Geen beeld bij MSI GTX 980 Gaming

Pagina: 1
Acties:

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:13
Setup:
i7 3770K
MSI GTX 980 Gaming
16 DDR 3 ram

Logo van de kaart brand, maar als ik de dvi kabel verbind tussen mijn videokaart en mijn beeldscherm dan heb ik geen beeld.

Nu heb ik beeld omdat ik de kabel maar weer heb aangesloten op mijn onboard videokaart. De kabel is dus nog werkende en ook het beeldscherm werkt nog.

Iemand tips?

Wat ik heb gedaan:
1) 2 x 8 pins voedingen extra goed aangedrukt
2) videokaart opnieuw in de videokaart gleuf gestoken
3) dvi kabel los gekoppeld en weer vast gemaakt
4) schroefjes nog wat steviger aangedraaid

Hoe ziet het eruit:
- Kaart zit op het moederbord, goed vast geschroefd en het logo van MSI brand

In het verleden had ik wel beeld bij een xfx 7970 ghz, gtx 970 van asus en een gtx 980 van asus. Ik heb de nieuwste bios van mijn moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 18-03-2015 19:40 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 00:22

Thomg

Aww yiss

MetalSonic schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:03:
Nu heb ik beeld omdat ik de kabel maar weer heb aangesloten op mijn onboard videokaart. De kabel is dus nog werkende en ook het beeldscherm werkt nog.
Dus in je bios instellen dat de grafische kaart de primaire gpu is, niet je igpu.

Welke voeding is het trouwens?

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:29:
[...]

Dus in je bios instellen dat de grafische kaart de primaire gpu is, niet je igpu.

Welke voeding is het trouwens?
Dat heb ik niet gedaan, hoe doe ik dat?

Corsair be quiet 700W

Verwijderd

Voeding is wel toereikend genoeg?

Edit: nvm, zie net dat je het al beantwoord hebt. een 700W corsair voeding moet wel prima zijn ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 18:46 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Door je bios in te gaan en de primaire adapter op PCI-E te zetten.

Corsair bequiet lijkt me sterk, iig maken beiden geen prutvoedingen.

Verwijderd

Wat Thomg zegt en : de meeste PC's hebben crosfire/sli mogelijkheden, je steekt de kaart wel in het primaire slot?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:47:
Wat Thomg zegt en : de meeste PC's hebben crosfire/sli mogelijkheden, je steekt de kaart wel in het primaire slot?
Voor zover ik weet kan dat moederborden/processoren geen bom schelen afgezien dat je mogelijk minder bandbreedte hebt.

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:45:
Door je bios in te gaan en de primaire adapter op PCI-E te zetten.

Corsair bequiet lijkt me sterk, iig maken beiden geen prutvoedingen.
Net even gekeken in de bios maar ik kon die wijziging zo snel niet vinden.
Z77 moederbord van Gigabyte

Verwijderd

Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Voor zover ik weet kan dat moederborden/processoren geen bom schelen afgezien dat je mogelijk minder bandbreedte hebt.
Ik heb bij mijn mobo een slot 0 en een slot 1.
Als ik maar één kaart aansluit en doe deze in slot 1 dan krijg ik geen beeld.

• MetalSonic
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:50:
[...]

Ik heb bij mijn mobo een slot 0 en een slot 1.
Als ik maar één kaart aansluit en doe deze in slot 1 dan krijg ik geen beeld.
Ik heb hem in 't slot gedaan waarin ik altijd de video kaarten doe, het bovenste slot, het moederbord ondersteund volgens mij tot 3 video kaarten. Bovenste slot werkte tot nu toe altijd behalve dus bij de 980 van MSI :?

Verwijderd

MetalSonic schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:51:
[...]

Ik heb hem in 't slot gedaan waarin ik altijd de video kaarten doe, het bovenste slot, het moederbord ondersteund volgens mij tot 3 video kaarten. Bovenste slot werkte tot nu toe altijd behalve dus bij de 980 van MSI :?
Als je met vergelijkbare kaarten wel beeld heb dan begin ik toch te neigen naar een defecte kaart.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je had dus al eerder een andere videokaart gebruikt? Ah, das andere koek.
Je kan het nog proberen, maar mogelijk is de kaart niet helemaal lekker.

