Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TightVNC <--> bVNC (Android) verbinding telkens verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een android tablet welke via bVNC verbinding maakt met een ThinClient (WindowsXPe).
De tablet staat 24/7 aan om een en ander te kunnen bedienen in huis.
Nu houd deze verbinding geen stand. Ik krijg dan meestal onderstaande melding, maar vaak bevriest het scherm op de tablet en krijg ik de melding pas na aanraken:

recvfrom failed: ECONNRESET (Connection reset by peer)

Ik ben al weken bezig met diverse google zoektermen om de mogelijke oorzaak te vinden, maar tot op heden helaas geen succes.

Ik heb onderstaande zonder succes gedaan:

-Nieuwe versies installeren van bVNC + TightVNC.
-poorten veranderd (ook in router natuurlijk).
-via mijn thinclient een keep-a-live programma met elke 5 sec een ping.
-normale ping test (cmd) met large packets (zonder fouten).
-andere tablet geprobeerd (deze hield het in eerste instantie 16 uur vol, maar begon toen ook).

De interval van verbreken is zeer onregelmatig. Soms al naar één minuut, maar soms ook pas na een uur.
Waar kan ik de oorzaak in zoeken?

Tablet: Acer Iconia Tab B1 met andoid 4.1.2
bVNC versie: v3.7.5
ThinClient: HP T5730
TightVNC: v2.7.10
Router KPN: ZXV10 (ThinClient bedraad, Tablet via WiFi)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Valt het toevallig samen met een WiFi-reassociate? Lijkt me dat je TCP-connectie dat sowieso niet overleeft...

Anyhow, ik denk dat je de oplossing vooral moet zoeken in fouttolerantie van je client, misschien kun je iets vinden dat automatisch opnieuw verbinding maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle apparaten een static ip gegeven, zelfs de tablet.
Nu heb ik een tablet (Samsung Galaxy Tab 3) even geleend en deze heeft nu al 16 uur verbinding.
Ik moet het zeer waarschijnlijk toch zoeken aan de Acer tablet zijde.
Ik ga een fabrieksherstel doen en nogmaals proberen.
Lukt dit niet ga ik proberen om deze tablet te rooten en Cyanogemod installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost.

Het bleek gewoon aan mijn KPN router te liggen. Deze begon de laatste weken op meer apparaten de verbinding te verbreken.
Ik heb van KPN kosteloos een nieuw moden (v10) ontvangen en alles werkt nu 48 uur probleemloos.
Dit topic mag op slot.