Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,
Ik ben op dit moment op zoek naar een telefoon waar ik een 2-jarig abonnement aan kan binden.
Heb al flink wat rondgekeken en de selectie komt toch wel neer bij deze 3 telefoons.

Op dit moment betaal ik €52 in de maand, wat eigenlijk heel veel is. Heb het 2 jaar lang betaald, en als het kan zou ik toch wel wat goedkoper willen uitkomen.

Ik gebruik mijn telefoon dagelijks, vooral whatsappen, YouTube en browsen op Chrome en af en toe wat andere apps gebruiken. Ik zit er dagelijks toch wel een tijd op, zeker als ik onderweg ben.
Op dit moment heb ik een HTC One M7. Ben daar altijd wel tevreden mee geweest tot ongeveer een maand geleden. Onderste speaker maakt een tikkend geluid op het moment dat ik berichten stuur of ontvang, ongeacht of ik de telefoon op stil heb staan of niet. Plus de camera doet het niet meer. Beide fabrieksfouten, en ben ook van plan om hem op te sturen. Maar voordat ik hem opstuur wil ik wel een nieuwe uitzoeken.

Ik heb al naar vele modellen gekeken, van LG G3 tot de Sony Z3 en van de iPhone 6 tot de Samsung S6.
Wat ik belangrijk vind in een telefoon is dat de batterij goed een dag mee gaat. Als ik om 7 uur de deur uitga, kan ik met mijn huidige telefoon de dag door brengen en dan houd ik als ik thuis kom (~7-8 uur 's avonds) nog ongeveer 20% over. Niet tè groot (ja ik weet dat de Note groot is). Design is een grote plus.
Camera maakt mij niet veel uit, vingerscanner leuk dat het er soms bij zit, maar zal het nauwelijks gaan gebruiken.
Nu zijn de specs bij de HTC One M9 goed, groot nadeel vind ik dat het design lelijk is. Ook las ik laatst dat de telefoon heel warm wordt. Dikke nee voor mij.

Wat mij aanspreekt bij de S6 is het mooie slanke design. Waar ik bang voor ben is een te korte batterijduur (~2500 mAh uit mijn hoofd). Ik heb zelf nooit een Samsung gehad, dus als iemand mij kan vertellen waar de problemen bij TouchWizz liggen zou ik dat heel fijn vinden.
Wat mij aanspreekt bij de Note 4 is de krachtigheid. Hoewel de S6 dat ook heeft, heeft de Note 4 de grotere batterij en is hij een stukje voordeliger voor dezelfde kwaliteit en specs.
Wat mij aanspreekt bij de OnePlus One is zoals iedereen, hij is goed, sterk, krachtig, noem maar op. Waar ik bang voor ben is dat de bugs op een bepaald moment niet opgelost worden door cyanogenmod. (Ik moet er toch 2 jaar lang mee door). En omdat het natuurlijk een relatief onbekend merk is weet ik niet hoe goed zij ervaring hebben met problemen die bijv. na een jaar optreden bij een smartphone en andere fabrikanten (HTC, Samsung etc.) dat wel hebben.

Alvast heel erg bedankt!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Gewoon de S6 nemen, accu tests doen het goed, en Samsung update ook gewoon zijn vlaggeschip goed door. Wil je besparen kn je de S5 overigens overwegen, scheelt een stuk in prijs en het verschil met de S6 is klein.

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:09:
Gewoon de S6 nemen, accu tests doen het goed, en Samsung update ook gewoon zijn vlaggeschip goed door. Wil je besparen kn je de S5 overigens overwegen, scheelt een stuk in prijs en het verschil met de S6 is klein.
Waarom niet de OnePlus One?