Ik kan je trouwens niet aanwijzen waar het staat, ik heb een X99 moederbord met een vernieuwde bios :s

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-03 22:42
Kijk nog ff in je bios bij onboard device,dan uit zetten(je igpu dan) je kunt gerust al de kolommen afgaan om te zoeken als maar nix verandert behalve je igpu.

• MetalSonic
maus3142 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:56:
Kijk nog ff in je bios bij onboard device,dan uit zetten(je igpu dan) je kunt gerust al de kolommen afgaan om te zoeken als maar nix verandert behalve je igpu.
Is dat bij power management of iets anders?

• maus3142
Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet ik zal ff in mijn asus bios kijken.

• maus3142
Heey cool je hebt een tog een gtx 980 gekocht 😄

• Thomg

Thomg

Aww yiss

maus3142 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:12:
Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet ik zal ff in mijn asus bios kijken.
Ja, daar hebben we veel aan :/

• maus3142
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:19:
[...]

Ja, daar hebben we veel aan :/
hebben we niet zo veel aan 8)7
Ik kan het in mijn Asus Rog bios ook niet zo snel vinden

[ Voor 13% gewijzigd door maus3142 op 18-03-2015 19:26 ]

• MetalSonic
Ik heb bij de bios gewijzigd naar PCI maar het maakt geen verschil, nog steeds geen signaal als ik de monitor met de kaart verbind.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Al bios update geprobeerd?

• MetalSonic
Die heb ik al een paar maanden geleden al gedaan omdat mijn GTX 970 anders niet zou werken ;) ...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heb je je 970 nog?

• MetalSonic
Nope heb ik niet meer

• MetalSonic
Zou het nog verschil uit maken als ik hem in een ander GPU slot doe ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Waarschijnlijk niet, maar dat kan ik niet weten zonder je moederbord typenummer te weten.

Dat ga ik trouwens niet voor je voorkauwen, het antwoord daarop is ontzettend makkelijk te vinden.

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:01:
Waarschijnlijk niet, maar dat kan ik niet weten zonder je moederbord typenummer te weten.

Dat ga ik trouwens niet voor je voorkauwen, het antwoord daarop is ontzettend makkelijk te vinden.
GA-Z77X-D3H

Het is helaas nog erger geworden, nu heb ik ook geen beeld meer als ik hem probeer op te starten via mijn onboard gpu. Dit zal wel komen omdat mijn bios instellingen bij start up zoeken naar een PCI ofzo.

Wat een ellende is dit geworden zeg, en dan dacht ik vanochtend nog dat ik in de avond lekker kon gamen, nu kan ik ineens helemaal niks meer met de gehele computer.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

PCI is ook hetgeen waar die al helemaal niet op moet staan, je moet PCI-E hebben.
Dat terzijde, met primary graphics adapter vertel je je moederbord uit welke "videochips" hij moet kiezen als er meerderen geinstalleerd zijn, als je iets aanwijst dat er niet is default het naar iets anders, sommigen staan je toe de volgorde volledig te definiëren, bij anderen is dat ongedefinieerd ( staat vast ). In ieder geval zou je niet spontaan helemaal geen beeld meer krijgen...

Reset je bios maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 18-03-2015 20:46 ]

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:45:
PCI is ook hetgeen waar die al helemaal niet op moet staan, je moet PCI-E hebben.
Dat terzijde, met primary graphics adapter vertel je je moederbord uit welke "videochips" hij moet kiezen als er meerderen geinstalleerd zijn, als je iets aanwijst dat er niet is default het naar iets anders, sommigen staan je toe de volgorde volledig te definiëren, bij anderen is dat ongedefinieerd ( staat vast ). In ieder geval zou je niet spontaan helemaal geen beeld meer krijgen...

Reset je bios maar.
enig idee hoe dat moet?

Bedankt voor je reacties btw, erg fijn!

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 18-03-2015 20:50 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

MetalSonic schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:50:
[...]

enig idee hoe dat moet?

