Gigabyte of Inno3d 970 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32
Dag,

Op het moment ben ik aan het kijken naar een leuke upgrade voor mijn 660 Ti.
Na even gekeken te hebben, kwam de Gigabyte G1 Gaming 970 en Inno3d iChill 970 ultra er als beste uit voor mij. De Inno3D heeft elke keer net wat meer fps. Volgens deze benchmarks.

De Inno3D kan ik voor 425€ kopen bij een shop waar ik relatief weinig ervaring mee heb, en de Gigabyte voor 389€ bij mijn favo shop.

Alleen, welke kaart is nou beter voor mij? Ik ben niet van plan te OCen (denk ik), stilte is geen MUST voor mij, maar altijd leuk meegenomen. En geld is ook niet zo zeer een probleem (Zo min mogelijk is altijd leuk)

Is dat extra geld het waard voor de Inno3D? Heeft iemand ervaring met een van deze kaarten en wilt die met mij delen? Of welke zal ik juist halen, graag tips of iets dat je aanraad.

(En nee, AMD R9 290 wil ik niet)

Bedankt alvast!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

Thomg

Aww yiss

Gigabyte, 35€ is naar mijn mening te significant.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gigabyte als je moet kiezen tussen die 2, heb je al naar de Asus gekeken??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• royced
pwillemske schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:59:
Gigabyte als je moet kiezen tussen die 2, heb je al naar de Asus gekeken??
Als ik naar benchmarks kijk, zie ik dat Asus en MSI elke keer onder aan liggen. Het feit dat de fans pas spinnen bij 60 graden is wel een + punt, maar performance > geluid voor mij.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Het scheelt vrij weinig in fps, om daar nu zoveel geld uit te geven...

Als je toch zo op perfomance geilt (excuses), waarom dan niet overklokken?

[ Voor 48% gewijzigd door jorisvdelsen op 18-03-2015 19:11 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• royced
jorisvdelsen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:09:
Het scheelt vrij weinig in fps, om daar nu zoveel geld uit te geven...

Als je toch zo op perfomance geilt (excuses), waarom dan niet overklokken?
Ik krijg idd een harde plasser van performance (overwoog zelfs om een 980 aan te schaffen voor 1080p) toch maar niet gedaan, kan ik net zo goed geld over de balie gooien! En, qua OC'en.. heb er niet echt veel verstand van + kost het je levensduur van je GPU (?) en beperkte garantie als het goed is?

• pwillemske
  • Niet online
royced schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:24:
[...]

Ik krijg idd een harde plasser van performance (overwoog zelfs om een 980 aan te schaffen voor 1080p) toch maar niet gedaan, kan ik net zo goed geld over de balie gooien! En, qua OC'en.. heb er niet echt veel verstand van + kost het je levensduur van je GPU (?) en beperkte garantie als het goed is?
Hou dat maar lekker voor jezelf :Y

Natuurlijk kost extra voltage (dus meer stroom) wat minder levensduur, maar niet extreem als je normaal gaat overklokken. In jouw geval kun je je beter flink gaan inlezen als je het wil gaan doen. Ondanks dat er velen beschermingen op zitten kan het natuurlijk altijd mis gaan... :w
Daarnaast is een gtx 980 wellicht wel iets te duur voor wat je krijgt, maar je hebt dan wel de echte 4gb geheugen en een kaart die overal 10-15fps meer haalt tov de 970. Maar het is en blijft een dure kaart... :r

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
ik zou voor de gigabyte gaan, heb hem zelf ook. ^^
geluid maakt die kaart echt niet als die idle staat, iedereen zegt wel van *hey shit die fans spinnen niet als die kaart idle is* over andere merken maar bij de gigabyte heb je onder load wel het minste geluid door zijn 3 fans hoor ;)
al je die kaart wil overclocken kan ik je wel wat instructies geven om een lichte overclock te doen die stable gaat zijn zodat die al zeker beter dan die inno3d is ;)

• pwillemske
  • Niet online
adrenalen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:11:
geluid maakt die kaart echt niet als die idle staat, iedereen zegt wel van *hey shit die fans spinnen niet als die kaart idle is* over andere merken maar bij de gigabyte heb je onder load wel het minste geluid door zijn 3 fans hoor ;)
al je die kaart wil overclocken kan ik je wel wat instructies geven om een lichte overclock te doen die stable gaat zijn zodat die al zeker beter dan die inno3d is ;)
Ja inderdaad, semi passieve kaarten zijn leuk, maar als je de fans toch niet hoord als ze draaien in idle, heb ik liever een koelere kaart dan fans die stil staan...neemt niet weg dat het een leuke future is :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• royced
pwillemske schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:59:
[...]

