Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een server bouwen om films en series op te slaan. Automatisch anime series downloaden met sickrage. Het gaat niet om belangerijke info dus beveiliging als RAID is niet nodig. Ik gebruik een htpc met e6750 processor en ati 6450. Transcoden is daarom ook niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 300. Kan hoger indien het toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een overgebleven Xigmatek Asgard II case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in mijn wishlist de g3220 gekozen, maar misschien beter de g1820 nemen? G3220 beetje gekozen voor future proving.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Gaat mij puur om functionaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet simpel uitbreidbaar zijn met hdd in de toekomst, zonder dat vervolgens ook ram toegevoegd moet worden. Om deze reden sla ik zfs over.
Ik zat te denken om gewoon win 7 te gebruiken of misschien win server 2008 r2. Of is dit echt af te raden en kan ik beter een linux os zoals ubuntu server gebruiken of toch freenas met zfs?
Een server bouwen om films en series op te slaan. Automatisch anime series downloaden met sickrage. Het gaat niet om belangerijke info dus beveiliging als RAID is niet nodig. Ik gebruik een htpc met e6750 processor en ati 6450. Transcoden is daarom ook niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 300. Kan hoger indien het toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een overgebleven Xigmatek Asgard II case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in mijn wishlist de g3220 gekozen, maar misschien beter de g1820 nemen? G3220 beetje gekozen voor future proving.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Gaat mij puur om functionaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet simpel uitbreidbaar zijn met hdd in de toekomst, zonder dat vervolgens ook ram toegevoegd moet worden. Om deze reden sla ik zfs over.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 49,- | € 49,- |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 63,05 | € 63,05 |
1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Xigmatek Asgard II | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 290,95 |
Ik zat te denken om gewoon win 7 te gebruiken of misschien win server 2008 r2. Of is dit echt af te raden en kan ik beter een linux os zoals ubuntu server gebruiken of toch freenas met zfs?
[ Voor 95% gewijzigd door matin112 op 18-03-2015 23:13 ]