Gmail - meerdere emailadressen per contact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:54

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Stel ik heb iemand in mijn Gmail contactenlijst met 2 emailadressen:
  • pietje@thuismail.com
  • pietje@werkmail.com
Als ik mail ontvang van Pietje, wil ik uiteraard zien dat het Pietje is, bovendien wil ik Pietje niet 2x in mijn contactenlijst dus ik heb 2 emailadressen opgegeven voor Pietje.

Pietje heb ik in een groep "fietsers" met meerdere contacten. Wat er nu gebeurt wanneer ik een mail stuur naar de groep "fietsers", waar Pietje dus ook in zit, is dat beide emailadressen worden getoond:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yL5zHsb.png

Als ik meerdere mensen heb in de groep wil ik eigenlijk niet nog weer per persoon gaan selecteren welk emailadres wel en welke niet meemoet, ik zou eigenlijk graag willen dat maar 1 van de mailadressen van Pietje hier getoond wordt. Kan dat?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
Je moet 1 contact bewerken en daar meerdere e-mailadressen invoeren (en een primaire instellen). Daarna de dubbele accounts weggooien.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Je kan in Gmail de groep aanpassen waarbij je aangeeft welk email van pietje je wilt gebruiken voor die groep.

M.a.w.
Per groep moet je aangeven welk email je voor welk lid je wilt gebruiken in die groep.

[ Voor 30% gewijzigd door Quadradial op 19-03-2015 08:20 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Quadradial schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:16:
Je kan in Gmail de groep aanpassen waarbij je aangeeft welk email van pietje je wilt gebruiken voor die groep.

M.a.w.
Per groep moet je aangeven welk email je voor welk lid je wilt gebruiken in die groep.
Okee, dat had ik inderdaad nog niet eerder gezien. Maar nu heb ik Pietjes werkmail uit de groep verwijderd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yNVHjHr.png

Maar als ik een mail naar de groep fietsers wil sturen zie ik nog steeds het plaatje uit mijn eerste post. Doe ik iets verkeerd?

@LordSinclair: hoe stel ik een adres in als "primair"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
P_Tingen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:38:
@LordSinclair: hoe stel ik een adres in als "primair"?
Dat lukt mij wel op de mobiel, maar in de online omgeving heb ik het nog niet gevonden :/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Wat gebeurd er als je op de groep gaat staan (ipv contacten) en hem daar uit haalt?

Wat gebeurt er als je een nieuwe groep aanmaakt en daar 1 adres toevoegt?

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 19-03-2015 09:10 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Quadradial schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:09:
Wat gebeurd er als je op de groep gaat staan (ipv contacten) en hem daar uit haalt?

Wat gebeurt er als je een nieuwe groep aanmaakt en daar 1 adres toevoegt?
Ik heb nu een nieuwe groep aangemaakt, "fietsers2". Die is in eerste instantie leeg. Voeg ik dan een emailadres "pietje@thuismail.com" toe dan wordt de contactpersoon opgezocht die dat emailadres heeft (Pietje dus) en die persoon wordt aan de groep toegevoegd.

Eindresultaat: zie openingspost weer :'(

Edit: Als ik nou een nieuwe mail aanmaak en ik type in "fiet", dan komt gmail al met de suggestie dat ik waarschijnlijk de groep "fietsers" bedoel en dan zie ik inderdaad maar 1 emailadres:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xwLErOX.png

Als ik klik op "Aan" in het nieuw-mail-scherm, dan kom ik in een selectiescherm. Kies ik daar voor "fietsers" dan zie ik beide emailadressen weer. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dit nou een bug is of niet. Liever had ik het dan zo gezien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zANmb9C.png
Dus wel alle emailadressen, maar default alleen het primaire adres van Pietje voor die groep aangevinkt.

Anyway, zo is het wel werkbaarder in ieder geval.

[ Voor 37% gewijzigd door P_Tingen op 19-03-2015 11:17 ]

Pagina: 1