HP P6735nl videokaart vervangen (GeForce GT440 3gb)

Pagina: 1
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Ik zoek een?
Ik zou graag mijn huidige videokaart willen vervangen een GeForce GT440 3gb, en nu zat ik te denken om de Asus R9270-DC2OC-2GD5 te kopen mits natuurlijk mogelijk met het huidige moederbord. Ik zou graag de specs voor bf4 wat willen verbeteren

Wat is je budget?
Rond de 300,-

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is geen zelfbouw maar een model van HP ""HP P6735nl"" als ik dus de gpu ga vervangen zal ik tevens de voeding gaan vervangen voor een 600 watt (ATX)

Specs : pricewatch: HP Pavilion p6735nl (LF981EA)

Red ik het dus met een nieuwe videokaart en voeding, of gaat het moederbord dat niet meer trekken eventueel?
Als het niet mogelijk is, dan zou ik het moederbord eventueel ook kunnen vervangen als ik de cpu x6 1045 T meeneem.

Carpe scrotum

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:27
Er is geen probleem met je moederbord, dat zou gewoon moeten werken met een nieuwe videokaart. PCIe 2.0 en 3.0 zijn compatibel met elkaar.

Een nieuwe voeding is zoals je zelf aangaf aan te raden, maar 600W is wat veel van het goede voor die videokaart. Een goede 450W is al meer dan genoeg. Afhankelijk van je budget hier wat suggesties:Meet zelf ook wel eens na of die behuizing plaats heeft voor grotere videokaarten. Waarschijnlijk wel, maar het zou balen zijn dat pas vast te stellen wanneer je de kaart in huis hebt. Ideaal gaat die behuizing nooit zijn omdat de koeling nogal basic is.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:57
Een 450W voeding is inderdaad genoeg. Ik zou gewoon kijken wat het goedkoopst is. Misschien zijn er wel een paar 500W voedingen die goedkoper zijn dan 450W voedingen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Waarom niet een gebruikte 7970, sneller en goedkoper, of een gebruikte 280 (x) (zelfde kaart) die kan je ook nog vinden met garantie voor dezelfde prijs als een 270

• foxtrot81
Bedankt voor de snelle reactie,s , goed om te horen dat ik geen nieuw moederbord hoef aan te schaffen.(staat nog op het lijstje voor later)
De voeding zal dan een 450 /500 watt worden, bij de genoemde videokaart.

Omdat ik nog wat budget overheb zal ik ook nog eens naar een ATX kast kijken voor een klein prijsje, toch beter voor de koeling idd zoals al genoemd werd.

Carpe scrotum

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:29
Je moet wel kijken of de kaart die je gaat kopen gewhitelist is, anders werkt het alsnog niet. Doordat de BIOS hem niet herkent, kan nogal eens een probleem zijn met andere kaarten in een pre-fab-systeem.

• foxtrot81
3L3ktr1k schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:15:
Je moet wel kijken of de kaart die je gaat kopen gewhitelist is, anders werkt het alsnog niet. Doordat de BIOS hem niet herkent, kan nogal eens een probleem zijn met andere kaarten in een pre-fab-systeem.
Ik heb google er op nageslagen en de specs volgens HP zelf, maar hoe kom ik daar achter?

Carpe scrotum

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:29
foxtrot81 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:26:
[...]

Ik heb google er op nageslagen en de specs volgens HP zelf, maar hoe kom ik daar achter?
Ik weet niet precies hoe en waar je ze kan vinden, maar ik weet dat ze er wel zijn. Misschien het typenummer van het mobo opzoeken en dan op google zoeken.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12 17:11
Denk dat je het beste gewoon contact op kunt nemen met HP en daar de vraag voorleggen of de r9 270 op dat mobo kan.

• foxtrot81
Baloes schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:34:
Denk dat je het beste gewoon contact op kunt nemen met HP en daar de vraag voorleggen of de r9 270 op dat mobo kan.
Hen net gebeld met HP enkel omdat de garantie is verlopen mogen ze me niet verder helpen, en kunnen/willen daar geen antwoord op geven.
Ik had nog naar de black/whitelist gevraagd maar daar kreeg ik ook geen antwoord op helaas, anders had ik wel die info voor andere kunnen verstrekken.

Dat word dan gokken en kijken of het kan anders maar meteen een mobo er bij halen mits het niet kan.

Carpe scrotum

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12 17:11
Nou, das lekker dan.. Dat hadden ze ook anders op kunnen lossen.

zorg in ieder geval dat je de meest recente drivers voor je mobo hebt :

http://support.hp.com/nl-...348/model/5062786/drivers

En ook altijd even meten of je genoeg ruimte hebt voor de videokaart. De r9 270 is niet groot, maar dat is die hp kast ook niet :)

Laat maar ff weten of het gelukt is
Pagina: 1