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 15:45

parsnep

Cloud-Master

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Waarom niet de OnePlus One?
inderdaad waarom niet geweldige telefoon nu nog voor 300 euro tot en met 25 maart https://oneplus.net/blog/2015/03/euro-pricing-changes/
daarna word hij duurder koers en zo , telefoon heeft goede specs en een geweldige accu

V&A | Everything to the Cloud!!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

parsnep schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:08:
[...]

inderdaad waarom niet geweldige telefoon nu nog voor 300 euro tot en met 25 maart https://oneplus.net/blog/2015/03/euro-pricing-changes/
daarna word hij duurder koers en zo , telefoon heeft goede specs en een geweldige accu
Mag ik dan redenen aandragen waarom ik geen 1+1 zou pakken?
-Scherm is te groot (imo)
-Ding is trager dan een Nexus 5
-Software is niet echt bug vrij
-Bij garantie moet je het ding gaan opsturen
-Het spijt me, maar de camera vind ik ook niks bijzonders aan

Dan zou ik persoonlijk nog eerder voor een Nexus 5 gaan, veel sneller kan (blijkbaar nog steeds...) niet.
Ben geen grote Samsung fan, alhoewel deze S6 mij al meer aanspreekt, maar het prijspunt is nog steeds veel en veels te hoog in verhouding tot andere telefoons.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

kuusj98 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Dan zou ik persoonlijk nog eerder voor een Nexus 5 gaan, veel sneller kan (blijkbaar nog steeds...) niet.
Ben geen grote Samsung fan, alhoewel deze S6 mij al meer aanspreekt, maar het prijspunt is nog steeds veel en veels te hoog in verhouding tot andere telefoons.
iedereen zijn mening inderdaad, al hoewel ik niet echt last heb van de snelheid :)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Helaas de enige reden wat mij tegen houd. In principe zou ik met een abonnement hetzelfde gaan betalen als wat ik nu betaal, maar als het goedkoper kan is het altijd meegenomen.

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

de G3 en Z3 zijn ook goed keuzes

Denk alleen dat je bij de G3 het goedkoopst uit bent , maar je krijgt veel voor die prijs

[ Voor 61% gewijzigd door parsnep op 19-03-2015 09:52 ]

• swhnld
One plus one heeft beperkte 4g ondersteuning, dus imho geen goede investering tenzij het wel werkt bij jou provider en je daar wil blijven de komende jaren en weinig waarde hecht aan 4g op vakantie.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 14:29
[...]

Trager dan een Nexus 5. Nou nee. Of jij moet een Snapdragon 800 sneller vinden dan een 801.. Software is inderdaad niet volledig bug vrij.

Camera vind ik echt oneindig keer beter dan de Nexus 5. Als je dan ook nog de ColorOS camera erbij instaleerd ben je helemaal klaar.

En de maximale capaciteit van 32 GB in een N5 is ook erg jammer, dan is 64GB toch een stuk leuker.

OT: Als je het geld hebt zou ik voor een S6 gaan, mocht je toch iets meer voor de prijs kiezen sowieso een Oneplus One, mocht het dan ook nog een leuk vinden om ooit een andere ROM te flashen of kernel etc ben je met een OPO ook beter af.

Enige nadeel aan de OPO is de beperkte 4G ondersteuning in Nederland, dat heb je bij de S6 dan niet. Mijn vriendin heeft de OPO en qua batterij is het ook echt top. Bij gemiddeld gebruik kan je hem zo anderhalve dag tot 2 dagen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenety op 19-03-2015 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zenety schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:55:
[...]

Trager dan een Nexus 5. Nou nee. Of jij moet een Snapdragon 800 sneller vinden dan een 801.. Software is inderdaad niet volledig bug vrij.

Camera vind ik echt oneindig keer beter dan de Nexus 5. Als je dan ook nog de ColorOS camera erbij instaleerd ben je helemaal klaar.

En de maximale capaciteit van 32 GB in een N5 is ook erg jammer, dan is 64GB toch een stuk leuker.

OT: Als je het geld hebt zou ik voor een S6 gaan, mocht je toch iets meer voor de prijs kiezen sowieso een Oneplus One, mocht het dan ook nog een leuk vinden om ooit een andere ROM te flashen of kernel etc ben je met een OPO ook beter af.

