Het IP adres is ook sneller te resolven intern.

Pagina: 1