Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuislaptop als vervanging van huidige desktop

Pagina: 1
Acties:

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:30
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis, die dient om mijn huidige desktop te vervangen. Ik ben geen gamer, en ga ook geen foto's of video's bewerken, maar ik wil wel graag een systeem waarop ik Ubuntu kan draaien. Windows wil ik in een virtuele machine hebben of als dual-boot, maar dit dient enkel voor het draaien van Garmin's Basecamp tbv mijn navigatie

Wat is je budget?
Ergens tussen de 400 en 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal voornamelijk thuis staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor een merk, maar ik wil graag een systeem dat enkele jaren mee kan. Mijn huidige systeem is een volledige desktop die helaas nu in de weg staat. Dit systeem heb ik in 2008 zelf gebouwd.

Na wat grasduinen in de pricewatch kwam ik op de volgende opties:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-572G-38NM€ 589,05€ 589,05
1HP Pavilion 15-p051nd€ 476,44€ 476,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,49

Van deze twee neig ik het meest naar de Acer, ik vraag me alleen af of het niet handiger is om er een SDD in te zetten? Heeft daarnaast iemand ervaringen met het geluid van de fans?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:13

Thomg

Aww yiss

Je zegt dat die voornamelijk thuis staat, is dit dan niet wat?
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Als je wilt dat het wat langer meegaat kan je het wat luxer maken, bijv.
5350
256GB SSD
8GB RAM

En het overige geld stoppen in een leuk nieuw scherm, wat je nu hebt zal ( waarschijnlijk ) niet heel zinnig zijn.

Instapsysteem is trouwens erg gefocused op klein zijn en portabiliteit, als dit geen knelpunt is kan je natuurlijk voor een grotere kast / moederbord gaan waardoor je het bijvoorbeeld stiller kan maken en meer toeters en bellen er voor vrijwel noppes bij krijgt.

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 18-03-2015 15:59 ]

• martijn1985
Bedankt voor je reactie, maar ik wil juist geen desktop meer. Deze staat me namelijk nu in de weg, vandaar de keuze voor een laptop.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:13

Thomg

Aww yiss

martijn1985 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:11:
Bedankt voor je reactie, maar ik wil juist geen desktop meer. Deze staat me namelijk nu in de weg, vandaar de keuze voor een laptop.
Je weet dat zo'n VESA kast kleiner is dan een laptop, right?

• martijn1985
Weet ik, maar zo'n kast, scherm, toetsenbord en muis vouw je niet even makkelijk op zodat hij de kast in kan. Ik ben echt op zoek naar een laptop :)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Waarom ga je niet voor een 17 inch als je hem toch nooit mee neemt?
Pagina: 1