Toon posts:

Aansluitvraag laptop op receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede avond iedereen,

Ik zit met een klein aansluitprobleem waar ik niet helemaal uit kom, en ben er van overtuigd dat ik óf iets fout doe óf iets over het hoofd zie.
Ik heb een Denon avr x-1000 reciever waar ik mijn laptop op aan wil sluiten (zowel beeld als geluid doorsturen naar de tv)
Er zit op de voorkant van de reciever een AUX hdmi aansluiting, en als ik mijn laptop daarop aansluit dan geeft de reciever keurig het beeld door maar niet het geluid. Ik heb al bij geluidsinstellingen gekeken maar ik ben bang dat mijn laptop (asus N550 JK) alleen beeld doorgeeft via hdmi. Ik zal dus zeer waarschijnlijk? de audio nog apart moeten aansluiten wil ik dit over de speakers van mij 2.1 set laten gaan.

De vraag is dus eigenlijk óf er nog mogelijkheden zijn om het beide via hdmi te doen, of dat ik het toch met 2 aparte kabels (jammer eigenlijk) aan moet sluiten. En als dat moet, op welke ingang van de receiver kan dit dan, omdat je dan bijvoorbeeld op hdmi aux zit, terwijl het geluid via een ander kanaal is aangesloten.

Alle hulp/ideeën zijn uiteraard welkom en alvast bedankt voor het meedenken! d:)b

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 16:15
Moet kunnen. Kijk even naar je default audio uit. Als t goed is kan die op hdmi

android since G1.

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 12:56
Het geluid hoort gewoon over je HDMI te gaan. Overigens vind ik de term HDMI aux al raar wand zoals gezegd ondersteunt hdmi audio en wordt de term aux vaak gebruikt voor een jack-plug aansluiting.

ik denk dat het probleem bij de instellingen van je laptop liggen. ik heb hier (met een dell) ook wel is last van gehad. hier moest ik handmatig selecteren dat hij ook het geluid via de HDMI kabel moest doorsturen (en niet de boxen van mijn laptop moest gebruiken).
Als je op je geluid mixer klikt kan je in 1 van de tab menu's dit verandere volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nog graag even terug willen komen op mijn HDMI audio kwestie, ik ben er inmiddels achter dat het aan mijn laptop ligt. Mijn oude laptop zendt alles perfect door.
Het vreemde probleem bij mij huidige laptop is het volgende: als ik een youtube filmpje of een popcorn time film afspeel dan wordt zowel audio als video perfect doorgestuurd, zodra ik via VLC een gedownloade film kijk of via winamp audio af wil spelen valt het geluid weg :| ik kan echt niet bedenken waar dat door zou kunnen komen? iemand wellicht een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
in vlc het juiste audioapparaat kiezen, zal nu nog wel op standaard staan en geen hdmi ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat correct ingesteld. De receiver wordt ook herkend in VLC
Pagina: 1