Enige nadeel aan de OPO is de beperkte 4G ondersteuning in Nederland, dat heb je bij de S6 dan niet. Mijn vriendin heeft de OPO en qua batterij is het ook echt top. Bij gemiddeld gebruik kan je hem zo anderhalve dag tot 2 dagen gebruiken.
Okee thanks! Enig idee hoe de batterij is bij de nieuwe S6?
parsnep schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
de G3 en Z3 zijn ook goed keuzes

Denk alleen dat je bij de G3 het goedkoopst uit bent , maar je krijgt veel voor die prijs
Vind die niet zo mooi haha

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

de Z3 dan die is wel mooi (en duurder) :)

Verwijderd

Topicstarter
parsnep schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:07:
[...]

de Z3 dan die is wel mooi (en duurder) :)
Ziet er oke uit van wat ik nu via internet kan zien, ga vanmiddag even kijken hoe die er in het echt uit ziet. Enig idee hoe die presteert tegenover een bijvoorbeeld Note 4?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Vooral met gebroken glas is de Z3 echt heel mooi...
Google daar eens op zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:22:
Vooral met gebroken glas is de Z3 echt heel mooi...
Google daar eens op zou ik zeggen.
Oei, dat is geen optie meer

• Momus
Indien je de OnePlus One overweegt, moet je vooral voor jezelf bepalen hoe belangrijk je 4G vindt en welke provider je neemt.
T-Mobile heb je geen 4G probleem met de OnePlus One, Vodafone en KPN zul je alleen in de randstad 4G hebben.
Misschien moet je eens buiten je comfort-zone stappen en kijken naar een toestel als de Jiayu S3. Goede batterij, goede prestaties en de goede 4G banden.
Bovendien stukken betaalbaarder dan de telefoons waar je nu naar kijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Indien je de OnePlus One overweegt, moet je vooral voor jezelf bepalen hoe belangrijk je 4G vindt en welke provider je neemt.
T-Mobile heb je geen 4G probleem met de OnePlus One, Vodafone en KPN zul je alleen in de randstad 4G hebben.
Misschien moet je eens buiten je comfort-zone stappen en kijken naar een toestel als de Jiayu S3. Goede batterij, goede prestaties en de goede 4G banden.
Bovendien stukken betaalbaarder dan de telefoons waar je nu naar kijkt.
Kan, voelt alleen niet comfortabel genoeg om het te proberen, ik ken niemand die het heeft en ik wil er wel 2 jaar mee door kunnen. Nu is het wel heel goedkoop dus als hij kapot gaat kan ik altijd een andere kopen. Maar toch voelt het alsof er teveel dingen aan ontbreken en dat hij daarom zo goedkoop is. En net als de OPO, wat moet je ermee als er iets kapot is? De OPO zou dan nog de max zijn denk ik.

• Momus
Je kunt voor jezelf afvragen hoe vaak je daadwerkelijk die support nodig hebt. Ik heb al meerdere dergelijke toestellen gehad en nooit nodig gehad om de leverancier te benaderen.
Je kan qua specificaties sowieso 2 jaar door. Zeker als je de 3GB versie met NFC koopt.
Overigens heeft OnePlus gewoon een prima garantieafhandeling. Je moet het toestel alleen opsturen ipv langsbrengen.
Big deal...

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:46:
Je kunt voor jezelf afvragen hoe vaak je daadwerkelijk die support nodig hebt. Ik heb al meerdere dergelijke toestellen gehad en nooit nodig gehad om de leverancier te benaderen.
Je kan qua specificaties sowieso 2 jaar door. Zeker als je de 3GB versie met NFC koopt.
Overigens heeft OnePlus gewoon een prima garantieafhandeling. Je moet het toestel alleen opsturen ipv langsbrengen.
Big deal...
Klopt, toch zit je in je achterhoofd met de gedachte dat het toch een redelijk nieuw merk is en ze dus misschien niet genoeg ervaring hebben met smartphones

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Klopt, toch zit je in je achterhoofd met de gedachte dat het toch een redelijk nieuw merk is en ze dus misschien niet genoeg ervaring hebben met smartphones
Dat is niet waar. Ze maken al jaren smartphones. Alleen niet voor de Europese markt. In China is het 1 van de grotere merken.
Je zou de topic ervan eens door kunnen lezen: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:15:
[...]