Bedankt voor je reacties btw, erg fijn!
http://download.gigabyte....mb_manual_virtu-mvp_e.pdf
http://download.gigabyte...._manual_ga-z77x-d3h_e.pdf
Zoek maar naar bios reset.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 18-03-2015 21:22 ]

• MetalSonic
Jaja en dan denk je dat het niet erger kan, bios reset voert hij niet uit. Batterij halve minuut los en weer erin maar ik kom nog steeds niet in de bios.

Als iemand anders nog tips heeft dan hoor ik het graag. En anders dan doe ik het volgende maar, computer naar Mycom, daar vragen of ze de bios willen resetten en vervolgens de video kaart testen. Als ze daar ook geen beeld kunnen krijgen gaat de video kaart retour.

Ik zou het wel vreemd vinden als de video kaart het niet doet, de led ging branden en één van de twee fans ging even draaien.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zie dat ik de verkeerde gelinkt heb...

Je reset de bios al sinds iets van 2005 al niet meer door de batterij er uit te halen bij een doorsnee moederbord.

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:23:
Ik zie dat ik de verkeerde gelinkt heb...

Je reset de bios al sinds iets van 2005 al niet meer door de batterij er uit te halen bij een doorsnee moederbord.
Geeft niet ik heb zelf ook gegoogl'd, maarja ik heb geen reset knopje, en ik zag ook niet zo iets dat je moet gebruiken als "jumper" Wat ik wel bij andere moederborden zag, dat je het los trekt en dan even later weer terug zet.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je hebt de CLR CMOS jumper gebruikt boven je panel headers?

Pagina 31

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 18-03-2015 21:28 ]

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:28:
Je hebt de CLR CMOS jumper gebruikt boven je panel headers?

Pagina 31
kon ik niet vinden, ik had de batterij een halve minuut ofzo los gewipt, maar ik las net in de manual dat de batterij methode een minuut nodig heeft.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Waarom gebruik je niet gewoon de jumper? Die is ervoor gemaakt zodat je zekerheid hebt en niet een wazige "iets van 1 minuut".

• MetalSonic
[quote]Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:33:
Waarom gebruik je niet gewoon de jumper? Die is ervoor gemaakt zodat je zekerheid hebt en niet een wazige "iets van 1 minuut".
[/quote
ik zie geen jumper

• MetalSonic
eindelijk, weer beeld, moederbord is gelukkig niet dood lol :')

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:45:

Reset je bios maar.
Ik heb even gekeken waar ik hem eerder op PCI heb gezet, dat is bij Init Display First, maar hier kan ik niet kiezen voor PCI-E, alleen voor: IGFX, PEG, PCI of AUTO nu staat hij via factory reset weer op auto

• MetalSonic
WTF gebeurt hier allemaal, net "voor de show" nog maar eens de video kaart erin gedaan. En hij boot gewoon, beeld met de GPU hoe kan dit? Hoezo geeft hij ineens WEL beeld... Man man man..

Drivers van de 980 volledig geupdate en de computer maar even gereboot. En nog steeds heb ik een "wtf just happened gevoel" :? ... Was de bios reset dé manier? Hoezo was dat nodig?

Na 3-4 uur ellende eindelijk de tijd gehad om de video kaart te testen, Crysis 2 op ultra.
Kaart werd niet warmer dan 64 graden terwijl er geen framerate lock was, geweldig.. De kaart was onhoorbaar bij mijn crysis 2 sessie _O_ what a beast :)

Aangezien mijn cpu door de reset was teruggeclockt naar 3.8 gigahez ipv 4.2 denk ik dat het weer naar 42 brengen wel wat kan toevoegen aan mijn crysis 2 framerate, verder kan ik de gpu natuurlijk nog wat oc'n via msi afterburner :>

[ Voor 72% gewijzigd door MetalSonic op 18-03-2015 23:06 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mogelijk :9

• maus3142
Goed dat het werkt,game ze

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Init Display First moet op PEG staan. Pci-expres-graphics.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• MetalSonic
rikadoo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:21:
Init Display First moet op PEG staan. Pci-expres-graphics.
okay, thx mja voor de bios reset pakte mijn videokaart mijn monitor sowieso niet. Ik vraag me af hoe het zonder bios reset had moeten werken.

Belangrijkste is dat het nu werkt!
Pagina: 1