Televisie aanschaffen 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Ik zoek een?
Televisie 40-42 inch.

Wat is je budget?
Ongeveer 400 euro. Bij goede reden kan dat meer zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie te kijken ;). 3d is niet belangrijk. Graag wel een NPO app. Het liefst ook connectie kunnen maken met mijn ipad/windows phone. Maar goed, als het moet kan ik daarvoor altijd nog een los kastje aanschaffen. Af en toe wat gamen.

Verder vind ik het belangrijk dat er zo min mogelijk aangedaan hoeft te worden. Ik bedoel geen losse kastjes, maar ruimte voor CI module en als hij al een goede NPO app en Netflix app heeft is de aanschaf van chromecast ook overbodig. Het liefst ook nog een klein beetje goed geluid al weet ik dat het sowieso niet veel is in verhouding tot losse apparatuur.

Wat heb je zelf al gevonden?
De 42 inch modellen van LG trekken mij wel. In de pricewatch vind ik wel veel verschillende soorten met naar mijn idee minimale verschillen. Ik zou dus graag een LG aanschaffen, maar welke?

Welke vragen heb je hier nog over?
Nouja eigenlijk een wat algemene vraag. Wat is de toekomst van de televisie? Wat is belangrijk om op te letten. Voor laptops, tablets en telefoons volg ik alles maar geen idee van televisies.
Daarom vind ik nu 3d niet belangrijk, maarja wie weet is dat in de toekomst standaard... De smart tv OS van mijn ouders is wat sloom? Zijn er ook snellere of zit smart tv uberhaupt in de begin fase?
Is smart tv wel de manier om je tv te bedienen of beter werken met chromecast, apple tv, miracast etc.

Ik wil dus vooral een aanschaf doen waarmee ik de komende jaartjes vooruit kan.

Alvast heel hartelijk dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Joel22 op 18-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
400€ ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Ja zeker! Alleen ik kan weinig verschil zien tussen die lg's. Misschien iemand ervaring ermee. Ik zie bijv. Weinig verschil tussen de 630 en 580. En de 650 en 630 zijn even duur terwijl het enige verschil dat ik kan zien 3d is. Oftewel welke lg is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Eh ja ik hoef niet zo'n grote....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:43

deepvreezo

Redacteur
Een LG zou ik niet doen, andere merken bieden betere tv's. Ik zou eerder de Samsung H5500AW nemen. De beeldkwaliteit van de Sony W605B is nog wat beter, maar ik ben er niet zeker van dat die een NPO-app heeft.

