Hallo mede tweakers,
Sinds mijn vaders hoge telefoonrekeningen ben ik een veelvoudige gebruiker van het wereldwijde web.
Voorheen op de pc van pa, maar nu is mijn eigen budget een stuk ruimer geworden en staat er een mooie game pc onder mijn bureau te brommen i.c.m. een ps4.
Deze pc staat natuurlijk verbonden met het web met een CAT7 kabel ( gesponsord door baas
) direct op de router, maar mijn ps4 gaat over de wi-fi.
Er is verder geen optie om een tweede kabel te trekken, want dit laat de situatie niet toe.
Ik wilde voor het gamen op de ps4 toch meer stabiliteit hebben kwa verbinding dus een switch of hub kwam bij bij in beeld.
Nu heb ik een vraag m.b.t. de snelheid die de pc en ps4 ontvangen.
Met een directe kabel meet ik op mijn pc een 95 Mbps / 94 Mbps en download ik met een gemiddelde van 8MB/s ( waar de overige 3,75 MB/s zijn is mij een raadsel
).
Stel dat ik hier een switch tussen zet zal dan mijn snelheid verdeeld worden?
Bijvoorbeeld: stel dat de ps4 25 Mbps vraagt dan zal de overige 69 Mbps naar de pc gaan.
Dan zal tijdens het gamen mijn download terug zakken naar een 4,5 MB/s, waar ik overigens mee kan leven.
Of heb ik dit stukje helemaal verkeerd begrepen en zijn er misschien andere oplossingen voor deze situatie?
Dan wilde ik in de toekomst ook naar een NAS gaan kijken die dan ook over deze switch verbonden zal gaan worden.
Deze zal ( gok ik ) voornamelijk gebruikt gaan worden wanneer de pc en ps4 uit staan.
Gaat deze dan wel de volle 95 Mbps / 94 Mbps benutten?
Hopelijk schieten ze een beetje op met het uitrollen van 500 MB internet.
Zal dan mijn situatie er dan als volgt uit zien als ik uitvoer wat ik eerder noemde:
Pc +/- 450 Mbps / download ( theoretisch ) 56,25 MB/s - ps4 +/- 25 Mbps
Voorbeelden van switches ( kwaliteit / verbinding / snelheid, voor prijs )
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
pricewatch: Linksys Unmanaged Switches 5-port (LGS105-EU)
pricewatch: Cisco SG100D-05
pricewatch unsorted: Linksys WRT Gigabit Ethernet Switch SE4008 - 8 Poorts
pricewatch: Cisco SG200-08P
Graag hulp en verduidelijking over dit onderwerp.
Bij voorbaat dank.
Gr,
arjan
Sinds mijn vaders hoge telefoonrekeningen ben ik een veelvoudige gebruiker van het wereldwijde web.
Voorheen op de pc van pa, maar nu is mijn eigen budget een stuk ruimer geworden en staat er een mooie game pc onder mijn bureau te brommen i.c.m. een ps4.
Deze pc staat natuurlijk verbonden met het web met een CAT7 kabel ( gesponsord door baas
Er is verder geen optie om een tweede kabel te trekken, want dit laat de situatie niet toe.
Ik wilde voor het gamen op de ps4 toch meer stabiliteit hebben kwa verbinding dus een switch of hub kwam bij bij in beeld.
Nu heb ik een vraag m.b.t. de snelheid die de pc en ps4 ontvangen.
Met een directe kabel meet ik op mijn pc een 95 Mbps / 94 Mbps en download ik met een gemiddelde van 8MB/s ( waar de overige 3,75 MB/s zijn is mij een raadsel
Stel dat ik hier een switch tussen zet zal dan mijn snelheid verdeeld worden?
Bijvoorbeeld: stel dat de ps4 25 Mbps vraagt dan zal de overige 69 Mbps naar de pc gaan.
Dan zal tijdens het gamen mijn download terug zakken naar een 4,5 MB/s, waar ik overigens mee kan leven.
Of heb ik dit stukje helemaal verkeerd begrepen en zijn er misschien andere oplossingen voor deze situatie?
Dan wilde ik in de toekomst ook naar een NAS gaan kijken die dan ook over deze switch verbonden zal gaan worden.
Deze zal ( gok ik ) voornamelijk gebruikt gaan worden wanneer de pc en ps4 uit staan.
Gaat deze dan wel de volle 95 Mbps / 94 Mbps benutten?
Hopelijk schieten ze een beetje op met het uitrollen van 500 MB internet.
Zal dan mijn situatie er dan als volgt uit zien als ik uitvoer wat ik eerder noemde:
Pc +/- 450 Mbps / download ( theoretisch ) 56,25 MB/s - ps4 +/- 25 Mbps
Voorbeelden van switches ( kwaliteit / verbinding / snelheid, voor prijs )
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
pricewatch: Linksys Unmanaged Switches 5-port (LGS105-EU)
pricewatch: Cisco SG100D-05
pricewatch unsorted: Linksys WRT Gigabit Ethernet Switch SE4008 - 8 Poorts
pricewatch: Cisco SG200-08P
Graag hulp en verduidelijking over dit onderwerp.
Bij voorbaat dank.
Gr,
arjan