Dat is niet waar. Ze maken al jaren smartphones. Alleen niet voor de Europese markt. In China is het 1 van de grotere merken.
Je zou de topic ervan eens door kunnen lezen: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
hoe kom je er bij dat Jiayu de oorsprong is van OnePlus ?

• Momus
parsnep schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:04:
[...]

hoe kom je er bij dat Jiayu de oorsprong is van OnePlus ?
Hoe kom je erbij dat ik dat zeg?

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik dat zeg?
door het zins verband :

:)

• Momus
parsnep schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:25:
[...]

door het zins verband :

:)
Ja, omdat ik de Jiayu onder het voetlicht bracht. Ik ging ervan uit dat hij het over Jiayu had.
Overigens is Oppo ook een merk met aardig wat ervaring, dus wat dat betreft gaat het voor OnePlus ook op.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:10:
[...]

300 euro voor ongeveer dezelfde specs als een 700 euro telefoon...
ik wist het wel :+

Mijn vriendin heeft de Oneplus One ook, en is er heel erg blij mee. je kan ook zo denken: als je Oneplus One stuk gaat, kan je er NOG een kopen, en dan ben je nog altijd goedkoper uit met de OPO vs de S6.

Alleen als je echt iets mist in de oneplus one zou ik voor de S6 gaan (4G op 800mhz bijvoorbeeld). Als je dat niet mist... voor 400 euro kan ik op wintersport :9

De telefoon is volgens mij vooral zo goedkoop omdat het een marketingdingetje is... Daarom ook beperkte oplage. Ze zullen er geen miljardenwinst uit halen net als de Samsung. Maar of de componenten minder zijn... dat betwijfel ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 19-03-2015 12:36 ]

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Ja, omdat ik de Jiayu onder het voetlicht bracht. Ik ging ervan uit dat hij het over Jiayu had.
Overigens is Oppo ook een merk met aardig wat ervaring, dus wat dat betreft gaat het voor OnePlus ook op.
dat dacht ik al ik zou persoonlijk ook voor de oppo kiezen je hebt alleen het nadeel van slecht 4G
en de pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijs is die beter

[ Voor 7% gewijzigd door parsnep op 19-03-2015 12:38 ]

• Kuusj

Kuusj

:'(
Zenety schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:55:
[...]

Alsof een Snapdragon 801 zo dramatisch veel sneller is dan een 800 :+ kom op zeg...

• Momus
kuusj98 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:09:
:'(
[...]

Alsof een Snapdragon 801 zo dramatisch veel sneller is dan een 800 :+ kom op zeg...
Volgens mij staat er iets over trager.

• Waah
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Volgens mij staat er iets over trager.
Ja, trager.... maar daarmee insinueer je dat hij merkbaar trager is en dat die daarom beter voor een 801 kan kiezen... en dat is niet zo voor 99% van de mensen.

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Ja, trager.... maar daarmee insinueer je dat hij merkbaar trager is en dat die daarom beter voor een 801 kan kiezen... en dat is niet zo voor 99% van de mensen.
Er staat dat de OnePlus One, met snapdragon 801, trager is dan de Nexus met snapdragon 800 processor.

• Kuusj

Kuusj

Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Er staat dat de OnePlus One, met snapdragon 801, trager is dan de Nexus met snapdragon 800 processor.
Ik durf inderdaad te beweren dat het zo zit ja.
Ooit een Nexus 5 naast een 1+1 gehad?

Softwarematig is stock Android toch echt een stukje lichter dan een CM versie. Hoe denk je dat het komt dat die Samsungs voor geen meter draaien?

• Waah
kuusj98 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Softwarematig is stock Android toch echt een stukje lichter dan een CM versie. Hoe denk je dat het komt dat die Samsungs voor geen meter draaien?
Samsung is wat anders dan Cyanogen.... Met de OPO nog nooit lags gezien.... En Google android is ook niet per se "leeg". Zeker met alle google-spulletjes die draaien...

heb niet een nexus naast een 1+1 gehad. Maar jij blijkbaar ook niet. Want traag zijn beide telefoons niet.

