# kwalitatieve reacties op frontpage/nieuwspagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeWords
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 13:46
Ik lees vaak de nieuwsberichten op de nieuwspagina dat vind ik fijner scannen dan de frontpage. En omdat ik niet door hoef te klikken lees ik ook veel meer.

Ik weet dat de Tweakers community geweldige reacties en aanvullingen kan hebben op een artikel echter mis ik dit vaak omdat ik niet meer door hoef te klikken naar het bericht om het te lezen. Nu klik ik toch vaak door naar een bericht om er achter te komen dat van de 200 reacties op een bericht er niet een als +2 of hoger (mijn reactie filter) gekwalificeerd is. Waarna ik verdrietig weer afdruip naar de nieuwspagina.

Ik zou het geweldig vinden als ik in een oogopslag kan zien hoeveel reacties er als +2 of hoger gekwalificeerd zijn om zo te kunnen zien of het zin heeft om naar de reacties te kijken. Natuurlijk zou het +2 per gebruiker kunnen verschillen aan de hand van wat ze zelf hebben ingesteld in het reactiefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er staat toch gewoon onder de reactiefilter hoeveel reacties er op +2 en +3 staan?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 15:12
Je kan inderdaad klikken op +3, +2 en +1 etc. Of bijvoorbeeld de berichten sorteren op kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yce2tp5.jpg

Helaas word er natuurlijk ook veel mening "gemod". (Schrijf ik dat goed? "Gemeningmod" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het wordt inderdaad al weergegeven. En in jouw geval zou je kunnen zeggen dat je sorteert op Kwaliteit - beste threads eerst. Dan hoef je alleen maar naar de bovenste reactie te scrollen om te zien of er wat interessante dingen gezegd worden.

Als de eerste thread dan al meteen oninteressant is, hoef je niet verder te lezen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maar JustSomeWords wil dit al vanaf http://tweakers.net/nieuws/ zien, daar zijn geen statistieken van de waardering van de reacties. Tegelijkertijd vraag ik me af of dit op een praktische en overzichtelijke manier weergegeven kan worden en of die pagina daar niet te druk mee wordt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het mooiste van Tweakers altijd de echte +3 reacties. Vaak zijn die veel interessanter dan het artikel zelf (door de grote verscheidenheid aan expertises van de Tweakers).

Wat ik dus heel mooi zou vinden is een soort pagina met "De Beste reacties van de dag/week" (en dan uiteraard op moderatie). Dan kan je heel makkelijk de meest uitgebreide reacties lezen.

Wat ik nu vaak doe is een artikel aanklikken met veel reacties en kijken of daar een +3 bij zit...

Zo'n pagina zou dan sterk hierop kunnen lijken: http://tweakers.net/reacties/afwijkingen/ :)
(En dan misschien meteen daarnaast plaatsen?)

Ik kwam in de "Mooie Features" afdeling om hier een topic voor aan te maken, maar dit topic is redelijk vergelijkbaar...

Ik zou dit een echte Mooie Feature vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In je voorkeuren stel je in wat minimale waarde van reacties moet zijn om ze standaard uitgeklapt te hebben. Het zou een aardige feature zijn, zonder in te doen aan weergaveclutter, door een mouse-over te maken bij de 'x reacties' link waarbij je dan ziet hoeveel reacties er zijn met je ingestelde weergave, als deze anders is dan -1 (alle reacties). Hoe het met responsive design dan zou moeten werken, geen idee. Maar als de mouse-over niet werkt of uitgevoerd wordt, kan er altijd nog gekozen worden door 'x reacties (y zichtbaar door instelling)' ofzo. Wordt de regel iets langer, maar heb je wel beide waardes in beeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeWords
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 13:46
_David_ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:17:
Er staat toch gewoon onder de reactiefilter hoeveel reacties er op +2 en +3 staan?
Die instelling zou ik ook willen gebruiken, maar dan om op tweakers.net/nieuws en/of home te tonen hoeveel reacties er binnen mijn reactiefilter zijn.
Appel105 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:17:
...
Wat ik dus heel mooi zou vinden is een soort pagina met "De Beste reacties van de dag/week" (en dan uiteraard op moderatie). Dan kan je heel makkelijk de meest uitgebreide reacties lezen.

Wat ik nu vaak doe is een artikel aanklikken met veel reacties en kijken of daar een +3 bij zit...

...
Inderdaad. Hoewel ik al geïnteresseerd zou zijn in +2 reacties ;).
Een aparte pagina zou ook handig kunnen zijn, maar ik ben dan weer niet geïnteresseerd in alle +3 reacties. Ik vind domotica bijvoorbeeld geen boeiend onderwerp dus die +3 reacties hoef ik eigenlijk niet te zien. Hoewel, daar kan ik natuurlijk gemakkelijk voorbij scrollen.
Hero of Time schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:48:
In je voorkeuren stel je in wat minimale waarde van reacties moet zijn om ze standaard uitgeklapt te hebben. Het zou een aardige feature zijn, zonder in te doen aan weergaveclutter, door een mouse-over te maken bij de 'x reacties' link waarbij je dan ziet hoeveel reacties er zijn met je ingestelde weergave, als deze anders is dan -1 (alle reacties). Hoe het met responsive design dan zou moeten werken, geen idee. Maar als de mouse-over niet werkt of uitgevoerd wordt, kan er altijd nog gekozen worden door 'x reacties (y zichtbaar door instelling)' ofzo. Wordt de regel iets langer, maar heb je wel beide waardes in beeld.
Er staat nu (op de nieuwspagina):
(5) reacties
Met daarachter veel witruimte, ook op mobiel.

Ik zou gewoon een andere tekst tonen, iets van:
2 kwalitatieve reacties van de 5
Of
2 +2-reacties van de 5
Pagina: 1