Beste mensen, ik hoop dat ik in het goede forum zit met mijn vraag.
Al sinds een maand of 6 is downloaden met torrents een hels karwei geworden waarbij mijn hele systeem word vertraagd om een of andere onbekende reden.
Soms gaat het downloaden van 1 torrent goed, en gebeurt er niks maar dit is maar zelden zodra ik er 2 aan zet of meer dan begint de ellende, alles hapert inclusief geluid (lekker als je muziek aan hebt staan of een film)
Ik heb het alles in 1 plus abbonement van ziggo (120mbit) downloaden van internet gaat met 11-12MB p/s en ALS mijn torrent client even mee wil werken haal ik met moeite 8MB p/s echter, zodra het fout gaat kom ik niet boven de 1MB p/s en vertraagd het hele systeem zoals ik net al zei.
Bijgevoegd is een foto van taakbeheer waarin te zien is dat Deluge zeer veel CPU kracht pakt en daar zit denk ik ook de vertraging in.
Mijn systeem:
AMD Phenom 2 X6 1050T
8GB DDR3
asus m5a87l moederbord
AMD R280X
SSD hdd 256gb (Apple SSD TS256C)
normale hdd 500gb
Nas server Seagate
Wat ik heb geprobeerd:
Verschillende torrent clients (recent overgestapt van uTorrent naar Deluge)
Overstap Windows 8 --> 8.1 ook geen succes
De SSD is er nieuw ingekomen in plaats van de oude (primary hdd)
Google uiteraard, maar nog geen succes geboekt in al die tijd.
Downloaden naar verschillende locaties (dus naar de NAS, mijn 2e hdd en de ssd natuurlijk)
Voor de rest werkt alles gewoon perfect, van films kijken tot aan gamen.
Ik zou graag weer terug willen naar hoe het was, meerdere torrents kunnen downloaden op full speed en er -bijna- niets van merken, nu is 1 torrent al bijna ondoenbaar.
Bij voorbaat DANK!
Al sinds een maand of 6 is downloaden met torrents een hels karwei geworden waarbij mijn hele systeem word vertraagd om een of andere onbekende reden.
Soms gaat het downloaden van 1 torrent goed, en gebeurt er niks maar dit is maar zelden zodra ik er 2 aan zet of meer dan begint de ellende, alles hapert inclusief geluid (lekker als je muziek aan hebt staan of een film)
Ik heb het alles in 1 plus abbonement van ziggo (120mbit) downloaden van internet gaat met 11-12MB p/s en ALS mijn torrent client even mee wil werken haal ik met moeite 8MB p/s echter, zodra het fout gaat kom ik niet boven de 1MB p/s en vertraagd het hele systeem zoals ik net al zei.
Bijgevoegd is een foto van taakbeheer waarin te zien is dat Deluge zeer veel CPU kracht pakt en daar zit denk ik ook de vertraging in.
Mijn systeem:
AMD Phenom 2 X6 1050T
8GB DDR3
asus m5a87l moederbord
AMD R280X
SSD hdd 256gb (Apple SSD TS256C)
normale hdd 500gb
Nas server Seagate
Wat ik heb geprobeerd:
Verschillende torrent clients (recent overgestapt van uTorrent naar Deluge)
Overstap Windows 8 --> 8.1 ook geen succes
De SSD is er nieuw ingekomen in plaats van de oude (primary hdd)
Google uiteraard, maar nog geen succes geboekt in al die tijd.
Downloaden naar verschillende locaties (dus naar de NAS, mijn 2e hdd en de ssd natuurlijk)
Voor de rest werkt alles gewoon perfect, van films kijken tot aan gamen.
Ik zou graag weer terug willen naar hoe het was, meerdere torrents kunnen downloaden op full speed en er -bijna- niets van merken, nu is 1 torrent al bijna ondoenbaar.
Bij voorbaat DANK!