• Momus
kuusj98 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Ik heb CM op mijn Samsung gehad en dat draaide als een zonnetje.

• Kuusj

Kuusj

Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:51:
[...]

Samsung is wat anders dan Cyanogen.... Met de OPO nog nooit lags gezien.... En Google android is ook niet per se "leeg". Zeker met alle google-spulletjes die draaien...

heb niet een nexus naast een 1+1 gehad. Maar jij blijkbaar ook niet. Want traag zijn beide telefoons niet.
Waar hoor jij me zeggen dat de 1+1 traag is?
Dat heb ik nergens gezegd, of het was een foutje, bijde telefoons zijn namelijk snel maar bij een vergelijking (en ik heb dus wel bijde naast elkaar gehad) is de Nexus toch net wat sneller in bepaalde zaken.

Meningen, meningen en nog meer meningen, jullie kunnen uiteraard niet veriferen dat ik de waarheid spreek, dus dat gedeelte laat ik aan jezelf.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 18:05

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zou een OnePlus One nemen, of een Oppo Find 7.
Qua hardware de zelfde telefoons, met het verschil dat de Find7 wel op alle 4G netwerken in NL werkt en uittebreiden is met microSD kaart (tot128GB) en een verwisselbare accu heeft.

Toestel is heerlijk rap. Gaat met intensief gebruik gewoon een hele dag mee (ik red vaak 1½ dag).
De QuickCharge functie (VOOC) is ook heel erg prettig. Binnen enkele minuten je telefoon weer flink vol.
Kwaliteit van het geluid (via oordopjes) is echt subliem. En de foto's die je er mee kan maken zijn ook geweldig. Gebruik m'n DSLR bijna nooit meer. (Je kan alleen niet in/uit zoomen en als je echt goed ga vergelijken zie je dat de DSLR uiteraard beter is, maar een compactcamera gaat t qua kwaliteit niet winnen).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Waah
is de Oppo Find7a dan geen optie ook? enige verschil lijkt mij de 16gb opslag, en 1080p?
is goedkoper, en met 1080p gaat die vast langer op een accu mee.

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:26:
is de Oppo Find7a dan geen optie ook? enige verschil lijkt mij de 16gb opslag, en 1080p?
is goedkoper, en met 1080p gaat die vast langer op een accu mee.
En mist de belangrijke 800 mhz 4G band.

• Waah
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:29:
[...]

En mist de belangrijke 800 mhz 4G band.
zeker weten?
http://www.phonearena.com...O-Find-7/phones/8590,8351

lijken hetzelfde... ook kwa banden. Beide hebben ook een Snapdragon 801 (AB voor 7a en AC voor 7).
De accu van de 7a lijkt veel langer mee te gaan vandaar dat ik het voorstel. Maar als iemand een link heeft dat 800mhz niet wordt ondersteunt.....

• HellStorm666

HellStorm666

De Oppo Find7 (dus niet de Find7a) heeft 32GB en 3GB ram. En wél de 800mhz 4G band.
zie: http://www.gsmarena.com/oppo_find_7-6214.php

Scientia Potentia Est

• Waah
HellStorm666 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:35:
De Oppo Find7 (dus niet de Find7a) heeft 32GB en 3GB ram. En wél de 800mhz 4G band.
zie: http://www.gsmarena.com/oppo_find_7-6214.php
De 7a heeft ook de 800mhz band, nogmaals
http://www.gsmarena.com/oppo_find_7a-6215.php

maar find 7 heeft dus hogere resolutie (nadeel imho), 3GB ipv 2GB en iets hogere clocksnelheid (2,5 vs 2,3)

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:40:
[...]

maar find 7 heeft dus hogere resolutie (nadeel imho), 3GB ipv 2GB en iets hogere clocksnelheid (2,5 vs 2,3)
Hij heeft hem niet. Nogmaals.

http://www.oppomart.com/oppo/find-7/oppo-find-7a-16gb.html

• HellStorm666

HellStorm666

Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Ik vind die hogere resolutie wel mooi. Geeft een veel scherper beeld. En ik heb geen vertragingen er door en de accu gaat ruim een dag mee. Dus geen probleem.
De 3GB Ram heeft in mijn ogen wel een flinke meerwaarde t.o.v. de 2GB.
Ik heb zelf de Find7 in bezig. En ik heb gewoon 4G op 800mhz.

