Toon posts:

Sony Receiver Surround Schel bij tv digital input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Net nieuw hier!
Mijn Bose Cinemate GS2 systeem ingeruild voor een versterker met losse set.
Wilde graag weer 5.1 geluid in plaats van het Imitatie 5.1 geluid van de bose..

Ik heb een sony str-de545 gescoord en een JLB 610 serie 5.1 set aangeschaft.
Voor mijn idee een geweldig geluid na alle instellingen optimaal te hebben ingesteld.
Mijn PlayStation 4 en mijn TV staan beide aangesloten met optische output.
Voor mijn films voor zover ik die heb en games gebruik ik de PS4.
Het geluid is prima en zuiver diepe bass , helder etc, helemaal naar wens.

Voor usb films en tv geluid gebruik ik dus de andere digitale aansluiting..
Helaas merkte ik op dat de 2 achter speakers met die input toch was te schel zijn..
En dit is dus toch wel irritant..
Hoe kan ik dit oplossen??
Heeft het iets te maken met het format waarin tv programmas worden uitgezonden?
Er zit een decoder in mijn versterker.. dus die zal hij wel gebruiken..

Zodra het geluid via de PlayStation komt schakelt het systeem geluid naar dts of true surround.. En komt ook in beeld op de receiver..

Verder vroeg ik mij af wat de instellingen L.F.E. inhoud.. Ik kan die tot max 10 db instellen
En D range???

Groetjes Dave

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Het is me niet duidelijk of je de receiver 2e hands of nieuw hebt "gescoord" maar, LFE en Dynamic range staan gewoon in de handleiding benoemd.

Het schelle kan met het upmixen van stereo naar surround te maken hebben, Pro Logic II om wat te noemen kan bij de ene film prima uitpakken en nij de ander compleet Gallisch klinken.

Als de track werkelijk 6 kanaals is kan je het probleem bij een DSP zoeken, of een andere geluid-opleukende functie.

Als laatste kan het zijn dat de speakers gewoon niet zijn wat je wil, elke speaker klinkt anders en zeker op hoge volumes worden veel speakers in deze prijsklasse waardeloos.

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 17:18
L.F.E. Staat voor Low Frequentie Effect, de instelling lijkt me eerder -10dB. Dit gebruik je als je lage tonen vervormd worden. Normaliter laat je deze gewoon op 0dB staan.

D range staat volgens mij voor dynamic range, het zou best kunnen dat je deze eens op de hoogste stand moet zetten (Max.) zo verklein je het dynamisch bereik en haal je de hoge pieken eruit.
Dit zou misschien ook de oplossing kunnen zijn dat je achterspeakers wat minder schel zijn.

You're too slow!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb 2 mogelijkheden voor lfe dolby digital lfe , daarbij kan ik hem op -20 tot met 0 zetten en dts lfe kan van -20 tot 10 db worden afgesteld.

ik heb de d range omhoog gezet en dat scheelt merkwaardig! best wel veel eigenlijk.

als ik hem op een radio kanaal zet , de tv, via kpn heb ik wel goed 'tv' geluid,
misschien een hoger format uitzending??

ik heb de versterker vanaf marktplaats. dus niet nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
toch ook nog eens een zachte ruis uit de boxen.

heb de versterker los gehaald en even ergens anders geplaats,
3 verschillende boxen erop gegooid. en nogsteeds ruis.
tis wel zacht, zodra er een input is is er ruis maar de ruis gaat niet mee met het volume..
blijft zachies..

het schelle geluid is iig opgelost!