Wat betreft je andere vragen: de 3d-hype is inmiddels weer een beetje voorbij, dus als je daarin geen interesse hebt kun je dat rustig links laten liggen. Voor 400 euro kun je natuurlijk niet de allersnelste smart-tv verwachten, maar er is ongetwijfeld best mee te werken. Het voordeel van losse kastjes is dat je later een nieuwe kan kopen met meer mogelijkheden. Wat betreft de toekomst van de tv: veel nieuwe standaarden en technologische ontwikkelingen op televisiegebied (zoals 4K, ondersteuning voor een groter kleurbereik en AMOLED) zitten nog in een prille fase. Je betaalt nu dus de hoofdprijs voor apparaten die nog niet uitontwikkeld zijn. Of producten die nieuwe standaarden ondersteunen die je in de praktijk nog bijna niet tegenkomt (4K, bijvoorbeeld). Het is dus een prima idee om nu een wat goedkopere tv te kopen, en over een aantal jaar weer eens te kijken voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Dankje 😄 en wat betreft kan ik een ultrahd tv nu wel aan me voorbij laten gaan. Ik dacht aan lg omdat deze veel opties heeft. ,mijn ouders hebben een sony prima beeld inderdaad, maar geen npo app en smart tv vind ik ook niet bijster bijzonder. Zijn daarin nog marktleiders of stelt smart gewoon niet zoveel voor? Ik ga de tv die jij genoemd hebt even bekijken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Voor nu is Samsung op smart-gebied denk ik geen slechte keuze. Er zijn tamelijk veel apps, en volgens de review op Tweakers werkt het allemaal vrij vlot. Het op de LG 630V/650V gebruikte WebOS-systeem ziet er wel mooi uit, maar laat aan snelheid te wensen over (en dat nog wel op het duurdere broertje, de 870V). De goedkopere 570V gebruikt zo te zien LG's oudere smart-systeem. Dat was niet slecht, maar dit jaar komt LG op nieuwe tv's met WebOS 2.0. Dan loopt de 570V dus al twee versies achter. (En upgraden naar de nieuwste versie is niet mogelijk bij smart-tv's zoals deze. Dat is dus het voordeel van een los kastje: als het technisch verouderd is, of niet meer wordt ondersteund, kun je eenvoudig wat nieuws kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Oke nu lees ik dat de sony ook zoiets als miracast heeft. Ik heb alleen een ipad e n windows phone, miracast is toch alleen voor andriod? Zijn. Er nog smart tvs die connectie kunnen maken met mijn devices zo nee, welk kasje zou je mij aanraden? Immers als ik npo kan bereiken via mijn devices is de sony ook zeker een optie. Ik kom nu een aqnbieding tegen voor een lg 650v, maar die zet ik dan verlopig even uit het hoofd 😉. Heeft de samsung ook nog voor delen boven de sony?(npo na dan) de sony lijkt me namelijk de betere in beeldkwaliteit en geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Heb je ook enig idee wat het verschil is tussen de 605 en de 705 en 706 van sony. Neig toch naar een sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Waarschijnlijk is een Chromecast de handigste en goedkoopste oplossing, dan kun je in combinatie met je iPad NPO gebruiken. Voor de verschillen tussen de Samsung en de Sony: ik zou eventjes de reviews op Tweakers doorlezen, daar kun je wellicht al wat aan afleiden (Samsung, Sony).

Wat het verschil is tussen de 705 en de 706 weet ik niet. Maar het verschil tussen de 705 en de 605 is dat de 705 dunner is, en ietsjes groter (42" vs 40"). Wel is de uniformiteit van het beeld van de 605 mogelijk beter. De 705 is namelijk dunner omdat de led-lampjes bij dat apparaat niet direct achter het paneel zitten, maar aan de zijranden van het scherm, en dan is het lastiger om het beeld helemaal uniform helder te krijgen. En - om je keuze nog moeilijker te maken: je zou ook nog kunnen kijken naar de Panasonic AS640. Qua beeld is er weinig verschil met de Sony's, alleen heeft de Panasonic natuurlijk weer net een wat ander design, ondersteuning voor 3D, maar is minder geschikt voor videogames (mocht je een Xbox/Playstation hebben).

Reviews:
Sony W605B
Sony W705B
Panasonic AS640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Superdank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
DeepVreezo, bedankt voor al je hulp.
Uiteindelijk heb ik je adviezen toch in de wind geslagen. Ik kon voor 426 een LG650V (42 inch) kopen bij een zaak waar ik graag koop en daar was ik erg tevreden mee.

Het voordeel van de LG vond ik toch wel de vele mogelijkheden van de webos. De webos werkt een stuk sneller dan de SONY van mijn vader en heeft ook betere opties. Zo kan ik zonder kastje NPO kijken, mijn windowsphone scherm dupliceren op het beeld en is er ook een werkende ipad app. Zover was ik bij mijn ouders Sony niet gekomen. Ik vond ook het model mooi (aluminium voet).
Ook time machine is een super optie: hardeschijf erin een opnemen pauzeren playbacken. Kon ook bij de Sony van mijn ouders maar werkt hier vloeiender.

Al met al is het smartOS en design plus prijs dus doorslaggevend geweest.

Het beeld van de Sony is inderdaad mooier, maar van de LG vind ik zeker niet slecht. Het geluid van de LG vind ik daarentegen weer beter, maar ik heb er boxjes op aangesloten.

De handleiding van de LG is wel omslachtig en ook de afstandsbediening is minder fijn dan de Sony.

In elk geval hartelijk bedankt voor je adviezen.
Pagina: 1