Scientia Potentia Est

• Momus
Ik heb het over de 7a.

• Waah
Heeft hem wel... FDD-LTE Band 20hz wordt ondersteund door de 7a.... volgens de OPPO site zelf... en band 20 is de 800mhz frequentie.

dus de 7A ondersteunt dezelfde frequenties als de 7. Logisch ook want in principe is het dezelfde SOC, maar anders geklokt...
http://global.oppo.com/en/products/find7a
http://global.oppo.com/en/products/find7

zelfde frequenties, zelfde banden. dus Oppomart heeft het verkeerd op de site staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 19-03-2015 15:10 ]

• Momus
De soc zegt niets over de banden. Dus zo logisch is dat niet. Ik heb namelijk ook een Snapdragon 801 in mijn ZTE Z7 mini en die ondersteunt band 20 niet.

• Waah
Momus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:11:
De soc zegt niets over de banden. Dus zo logisch is dat niet. Ik heb namelijk ook een Snapdragon 801 in mijn ZTE Z7 mini en die ondersteunt band 20 niet.
Oh dat wist ik niet :) dacht dat het op de chip gebakken zat. my bad. Maar beide ondersteunen het dus :)

kwestie van prio's welke "beter" is.

• HellStorm666

HellStorm666

De Find7a en Find7 hebben ook niet de zelfde SOC.
Qualcomm Snapdragon 801 8974-AB vs Qualcomm Snapdragon 801 8974-AC

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:35:
[...]

Ze zullen er geen miljardenwinst uit halen net als de Samsung. Maar of de componenten minder zijn... dat betwijfel ik.
Dus jij zegt eigenlijk dat de OPO minstens net zo goed is als de Samsung?

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Dus jij zegt eigenlijk dat de OPO minstens net zo goed is als de Samsung?
De samsung s6 is iets nieuwer. Heeft wel iets betere specs.... maar naar mijn mening niet merkbaar beter. Dat ligt deels aan je eisen natuurlijk.... ben je een die-hard mobile 3D gamer, of gebruik je het voor whatsapp en facebook en wat apps.... Of ben je die-hard fotograaf. Dat maakt nogal uit voor de keuze van een telefoon.

Kwa games zal de Samsung waarschijnlijk wel sneller zijn... maar dan moet je dus echt de zware 3D games doen. En dan is de vraag of je het nog merkt of niet.

Voor fotografie heeft de Samsung als vordeel dat de sensor iets groter is, en dat die optische stabilisatie heeft

Kwa accu is de Oneplus One waarschijnlijk in het voordeel. De accu is groter, en het scherm heeft minder pixels. Zelf vind ik persoonlijk alles boven full HD niet meer nuttig, omdat het teveel ten koste van de accu gaat en te weinig voordelen oplevert.

Dus als je echt veel fotografeert met je mobiel en hoge kwaliteit eist is de S6 een goede, en voor high end 3D games ook.

Als je die eisen niet hebt is de OPO een supertelefoon. En zelfs als je veel fotografeert en 3D games speelt moet je bij jezelf afvragen: Heb ik er bijna 400 euro EXTRA voor over? voor dat geld koop je ook een prima compactcamera met betere kwaliteit, en een Nintendo 3DS. Maar met een telefoon heb je het altijd bij je wat ook een voordeel is.

Zelf heb ik ook gedacht om een Oneplus One te kopen. Maar ik zou het alleen kopen voor een paar apps die ik op Windows Phone mis. En daar heb ik geen 300 euro voor over. Mijn vriendin wel :+, en die heeft dus een Oneplus One.

• swhnld
Als de oplage zo beperkt is, hoe zit het met aftermarket accesoires en onderdelen voor de 1+1?
Wat ik fijn vind aan massaproductie toestellen is de beschikbaarheid van onderdelen en accesoires voor een leuke prijs. Laatst voor minder dan 20 Euro een iPhone 4S nieuw leven in kunnen blazen door de batterij te vervangen voor iemand (10 Euro voor de batterij en nog wat voor een reparatiesetje plus verzendkosten).

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:24:
[...]

De samsung s6 is iets nieuwer. Heeft wel iets betere specs.... maar naar mijn mening niet merkbaar beter. Dat ligt deels aan je eisen natuurlijk.... ben je een die-hard mobile 3D gamer, of gebruik je het voor whatsapp en facebook en wat apps.... Of ben je die-hard fotograaf. Dat maakt nogal uit voor de keuze van een telefoon.

Kwa games zal de Samsung waarschijnlijk wel sneller zijn... maar dan moet je dus echt de zware 3D games doen. En dan is de vraag of je het nog merkt of niet.

Voor fotografie heeft de Samsung als vordeel dat de sensor iets groter is, en dat die optische stabilisatie heeft

Kwa accu is de Oneplus One waarschijnlijk in het voordeel. De accu is groter, en het scherm heeft minder pixels. Zelf vind ik persoonlijk alles boven full HD niet meer nuttig, omdat het teveel ten koste van de accu gaat en te weinig voordelen oplevert.

Dus als je echt veel fotografeert met je mobiel en hoge kwaliteit eist is de S6 een goede, en voor high end 3D games ook.

Als je die eisen niet hebt is de OPO een supertelefoon. En zelfs als je veel fotografeert en 3D games speelt moet je bij jezelf afvragen: Heb ik er bijna 400 euro EXTRA voor over? voor dat geld koop je ook een prima compactcamera met betere kwaliteit, en een Nintendo 3DS. Maar met een telefoon heb je het altijd bij je wat ook een voordeel is.

Zelf heb ik ook gedacht om een Oneplus One te kopen. Maar ik zou het alleen kopen voor een paar apps die ik op Windows Phone mis. En daar heb ik geen 300 euro voor over. Mijn vriendin wel :+, en die heeft dus een Oneplus One.
Groot gelijk heb je. Nu heb ik de kans om (als ik mijn huidige telefoon verkoop) de S6 voor ongeveer 50 euro duurder dan de OPO te kopen. Als het werkelijk 400 euro zou schelen voor mij zou ik ook niet twijfelen inderdaad.
Ga dan toch iets liever voor de naamsbekendheid en de zekerheid in de Europese markt. De OPO zal vast en zeker goed zijn ook, zeg niet dat hij niet goed is :p

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Na lang wikken en wegen, ja ik heb ook de OPO overwogen, ben ik toch uitgekomen bij de Galaxy S6 of Note 4. Ik ben onder de indruk van de camera's van deze telefoons, hebben handige functies zoals multiwindow en hebben een mooi design. Nu hecht ik niet teveel waarde aan verwijderbare batterijen of sd-kaartjes die erin kunnen. Waar ik wel waarde aan hecht is een soepel lopend besturingssysteem.

Ondanks dat de Note 4 soepeler als ooit loopt is de touchwizz lag in KitKat toch aanwezig. Bij de S6 is die nergens te bekennen. Dit komt natuurlijk door het getrimde touchwizz op lolipop, maar ook de krachtige chip. Mijn vraag is: Zal de Note 4 na de lolipop update ook aanzienlijk soepeler lopen? De chip is krachtig genoeg en de interface etc. zal toch hetzelfde moeten zijn. Op internet zijn er maar weinig filmpjes over de Note 4 op lolipop en reviews erover. Heeft iemand hier meer informatie over?

Ik neig meer naar de Note 4 omdat die een toch wat groter scherm heeft met de handige pen en deze toch een stuk goedkoper is als de S6. Toch wil ik ten alle tijden ook een soepel systeem. Erg moeilijke keuze..

