hallo allemaal,
ik heb sinds een aantal weken mijn nieuwe PC, de koeling hiervan is prima, geen extreem hoge temperaturen, aangezien 90 graden erg normaal is volgens AMD
. maar de koeler draait dan ook wel erg hard. ik zit dus aan waterkoeling te denken, maar dan goedkoop.
ik heb de XFX R9 290x Core Edition (dus met reference koeler) op een Asus Z97 Maximus VII Hero in een Phanteks Enthoo Pro.
ik wil graag geen custom loop doen, aangezien dit veel geld kost en ik hier geen ervaring mee heb.
zover ik weet is de enige optie dan een NZXT Kraken G10
nu wil ik graag wat advies, aangezien ik nog nooit de koeler van een videokaart af heb gehaald.
is het een goed plan om de kaart te gaan waterkoelen?
welke waterkoeler kan ik het best gebruiken?
zal het moeilijk zijn de oude koeler te verwijderen? (dit verwacht ik niet aangezien het een reference kaart is)
waar kan ik tegenaan lopen bij het installeren van de Kraken G10?
blijft de kaart dual slot met een G10 geinstalleerd? dit wil ik graag.(hangt neem ik aan ook van de koeler af)
ik heb een h50 aangeboden gekregen, voor €25.
mijn budget is €60, ik weet dat dit redelijk weinig is.
hopelijk kunnen jullie mij ergens mee helpen!
Groet,
Stijn
ik heb sinds een aantal weken mijn nieuwe PC, de koeling hiervan is prima, geen extreem hoge temperaturen, aangezien 90 graden erg normaal is volgens AMD
ik heb de XFX R9 290x Core Edition (dus met reference koeler) op een Asus Z97 Maximus VII Hero in een Phanteks Enthoo Pro.
ik wil graag geen custom loop doen, aangezien dit veel geld kost en ik hier geen ervaring mee heb.
zover ik weet is de enige optie dan een NZXT Kraken G10
nu wil ik graag wat advies, aangezien ik nog nooit de koeler van een videokaart af heb gehaald.
is het een goed plan om de kaart te gaan waterkoelen?
welke waterkoeler kan ik het best gebruiken?
zal het moeilijk zijn de oude koeler te verwijderen? (dit verwacht ik niet aangezien het een reference kaart is)
waar kan ik tegenaan lopen bij het installeren van de Kraken G10?
blijft de kaart dual slot met een G10 geinstalleerd? dit wil ik graag.(hangt neem ik aan ook van de koeler af)
ik heb een h50 aangeboden gekregen, voor €25.
mijn budget is €60, ik weet dat dit redelijk weinig is.
hopelijk kunnen jullie mij ergens mee helpen!
Groet,
Stijn