Whatsapp verzendlijsten - Hoe realiseert men dit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

Topicstarter
Goedemiddag,

Een tijdje geleden kwam ik op de site van VoetbalPrimeur (En zie het nu ook steeds vaker bij andere dingen) het volgende tegen.

Je kunt je inschrijven voor een Whatsapp verzendlijst door een bericht te sturen met de tekst *voetbalclub* aan naar een bepaald telefoon nummer.
Wanneer je dit doet, ontvang je eigenlijk direct een antwoord terug met een bedank tekst.

Nu hebben ze voor elke Nederlandse club een eigen mobiel nummer. Echter voor buitenlandse clubs kan het zijn dat ze het zelfde nummer gebruiken.

Nu is mijn vraag hoe krijgt men dit voor elkaar.

Mag toch aannemen dat er niet iemand de hele dag op de redactie zit die deze berichten leest, het nummer in de goede verzendlijst zet en dan berichten verstuurd.

Hier moet dus wel enige programmering achter zitten, alleen heb ik zelf geen enkel idee hoe men dit realiseert.

Heeft iemand toevallig enig idee of ervaring met dit soort verzendlijsten.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41
Met een API? https://github.com/venomous0x/WhatsAPI
Zullen vast wel applicaties zijn die in kunnen haken op het Whatsapp platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

WhatsApp heeft geen officiële API, dus het zou best wel eens kunnen dat er inderdaad één of andere ongelukkige stagiair de hele dag nummers aan verzendlijsten zit toe te voegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
NNF schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:59:
WhatsApp heeft geen officiële API, dus het zou best wel eens kunnen dat er inderdaad één of andere ongelukkige stagiair de hele dag nummers aan verzendlijsten zit toe te voegen :P
Bij VP, lijkt me niet, daar zitten aardig wat gebruikers! Het zal best een malfide API zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
whatsapp is er nu toch ook o de desktop ?
Vind zo snel even alleen dit, https://web.whatsapp.com/
Ken het niet maar is misschien al iets meer aan te scripten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10-2023
Wij zijn op dit moment aan het experimenteren met https://github.com/mgp25/WhatsAPI-Official. Werkt verrassend goed!

Dus inderdaad met aanmelden, afmelden van de users (zoals: nieuws aan). En vervolgens het versturen van berichten.

[ Voor 33% gewijzigd door zuzel op 19-03-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
NNF schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:59:
Dan heb ik heel veel medelijden met die desbetreffende stagiair. :9
Weezer-DC schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:08:
whatsapp is er nu toch ook o de desktop ?
Vind zo snel even alleen dit, https://web.whatsapp.com/
Ken het niet maar is misschien al iets meer aan te scripten ?
Hier had ik ook al naar gekeken. Echter is het niet mogelijk om nieuwe verzendlijsten aan te maken, of om bestaande te manipuleren. Verder kost het aardig wat zoek werk voordat je het goede element te pakken hebt, aangezien alles zo een beetje de zelfde naam heeft.
zuzel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:
Wij zijn op dit moment aan het experimenteren met https://github.com/mgp25/WhatsAPI-Official. Werkt verrassend goed!

Dus inderdaad met aanmelden, afmelden van de users (zoals: nieuws aan). En vervolgens het versturen van berichten.
Hier ben ik gisteren ook mee aan het testen geweest. Even snel een simkaartje opgehaald bij de drogist voor €1. Hoef ik in ieder geval niet mijn eigen nummer te verkloten.

De API werkt inderdaad verrassend goed. Berichten lezen, afbeeldingen weergeven en de status op gelezen zetten. Dat is nu ongeveer wat mijn eigen script doet.

Gisteren niet heel veel tijd gehad om het nog verder te testen. Wel ga ik dit zeker doen.

Binnenkort maar eens een paar testen uitvoeren met verzendlijsten en "nieuws aan" & "nieuws uit". Zo te zien zitten er aardig wat mogelijkheden in deze API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41
zuzel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:

Ah dat ziet er inderdaad uit als een nieuwere versie dan die ik stuurde. Kwam ook deze voor Python tegen: https://github.com/tgalal/yowsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
Barryvdh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Ah dat ziet er inderdaad uit als een nieuwere versie dan die ik stuurde. Kwam ook deze voor Python tegen: https://github.com/tgalal/yowsup
Ik had gisteren inderdaad de versie gebruikt die jij eerst doorstuurde. Met deze API kon ik echter niet verifiëren. Na even een google zoekopdracht te hebben gedaan, kwam ik inderdaad ook op deze nieuwe versie terecht. Deze verifieerde meteen en kon ook direct berichten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
Nog meer mensen aan het spelen hier mee?

Enig dingetje waar ik tegen aanloop is dat wanneer je een poller open hebt, en vervolgens een bericht verstuurd via een nieuwe connectie, dat je dan je verbinding met de poller kwijt bent. Op zich niet zo'n probleem want wij gaan waarschijnlijk één keer per minuut alle berichten (lees aanmeldingen/afmeldingen) ophalen en verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
Via de WhatsApi word het afgeraden om hun project te 'misbruiken' voor dit soort nieuws services, aangezien de kans groot is dat Whatsapp je blokkeert.... (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:00
zuzel schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:42:
Nog meer mensen aan het spelen hier mee?

Enig dingetje waar ik tegen aanloop is dat wanneer je een poller open hebt, en vervolgens een bericht verstuurd via een nieuwe connectie, dat je dan je verbinding met de poller kwijt bent. Op zich niet zo'n probleem want wij gaan waarschijnlijk één keer per minuut alle berichten (lees aanmeldingen/afmeldingen) ophalen en verwerken.
Je kan de connectie ook 24/7 openhouden en events die je wil afvangen (bericht ontvangen) doorsturen naar een andere thread. Als je wil kan ik je wel het linkje naar mijn bitbucket repo toesturen voor een voorbeeld.
zuzel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:39:
Via de WhatsApi word het afgeraden om hun project te 'misbruiken' voor dit soort nieuws services, aangezien de kans groot is dat Whatsapp je blokkeert.... (helaas).
Die kans zit er dik ik. Mijn twee nummers waarmee ik al bijna anderhalf jaar aan het stoeien ben zijn nog in de lucht. *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 21:17
sylvesterrr schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:29:
[...]

Je kan de connectie ook 24/7 openhouden en events die je wil afvangen (bericht ontvangen) doorsturen naar een andere thread. Als je wil kan ik je wel het linkje naar mijn bitbucket repo toesturen voor een voorbeeld.

[...]

Die kans zit er dik ik. Mijn twee nummers waarmee ik al bijna anderhalf jaar aan het stoeien ben zijn nog in de lucht. *klopt af*
Ik ben erg benieuwd naar je code, zou ik dat eens mogen zien?

Lijkt me erg leuk om eens mee te stoeien.
Pagina: 1