Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Onlangs heeft Ziggo de snelheid verhoogd. Mijn oude router was een 100MBps router (een linksys E1200).
Fysiek haalde ik bedraad (alles is bedraad) 80MBps.
Aangezien ik toch graag de volledige snelheid van Ziggo wil benutten heb ik een gigabit router gekocht, een TP WR1043ND.
Alleen op de een of andere manier als ik deze aansluit komt er bedraad maar 50MBps door. Op WiFi krijg ik 70MBps op dezelfde router.

aan de kabels kan het niet liggen aangezien de oude router in elk geval 80 MBps haalde.

wie heeft de verlossende tip? of gewoon defecte unit?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:24
Heb je op de router van Ziggo de routerfuncties laten uitzetten (door te bellen naar de klantenservice)? Anders staan er namelijk op dit moment twee routers achter elkaar hetzelfde te doen waardoor je internetverbinding enorm vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
<offtopic> en ik maar kijken wat je bedoelde met wr1043nd in 1337-speak :X </offtopic>

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pi0tr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:55:
Heb je op de router van Ziggo de routerfuncties laten uitzetten (door te bellen naar de klantenservice)? Anders staan er namelijk op dit moment twee routers achter elkaar hetzelfde te doen waardoor je internetverbinding enorm vertraagd.
2 routers achter elkaar verminderd de snelheid niet veel (je spreekt dan over 0.1ms en dat valt te verwaarlozen).

Alhoewel het wel handig is om de modem in de bridge te zetten, bespaart veel problemen. Maar dit zal absoluut geen snelheidsverschil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb niet de router functie op de ziggo module laten uitzetten.
Ik wist niet dat dat van invloed kon zijn.

Het is op zijn minst vreemd te noemen dat die andere router wel gewoon volle snelheid pakt.
Ik haal morgen voor de zekerheid even nieuwe utp kabels (cat 6) dan kan ik dingen gaan uitsluiten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr