• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 09:14
Beste medetweakers,

ik heb de instap dslr-vergelijking geboeid gelezen en ik sta op het punt de Sony A58 aan te schaffen. (reviews: Dslr-vergelijkingstest: wat is de beste beginnerscamera?)

Mijn vraag is, is deze nog steeds accuraat of kan ik al een beter alternatief vinden binnen een gelijkwaardig budget? Ik zal af en toe foto's schieten maar het gaat mij vooral om het filmen.

Bvd!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:38
Wat wil je voornamelijk gaan filmen?
Als je de camera voornamelijk voor video wilt gebruiken zou je ook naar een mirrorless systeem camera kunnen kijken.
Panasonic heeft een aantal toestellen die toegespitst zijn op video.
Je zou kunnen kijken naar een 2e hands Panasonic GH2 of GH3, daar kun je (later) ook veel oude objectieven op kwijt met behulp van adapters.
De a58 is trouwens een prima keuze om mee te filmen binnen dat budget, met een kantelbaar scherm en een Elektronische zoeker.
Bedenk wel dat je er met een camera alleen nog niet bent, je hebt lenzen, opslagmedia, eventueel een statief, fototas en noem het maar op nodig.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• DeKoetsier
Bedankt admiraal!

lens+opslagmedia+statief+fototas is check ;)

Filmen overdag zal het voornamelijk worden.soms actie shots maar voornamelijk sfeerbeelden inclusief macro shots.

[ Voor 50% gewijzigd door DeKoetsier op 18-03-2015 19:36 ]

• AdmiralSnipe
Zo te lezen begin je niet vanaf nul, wat voor camera gebruik je nu en waarom voldoet deze niet meer?
Wat voor lens heb je bijvoorbeeld? Is dit ook een Sony A-mount?

Is 2e hands ook een optie of ben je echt op zoek naar een nieuw toestel?
Ben je ook van plan om slowmotion beelden te schieten, want dan is een hogere framerate optie handig om te hebben.
Voor macro shots (en video in het algemeen) is een kantelbaar scherm erg handig dus daar zou ik ook naar kijken bij aanschaf van een nieuw toestel.

Een instap Canon DSLR zoals een 700D zou je ook kunnen overwegen, daar zijn meer objectieven en accessoires voor te vinden (ook 2e hands) alleen mis je dan wel een aantal functies die de A58 en GH3 wel hebben zoals focus peaking, waarbij contrastrijke gebieden oplichten wanneer ze in focus zijn.
Ook kun je bij een DSLR zoals de 700D in tegenstelling tot een mirrorless systeemcamera de viewfinder niet gebruiken tijdens het filmen omdat de spiegel dan omhoog geklapt zit.

• DeKoetsier
Bedankt voor je info. Nee ik heb weinig ervaring nog en ook geen materiaal zelf. Altijd geleend tot nu toe.

Maar de lens/tas/geheugenkaart/statief etc had ik ook al erbij gerekend.

Ik heb hem zojuist besteld en hoop hem morgen te ontvangen.

• AdmiralSnipe
Veel plezier ermee. d:)b

Pagina: 1