[ Voor 10% gewijzigd door keest12 op 21-03-2015 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
keest12 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:43:

Ondanks dat de Note 4 soepeler als ooit loopt is de touchwizz lag in KitKat toch aanwezig. Bij de S6 is die nergens te bekennen.
Hoe kom je daarbij als de S6 nog niet getest is en nog niet onder 'echte' reviews is geweest?

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:53:
[...]

Hoe kom je daarbij als de S6 nog niet getest is en nog niet onder 'echte' reviews is geweest?
Er zijn al reviews over, maar sterker nog, ik heb er zelf al mee gespeeld in de Samsung store in Amsterdam. Daar staan twee exemplaren van de S6 en twee exemplaren van de S6 Edge. Ze lopen erg soepel.

• swhnld
Veel van het aansturen zal naar het scherm gaan, hoe groter een scherm, hoe meer pixels, dus het effect op de Note 4 zal afhangen van de geliktheid van de interface in combinatie met de opervlakte, maar ook hoe jij de boel insteld met kleuren en thema's.
Bijvoorbeeld, de Note 4 heeft een Amoled scherm, voor zwart gebruikt dat geen stroom dus is energiezuiniger. Hoe meer zwart je gebruikt hoe minder er te rekenen is door de processor wat waar te zetten.
Laatste punt, over het algemeen schijnt Lollipop beter te draaien als je het toestel schoon installeert met Lollipop, echter heb je een upgrade gedaan en geen fabrieksreset zijn er veel mensen die issues rapporteren.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
De S6 is zeker de beste telefoon uit het rijtje.
Alleen hij is wel 2x zo duur als de alternatieven.

Ik heb dat niet over voor een marginaal snellere telefoon. Ik heb dan ook een OPO.

TheS4ndm4n#1919

• Waah
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:17:
[...]

Groot gelijk heb je. Nu heb ik de kans om (als ik mijn huidige telefoon verkoop) de S6 voor ongeveer 50 euro duurder dan de OPO te kopen. Als het werkelijk 400 euro zou schelen voor mij zou ik ook niet twijfelen inderdaad.
Ga dan toch iets liever voor de naamsbekendheid en de zekerheid in de Europese markt. De OPO zal vast en zeker goed zijn ook, zeg niet dat hij niet goed is :p
Mooi dat je een keus hebt gemaakt! niks mis met de S6 lijkt me.

Wat me nog wel stoort, maar misschien kun je dat uitleggen...

Je gaat je huidige telefoon verkopen, en dan heb je voor 50 euro meer dan de OPO een S6. Maar kan je dat geld van de verkoop van je telefoon niet in een OPO stoppen? Volgens mij krijg je evenveel voor je oude telefoon... Dus het prijsverschil blijft volgens mij :+

Maar als je het extra geld er voor over hebt zeker doen hoor. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:44:
[...]

Mooi dat je een keus hebt gemaakt! niks mis met de S6 lijkt me.

Wat me nog wel stoort, maar misschien kun je dat uitleggen...

Je gaat je huidige telefoon verkopen, en dan heb je voor 50 euro meer dan de OPO een S6. Maar kan je dat geld van de verkoop van je telefoon niet in een OPO stoppen? Volgens mij krijg je evenveel voor je oude telefoon... Dus het prijsverschil blijft volgens mij :+

Maar als je het extra geld er voor over hebt zeker doen hoor. _/-\o_
Ik geef ongeveer 350 euro uit aan de telefoon. Zal max 200 euro krijgen voor mijn huidige, de rest is korting wat ik krijg.

En ik ben niet zo van het doorverkopen, dus ik koop dan liever de S6 voor 50 euro meer en dan houd ik hem ook voor 2 jaar :)

• Waah
een s6 voor 350 euro? volgens mij snap ik je rekenmethode nog steeds niet :z

• swhnld
350 bijbetalen bij een abonnement.

• Waah
swhnld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:08:
350 bijbetalen bij een abonnement.
Dan betaal je het dus alsnog maandelijks 8)7
zo kan ik mezelf ook rijk rekenen :+

Niet dat het erg is dat TS graag de S6 wil. Maar dat hoeft die niet recht te praten :)
Pagina: 1