Ja inderdaad, semi passieve kaarten zijn leuk, maar als je de fans toch niet hoord als ze draaien in idle, heb ik liever een koelere kaart dan fans die stil staan...neemt niet weg dat het een leuke future is :)
Klopt! Helemaal gelijk in.
adrenalen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:11:
Oke, bedankt. Zal zeker voor de 970 gaan, misschien later een SLI setupje tot 2016 en dan 1000 series. We zien wel, tot die tijd zit ik zeer goed met mijn 970. Indien ik enige vragen heb over een stable OC, kan ik u dan een berichtje sturen? Ik zal de kaart binnen elke dagen binnen krijgen!

• pwillemske
  • Niet online
Berichtjes sturen is helemaal vrij en mag je naar iedereen doen, tenzij een tweaker er een hekel eraan heeft (lijkt me raar). Bij overklokken moet je niet helemaal bij mij zijn, helemaal niet de gpu...maar is het risico op defecten die 5 fps waard?? (tenzij je er al wat ervaring mee hebt). Anders zou ik eerst oefenen op een goedkoper kaartje, zodat ke minder geld sloopt ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
De Inno3D GTX 970 vind ik zowat de meest zinloze, overpriced versie die er bestaat. Oorspronkelijk werd die zelfs idioot heet aan de achterzijde van de PCB. Kan je dus van harte de Gigabyte G1 versie aanraden.

Maar hoe ziet de rest van je systeem er uit? Wat voor voeding heb je? Past een vrij lange videokaart in je behuizing? Ben je zeker dat je processor snel genoeg is voor een GTX 970? Ondersteunt je moederbord wel SLI als je daarnaar wilt overschakelen op termijn?
royced schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:24:
[...]

Wat denk je eigenlijk dat fabrikanten doen om de ene GTX 970 sneller te laten lopen dan de andere? Dat is ook overklokken. Alles wat je thuis doet heeft hetzelfde effect op de levensduur als wat fabrikanten doen om hun videokaarten te onderscheiden, tenzij je zodanig ver overklokt dat je thermische limieten overschrijdt. Je kunt zelf meestal ook nog een beetje meer overklokken dan wat de fabrikanten er uit halen, daarom kijk ik eigenlijk nooit naar de kloksnelheid van de core maar eerder naar wat de temperaturen zijn. Als de temperatuur redelijk laag is, kun je de core nog een stuk hoger klokken en is mogelijk het snelheidsverschil met een in de fabriek hoger geklokte kaart verdwenen. Als je dan toch kloksnelheden moet vergelijken van modellen met dezelfde GPU, let dan eerder op het geheugen, want daar zit wel een verschil in hoe ver je dit kunt overklokken.
royced schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:11:
[...]

[...]

Oke, bedankt. Zal zeker voor de 970 gaan, misschien later een SLI setupje tot 2016 en dan 1000 series. We zien wel, tot die tijd zit ik zeer goed met mijn 970. Indien ik enige vragen heb over een stable OC, kan ik u dan een berichtje sturen? Ik zal de kaart binnen elke dagen binnen krijgen!
Het internet staat vol met artikels en filmpjes over hoe je in het algemeen een Nvidia videokaart overklokt en meer specifiek hoe dat met jouw type GTX 970 moet. Ik gebruik zelf graag MSI Afterburner, zelfs als je geen MSI videokaart hebt werkt die meestal (ik heb nu een Sapphire en OC toch met Afterburner want Sapphire Trix staat me niet zo aan), maar soms hebben fabrikanten speciale functies die alleen met hun eigen sensoren werken (overvoltage werkt niet altijd met de software van een ander).

Als je een beetje doordacht en stap voor stap te werk gaat is het risico op defecten nihil. Wat je dus niet moet doen is power limiet op 150 zetten, voltage op maximum en kloksnelheid +300MHz. Eerlijk gezegd sta ik er versteld van hoe avers sommige "vaste" Tweakers zijn van wat overklokken.

Langs de andere kant, als je toch een stabiele 60fps haalt, is overklokken voorlopig wel een beetje overbodig. Wanneer die 60fps wat moeilijker wordt (of als dat nu al zo is, als je scherm 1440p of hoger is) dan eerst overklokken en dan pas SLI overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 18-03-2015 23:50 ]

• royced
MacPoedel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:49:
De Inno3D GTX 970 vind ik zowat de meest zinloze, overpriced versie die er bestaat. Oorspronkelijk werd die zelfs idioot heet aan de achterzijde van de PCB. Kan je dus van harte de Gigabyte G1 versie aanraden.

Maar hoe ziet de rest van je systeem er uit? Wat voor voeding heb je? Past een vrij lange videokaart in je behuizing? Ben je zeker dat je processor snel genoeg is voor een GTX 970? Ondersteunt je moederbord wel SLI als je daarnaar wilt overschakelen op termijn?
Voeding zit ik goed, 630w bequiet purepower L8, upgrade naar Corsair 730 binnenkort. Kast al gekeken, heb nu C70 van Corsair en die past, en me i5 3350p kan nog wel even door zonder te bottlenecken. Mobo is Asrock Z77 extreme4. (Mobo+cpu is volgende upgrade)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
welke corsair? corsair heeft goede en meh voedingen. dus het kan ook een downgrade worden.

maar waarom niet pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0
bij mega gekko maar 339... scheelt je 50 euro... kan je een hoop leuke dingen mee doen:P.

