2 schermen op Macbook aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje op Tweakers, heb het één en ander gekocht en verkocht, maar heb nog nooit een topic geopend. Tot nu :) Ik heb de policy doorgelezen en volgens mij is dit het goede subforum voor mijn vraag.

Mijn situatie: Ik wil als Windows gebruiker een Macbook aan gaan schaffen. Apple trekt mij wel aan en ik heb op diverse video's en fora's al informatie opgedaan. Mocht OSX mij niet aanstaan, dan kan ik nog altijd Windows installeren. Mijn plan is om 2 schermen (24" / 27") op de Macbook aan te sluiten voor thuisgebruik, en de Macbook los voor als ik onderweg ben. Ik ga een eventuele Macbook sowieso tweedehands kopen aangezien een nieuwe buiten mijn budget ligt. ;( Mijn budget voor de Macbook is 600,-

Ik wil de Macbook gebruiken om HD films te kijken, te internetten, tekstverwerken en te downloaden. Nou luid mijn vraag dus: welk model Macbook is geschikt voor bovenstaande doeleinden? Er zijn namelijk zoveel modellen en uitvoeringen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De air-modellen zijn vaak goedkoper, echter is de vraag of je op deze 2 schermen aan kan sluiten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Mvg,
Bart

Voorbeeld van een advertentie, voor 600,- wil de verkoper deze aan mij verkopen:

Macbook Pro Early 2011
13 Inch.
Intel Core i5 2,3 Ghz.
120 GB SSD
4 GB RAM ( uit te breiden tot 8 GB).
MagSafe power poort.
Gigabit Ethernet poort.
FireWire 800 poort (up to 800 Mbps).
Two USB 2.0 poorts (up to 480 Mbps).
Thunderbolt poort (up to 10 Gbps).
Audio in/out.
SDXC card slot.
Kensington lock slot.

[ Voor 14% gewijzigd door TheNameIsBart op 18-03-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

talin

ES-MA

ik heb ook een MBPro 13" i5 maar heb er wel 16Gb in gezet omdat ik hem ook zakelijk gebruik.
voor de schermen heb ik 1 thunderbolt naar DVI converter en voor het scherm ( waar ik meestal mijn mail op open heb staan ) een HP usb adapter met display link software dat werkt perfect.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
talin schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:47:
ik heb ook een MBPro 13" i5 maar heb er wel 16Gb in gezet omdat ik hem ook zakelijk gebruik.
voor de schermen heb ik 1 thunderbolt naar DVI converter en voor het scherm ( waar ik meestal mijn mail op open heb staan ) een HP usb adapter met display link software dat werkt perfect.
Thanks, en is het model in de OP vergelijkbaar met die van jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Qua specs kan de MBP uit de TS het prima trekken volgens mij die 2 schermen (alleen niet @4K, je zegt niet welke schermen je op het oog hebt dus ik doe even een aanname), maar je zit met je aansluitmogelijkheden; je hebt je Thunderbolt poort nodig met een adapter naar HDMI of DVI om een extern scherm aan te sturen. Maar dan kun je je 2e scherm niet aansluiten.

Dus kom je uit bij óf een thunderbolt-hub (duuuuuuur) óf bij 2 thunderbolt-schermen (nog duuuuuuuurder).

Als je toch met Windows wilt blijven werken, zou ik gewoon een mooie Dell of HP laptop halen om eerlijk te zijn. Als je met OSX wilt gaan werken, zul je er wel achter komen dat 2 externe schermen niet eens echt nodig is (het is namelijk heel makkelijk in OSX om meerdere bureaubladen te maken en daar switch je tussen dmv 4 vingers swipe op je trackpad. Aangezien je toch maar naar 1 scherm tegelijk kunt kijken is dat misschien ook nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:20:
Qua specs kan de MBP uit de TS het prima trekken volgens mij die 2 schermen (alleen niet @4K, je zegt niet welke schermen je op het oog hebt dus ik doe even een aanname), maar je zit met je aansluitmogelijkheden; je hebt je Thunderbolt poort nodig met een adapter naar HDMI of DVI om een extern scherm aan te sturen. Maar dan kun je je 2e scherm niet aansluiten.

Dus kom je uit bij óf een thunderbolt-hub (duuuuuuur) óf bij 2 thunderbolt-schermen (nog duuuuuuuurder).

Als je toch met Windows wilt blijven werken, zou ik gewoon een mooie Dell of HP laptop halen om eerlijk te zijn. Als je met OSX wilt gaan werken, zul je er wel achter komen dat 2 externe schermen niet eens echt nodig is (het is namelijk heel makkelijk in OSX om meerdere bureaubladen te maken en daar switch je tussen dmv 4 vingers swipe op je trackpad. Aangezien je toch maar naar 1 scherm tegelijk kunt kijken is dat misschien ook nog een optie?
De oplossing voor de beeldschermen wordt dan een USB adapter.

Over de 2 schermen twijfel ik nog wel. Echter wil wel ik een mooi groot scherm en ben ik nu 2 monitoren gewend. Het kan dus ook één grote monitor worden of twee kleine. Het plan is dan ook om de MacBook op te bergen/weg te werken als deze aangesloten is op de monitor(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 20:53
Op mijn werkplek heb ik mijn laptop ook aangesloten op een extern scherm met los toetsenbord en muis.
Ik heb echter mijn laptop altijd openstaan en gebruik het laptopscherm juist als 2e scherm.

Het hoofdscherm staat recht voor me en de laptop staat ernaast, iets naar mij toegedraaid. Ik werk al jaren zo. Vaak heb ik mail openstaan op de laptop, of itunes voor de arbeidsvitaminen. Op het hoofdscherm zelf werk ik.

Ik heb de laptop ergens bovenop staan, zodat de onderkant van beide schermen 'doorloopt'. Bijkomend voordeel is dat er nu ook geen glazen thee over de laptop kunnen kieperen. Er zijn speciale standaarden om de laptop op te zetten, maar ik heb zelf wat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
Voor kantoor werk en wat YouTube films gaat een USB naar DVI adapter prima werken. Het tweede scherm sluit je dan aan via de 'normale' displayport/thunderbolt aansluiting en klaar is Kees.

De Apple laptops die standaard twee of drie schermen aan kunnen sturen vallen buiten je budget (de retina modellen). Dus een USB grafische kaart toevoegen voor 50 euro is de makkelijkste optie.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Meer dan 1 scherm extra is met een MBP vaak overdreven als je geen grafische meuk doet of audio bewerking met 60 sporen. Een 22" FHD scherm (liefst 16:10) is in principe al erg goed te doen, maar met 24 of 27" wordt het alleen maar beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:20
mijn tip voor de topic starter: spaar nog even door of zoek naar iemand die een retina macbook pro weg doet,
dan heb je geen usb grafische kaarten oid nodig. En de macbook die je dan hebt is een stuk mooier!
Bij de retina heb je twee thunderbolt/displaypoorten én een hdmi poort dan kan je dus zelfs in een gek geval 3 beeldschermen aansluiten.
Pagina: 1