[ Voor 57% gewijzigd door loki504 op 19-03-2015 06:41 ]

• MacPoedel
royced schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:06:
[...]

Voeding zit ik goed, 630w bequiet purepower L8, upgrade naar Corsair 730 binnenkort. Kast al gekeken, heb nu C70 van Corsair en die past, en me i5 3350p kan nog wel even door zonder te bottlenecken. Mobo is Asrock Z77 extreme4. (Mobo+cpu is volgende upgrade)
Je voeding veranderen hoeft niet voor een GTX 970 hoor, die 630W is al meer dan zwaar genoeg.
loki504 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 06:27:
welke corsair? corsair heeft goede en meh voedingen. dus het kan ook een downgrade worden.

bij mega gekko maar 339... scheelt je 50 euro... kan je een hoop leuke dingen mee doen:P.
Alleen de FTW versie is aan te raden bij EVGA, en die kost €40 meer, dus prijsverschil met de Gigabyte is verwaarloosbaar.

• royced
loki504 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 06:27:

Corsair AX 760! Voor de rooie sticker (past mooi bij m'n color scheme) En over de EVGA gesproken lees dit is.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
royced schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Corsair AX 760! Voor de rooie sticker (past mooi bij m'n color scheme) En over de EVGA gesproken lees dit is.
MacPoedel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:54:

Alleen de FTW versie is aan te raden bij EVGA, en die kost €40 meer, dus prijsverschil met de Gigabyte is verwaarloosbaar.
oke de FTW zal iets sneller zijn. maar die snelheid kan je toch ook op de non FTW editie halen? of is de koeling ook anders?
royced schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:58:
[...]

oke dat is wel slecht van evga....

en is die voeding niet een beetje overkill? of ga je voor sli 970?

[ Voor 51% gewijzigd door loki504 op 19-03-2015 09:06 ]

• royced
loki504 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:00:
oke dat is wel slecht van evga....

en is die voeding niet een beetje overkill? of ga je voor sli 970?
Uiteindelijk zal ik voor SLI gaan ja, dan alsnog kan het overkill zijn. Anders moet ik even kijken voor wat minder watt, alleen wil modulair

• MacPoedel
loki504 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:00:
[...]

oke de FTW zal iets sneller zijn. maar die snelheid kan je toch ook op de non FTW editie halen? of is de koeling ook anders?
Coilwhine, minderwaardige VRMs, en gezien wat royced gepost heeft is zelfs de FTW niet aan te raden. Lijkt zowat hetzelfde verhaal te zijn als de Asus R9 290(X) DCII.

Als er dan toch wat euro's bespaard kunnen worden, zou ik de pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD kiezen. Die heeft geen backplate en LEDs, maar backplates werken toch contraproductief (ze voeren geen warmte af maar houden ze eerder gevangen) en LEDs maken je videokaart ook niet sneller. Natuurlijk heb ik wél een videokaart met een backplate en LEDs :D, en het ziet er ook wel cool uit, maar behalve bij het ombouwen kijk ik er eigenlijk nooit naar en die LEDs heb ik zelfs nog nooit in werking gezien (heb een gedempte kast zonder window...)

• royced
MacPoedel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Coilwhine, minderwaardige VRMs, en gezien wat royced gepost heeft is zelfs de FTW niet aan te raden. Lijkt zowat hetzelfde verhaal te zijn als de Asus R9 290(X) DCII.

Als er dan toch wat euro's bespaard kunnen worden, zou ik de pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD kiezen. Die heeft geen backplate en LEDs, maar backplates werken toch contraproductief (ze voeren geen warmte af maar houden ze eerder gevangen) en LEDs maken je videokaart ook niet sneller. Natuurlijk heb ik wél een videokaart met een backplate en LEDs :D, en het ziet er ook wel cool uit, maar behalve bij het ombouwen kijk ik er eigenlijk nooit naar en die LEDs heb ik zelfs nog nooit in werking gezien (heb een gedempte kast zonder window...)
Ja, klopt. Al naar gekeken, maar ik ga later een kleine cube kast kopen (Carbide air 540) en dan zal die LED en backplate wel mooi van pas komen. Mooi voor op me bureau. En dat ene tientje zal mij ook niet zo heel veel uitmaken (volgens mij was deze een tientje goedkoper bij Alternate)

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
royced schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:11:
[...]

[...]

Tuurlijk. Maar kan je enkel in het weekend voorthelpen. Zit in de week op hotel en zit dan liever bij achter men PC :-)
Pagina: 1